نوشته شده توسط : فرید باقری

 



:: برچسب‌ها: گنجگرام آکادمی گنج , تلگرام فرید باقری , گنج یابی , اسرار گنج های گمشده , رموز گنج خدایان ,
:: بازدید از این مطلب : 2438
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 6 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری

توجه :

در هنگام حفاری می بایست به کوچکترین تغییرات خاک دقت شود تا خدای ناکرده باعث تخریب و از بین بردن علائم و یا آثار باستانی ارزشمند نشوید.



:: برچسب‌ها: حفاری , گنج یابی , گنجگرام آکادمی گنج , فرید باقری ,
:: بازدید از این مطلب : 3782
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری

چکیده
عقیده به معاد نگاهی بود که مردم به مرگ داشتند و این یک اصل مشترک و واحد بین همه آدمیان در تمام دورانها و در سرزمینهای مختلف بوده است .در جوامع اولیه تصور روح و روان بسیار مبهم و پیچیده است . بشر نخستین اجداد و اموات خود را می پرستیدند و این پرستش نیاکان خالی از فکر بقایای روح نبود .ادامه و باقیمانده این باورهای دینی یکی از جریانهایی است که در تدفین های تابوتی و خمره ای و ... دخیل بوده است .

آیین تدفین در عهد باستان

نوع تدفین در هر سرزمین و در هر تاریخی همواره نشانگر نوع عقاید ،آداب ، رسوم ،سنتها و باورهای یک قوم یا مردم آن سرزمین بوده است مطالعه تدفین در بررسی ها و مطالعات مربوط به مردم شناسی و شناخت جوامع ابتدایی و تاریخ تحولات آن بسیار موثر است. زیرا در طول تاریخ ، مرگ عامل مرموز و ناشناخته ای برای بشر بوده است که تنها راه شناخت وتجربه آن ، خوابها و خرافه ها ،داستانها و افسانه های خودساخته مردمان بوده است.


تدفین مردگان در عصر آهن

باستان شناس ها معتقدند که در عصر آهن تغییرات عمده ای در شیوهٔ تدفین بوجود آمده و بر خلاف سابق که مردگان در درون منازل دفن می شوند ، در این عصر به محوطه هایی به نام قبرستان منتقل شده اند . تغییر وضعیت در تدفین با ورود اقوام مهاجر و نفوذ فرهنگ مهاجمین در فرهنگ اقوام بومی تأثیر عمیقی داشته است . تجوه تدفین مردگان در اکثر نقاط فلات ایران به سه نوع است :
  1. قبور حفره ای
  2. قبور خمره ای باستان شناس ها معتقدند که در عصر آهن تغییرات عمده ای در شیوهٔ تدفین بوجود آمده و بر خلاف سابق که مردگان در درون منازل دفن می شوند ، در این عصر به محوطه هایی به نام قبرستان منتقل شده اند . تغییر وضعیت در تدفین با ورود اقوام مهاجر و نفوذ فرهنگ مهاجمین در فرهنگ اقوام بومی تأثیر عمیقی داشته است . تجوه تدفین مردگان در اکثر نقاط فلات ایران به سه نوع است : قبور حفره ای با پوشش سنگی
    1. قبور حفره ای
    2. قبور خمره ای
    3. قبور حفره ای با پوشش سنگی

    قبور حفره ای ساده
    این نوع قبور به طرز خیلی ساده در داخل خاک کنده شده ، دفن شده که دارای هیچگونه بافت معماری خاصی نیستند و فقط با خاکبرداری از زمین به شکل قبر در آمده اند . در این نوع قبور نخست حفره ای را که کمی بیش از طول و عرض بدن انسان بوده می کندند و مرده را داخل حفرهٔ کنده شده قرار می دادند و روی آن را با تیرهای چوبی ، شاخ و برگ درختان پوشانیده و سپس روی آن را خاک می ریختند . معمولاً خاک دستی ( خاک نوبت دوم ) را خاک رس بسیار نرم که با خاک زمین های اطراف قبر تفاوتی اساسی دارد ، تشکیل می دهد . دربارهٔ جنسیت افراد به خاک سپرده شده در این قبور می توان اظهار داشت که در این قبور جنسیت های مختلف اعم از زن ، مرد و کودک دفن شده اند . مردگان را در این قبور گاهی به پهلوی راست و گاهی به پهلوی چپ و گاهی به صورت چمباتمه خوابانیده اند . در تپه حصار مردگان را در یک یا چند لباس پیچانیده اند که این از بقایای پارچه ها در قبرستان این تپه مشهود است . وجود قبرهای زیاد در تپه شمالی حصار نشان می دهد که بیشتر مردم برای دفن اجساد ، مرده ها را در محلی خاص دفن می کردند .


    قبور خمره ای
    در این نوع قبور ، مردگان را در خمره هایی قرار می دادند . بیشتر محققین معتقدند که نوع تدفین ارتباط نزدیکی با وضعیت جنین در داخل رحم مادر دارد ؛ یعنی همان طور که انسان در رحم مادر قرار گرفته ، پس از مرگ نیز به همان حالت به خاک سپرده می شود . این نوع تدفین گویای فلسفه ی مرگ و زندگی است ؛ تولدی نو ، بدین معنی که همین جسم با این اعتقاد زندگی جدید را شروع کرده است و حیات دوباره در جهان دیگر خواهد داشت . به همین منظور ابزارکاری که او به طور کلی که به هنگام حیات با آنها سروکار داشته ، با او در درون قبر نهاده شده است .


    قبور حفره ای با پوشش سنگی

    این قبور همانند قبور حفره ای ساده با خاکبرداری از زمین شکل گرفته و دارای بافت معماری خاصی نیستند و اندازهٔ آنها هم به قامت انسان که دفن می شود ، بستگی دارد . در اطراف این قبور و روی آنها تخته سنگهایی قرار می دادند و مرده را به صورت چمباتمه و از پهلو به طرف جهات اصلی می خوابانیده اند . آنان با این کار می خواستند آرامگاهی نظیر خانه های جهان زندگان به مردگان بدهند . گاهی هم دیواره ها و با کف قبر را سنگ فرش می کردند که نشانهٔ فرد از مقام در اجتماع ( در زمان حیاتش ) بوده است . گاهی هم از این قبور به عنوان قبرهای خانوادگی استفاده می کردند به این ترتیب که گاهی مرده اول را با لایه ای از خاک می پوشانیدند و مرده دوم را قرار می دادند و گاهی هم وسایل درون گور و استخوانهای مرده اول در گوشه ای از قبر جمع کرده و مرده دوم را قرار می دادند .


    عقاید و آئین تدفین
    ساکنان فلات ایران در دوران بسیار کهن عقیده داشتند که انسان پس از مرگ در دنیای دیگر به زندگی خود ادامه می دهد . از این رو مقداری غذا در ظرف های سفالین بالای سر و پای مردگان با ابزار و اثاثیه و اسلحه و سایر لوازمی که وی در طول زندگی به آنها نیاز دارد ، را همراه او دفن می کردند . البته این عمل در اقوام مختلف دارای شدت و ضعف بوده است . جالب توجه است گور دختری در تپه حصار که در این قبر علاوه بر انواع جواهرات و اسباب بازی زمان کودکی ، مقداری ظرف و اثاثیه که در زمان بزرگی دختر و شوهر داریش لازم می شده ، با او دفن کرده اند . از این موضوع می توان نتیجه گرفت که در آن زمان مردم معتقد بودند که دختر پس از مرگ ، در عالم دیگر به حد بلوغ می رسد و احتیاج به وسایل دیگری غیر از اسباب های زمان کودکی دارد .


    تدفین مردگان در طبقه اول تپه حصار
    تقریباً در تمام قبرها پاهای مردگان خم و یکی از دستها به طرف دهان آورده شده ، از این رو معلوم می شود عقیدهٔ این مردم چنین بوده که انسان پس از مرگ از بین نرفته و همچنین قرار دادن ظروف ، اغذیه و جواهرات اشاره ای به زندگی ماوراء زمینی باشد . در طبقه اول تپه حصار ، مردگان را به سمت مشرق ، جایی که خورشید طلوع می کند ، دفن می کردند . این نشانگر این است که خورشید و آفتاب مورد توجه آنان بوده است . اما صورت مردگان به یک طرف نبوده ، به نظر می آید که در هر زمانی از روز که می خواستند مرده را دفن کنند ، بدنش را به سمت مشرق و صورتش را به سمت جایی که افتاب در آن لحظه آنجا بوده است ، قرار می دادند .

  3. به طور کلی مردگان را به سه شکل دفن می کردند :
    1. دفن مردگان به پهلوی چپ : این روش تدفین که تقریباً نیمی از تدفین را در فلات مرکزی به خود اختصاص داده است ، شامل سه حالت << خم شده >> ، << جمع شده >> و << چمباتمه >> است . در حالت << خم شده >> ، تنها دستان مرده ( گاهی یک دست ) را به طرف دهان و سر او قرار داده و او را دفن می کنند . در نوع دیگر یعنی در حالت << جمع شده >> ، همچنان که دستان به طرف دهان و سر جمع شده اند ، زانوهایشان هم کمی خم شده اند . اما در حالت << چمباتمه >> که به << جمع شده کامل >> و << تدفین جنینی >> هم معروف است ، دستها و پاها کاملاً جمع شده اند ، درست همانند جنینی در رحم مادر ( دربارهٔ علت آن در گذشته بحث شد ) ، به همین دلیل هم به تدفین جنینی معروف گشته است . باید دقت داشت که این نوع تدفین تنها در قبور خمره ای رسم نیست و گاهی در قبور حفره ای هم دیده شده است .

    2. دفن مردگان به پهلوی راست : این نوع تدفین که خیلی کم در فلات مرکزی ایران رایج بوده است ، بیشتر در تپه حصار مشاهده شده است . در این نوع تدفین حالت دستها معیار خاصی ندارند ، گاهی بروی شکم ، نزدیک زانوها و گاهی به سمت کوزه ها و ظرف های دفن شده همراه گور دیده شده است . هنوز اطلاعات دقیقی از علت تمایز این دو نوع تدفین که نوع دوم بیشتر در حصار و در جاهای دیگر کمتر دیده شده ، منتشر نشده است .
    3. دفن مردگان به حالت طاقباز : در این نوع تدفین که به ندرت و حتی کمتر از نوع دوم در فلات مرکزی مشاهده شده ، تقریباً بر سه نوع است : طاقباز با پاهای جمع شده به حالت چمباتمه ، طاقباز با پاهای به حالت نشسته و طاقباز با پاهای روی هم انداخته شده ، تنها چند نمونهٔ انگشت شمار از این نوع تدفین گزارش شده که ان هم در تپه حصار دامغان می باشد . ما در اینجا به بعضی از خصوصیات اولین قبر اشاره می کنیم . در اولین نمونه مرده به پشت یا طاقباز دفن شده است ، دستها روی سینه و پاها روی هم افتاده است که متعلق به یک مرد بالغ است . در بعضی از این موارد یافت شده هم یکی از دستها زیر چانه قرار داشته است.  بر گرفته شده از آرشیو وبلاگ های قبلی فرید باقری



:: برچسب‌ها: جوغان نامه مرجع , جوغن , گنج , گنج یابی , حفاری , رمزیاب , گور دخمه , فرید باقری , رموز گنج خدایان , رمزگشایی , نشانه ها , چاه , تله , مار , رمز , جوغان بیضی , لوزی , زیر خاکی , جوغان ها , جوغن شناسی , گنجگرام در تلگرام , دانلود رایگان , آکادمی گنج , تونل , چاه , قبر , مقبره , اسرار ,
:: بازدید از این مطلب : 1873
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری

وقتی در روی سنگی، ماری یافتید که زبانش بیرون می باشد و در جلوی سرش نیز یک جوغان گرد (کاسه) وجود داشته باشد، باید در مسیر سر مار رفته تا دهانه مسدود شده چاهی را بیابید و در انتهای دیواره چاه یک سنگ بزرگ یا ساروج که به منزله در ورودی نیز بوده، وجود دارد و دفینه آن در اتاقی پشت آن قرار داده شده است. باید متذکر شوم که این دفینه دارای تله بوده چرا که زبان مار از دهانش بیرون بوده که هم مسیر را برای شما تعیین می نماید و هم به وجود تله اشاره دارد و لذا باید تمام جوانب کار بررسی گردیده و با احتیاط ، وارد عمل شوید.

توضیح اینکه: چنانچه زبان مار به دو قسمت تقسیم شده باشد، یا اینکه اصلا زبان آن بیرون نباشد، می بایست درست بر عکس عمل نمایید و در این حالت باید دهانه چاه موصوف را در مسیر نوک دم مار، پیدا نمایید.

ضمنا همانگونه که در تصویر زیر مشاهده می نمایید، حفاری از بالای سر اتاق که احتمالا کمی برجسته تر از اطراف میباشد، کاملا اشتباه است، زیرا مانند این می باشد که ما بخواهیم برای نماز خواندن، از بالای گنبد سقف یک مسجد سقف را سوراخ کنیم و وارد آن شویم!! که امری تقریبا دست نیافتی خواهد بود.

در پایان باید اضافه نمایم که این دفینه معمولا در عمقی در حدود 5 الی ۷ متری بوده ولیکن امکان دارد، بنابر شرایط مناطق مختلف کشور ، عمق آن بیشتر یا حتی کمتر از این میزان هم باشد.

مار و جوغان



:: برچسب‌ها: جوغان نامه مرجع , جوغن , گنج , گنج یابی , حفاری , رمزیاب , گور دخمه , فرید باقری , رموز گنج خدایان , رمزگشایی , نشانه ها , چاه , تله , مار , رمز , جوغان بیضی , لوزی , زیر خاکی , دانلود رایگان , آکادمی گنجگرام در تلگرام , گنج , تونل , چاه , قبر , مقبره , اسرار ,
:: بازدید از این مطلب : 3116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری

در اينجا مطلبي کوتاه در مورد علائم شناسی آنهم در خاورميانه براي شما مي گذارم. البته در رابطه با این مطلب حرف و سخن بسیار است و کسانيکه توضیحات بیشتری را در اين رابطه، نياز دارند، مي توانند به كتابهاي موجود مراجعه فرمايند.

اما علائم شناسی در ایران با خیلی جاهای ديگر دنیا فرق می کند و خیلی از آقایان فقط در سایتها و وبلاگهای خارجی دنبال معنی و مفهوم آنها می گردند بخصوص آقایانی که به زبان ترکی استامبولی تسلط دارند، فقط سایتهای ترکیه را عينا ترجمه كرده و منبع و مورد استفاده قرار داده و تازه آنکه مطالب آنها را نیز وحي منزل مي پندارند!؟ و خود را نيز چنان مدعی نشان می دهند که گاهی من هم به خود شک میکنم که نکند اونها استاد من بوده و هستند و به فراموشی دچار گشته ام!!؟

اما حتی همان سایتها نیز دچار اشکال و خطاهاي بسيار هستند و يا اينكه بسياري از مطالب آنها اصلا به درد كشورمان نمي خورد!

وقتي این افراد، به يكباره (ظرف كمتر از يكماه) استاد گرديده اند یا بهتر بگویم خود را به جای استاد جا زده اند!! و حداقل داراي تجاربي عملي در اين مقولات نيستند، بدون داشتن اطلاعات مورد نياز اين رشته (چه تجربی و چه علمی) و با استناد به آن مطالب سايتهاي تركيه، اقدام به رمزگشايي كرده و بسیاری از کاوشگران را نيز به دردسر و سر در گمی هدایت می کنند!!

حال بنده نمي خواهم بگويم كه نظرات بنده تماما درست و بي غلط مي باشد، اما ميتوانم بگويم كه لااقل جزء کسانی هستم که برای رسیدن به اين نقطه امروز، سالها در این عرصه خاك ها خورده ام! البته همانطور كه بارها ذكر كرده ام، هيچكس نمي تواند ادعا نمايد كه در رشته باستان شناسي (خصوصا علم نشانه ها) یک استاد کامل مي باشد، زيرا هر لحظه ممكن است با كشف جديد دیگري، تمام محفوظات گذشته اش به يكباره زير رو گردد و به كل، نظريه امروزش به بايگاني تاريخ بپيوندد!

امروزه در اكثر نقاط دنيا چه در موارد مجاز و چه غير مجاز، با روش هاي علمي بدنبال گمانه زني و گنج پژوهي و گنج یابی ميروند که در اینجا ضمن احترام به تمامی پیشکسوتان و استادان آکادمیک این رشته، بايد متذكر شوم كه گاهی حتي از علوم مکتوب دانشگاهی، فراتر هم وجود دارد! كه آن را تجربه می گويند و به راستي كه تجربه خود به تنهايي می تواند، یک استاد راهنما باشد و در همين جا بايد اعتراف نمايم كه برای خود بنده با آنهمه تجارب عملي و نيز تحقیقات وسیع علمي، بسیار پيش آمده است كه از چنين افرادي كه سالیان سال خاك این کار را خورده و سينه سوخته اين رشته به حساب می آیند، بدون هراس از افراد مغرض و زالو صفت، به خدمت آن بزرگواران رفته و ساعتها در محضر ایشان مانده ام تا بتوانم با استفاده از تجارب آنان درسهایی جدید، بیاموزم! نه مانند این آدمها کوتوله و پرمدعا خود را علامه دهر بدانم!

باید به این نکته توجه داشته باشید که ابتدا با فهميدن و درك مفهوم علائم و ... و سپس دقت در نکات کلیدی و حساس، ميتواند موجب موفقيت شما در كارهايتان باشد. لذا اكيدا توصيه مي نمايم كه اگر خود علم كافي و نيز تجاربي تاثير گذار، نداريد، تا زمانيكه پیر و يا استاد ندارید، به دنبال این کار نروید! کسانی که به دنبال حفاری میروند باید علائم شناسان خوبی نیز باشند و اگر علائم شناس خوبی نباشید حفار خوب و موفقی نيز نخواهید بود. زيرا هر علامت و نشانه اي، برای خودش داستان و حکایتی زیبا و حتی پیچیده و مرموز بدنبال دارد! مانند خطوط تصویری که هر کدام از آنها حرفی برای گفتن دارند!

به طور مثال باید بدانید که سگ یا گاو ، لاک پشت و ماهی، مار و مرغ و یا هر تصویری چه مفهومی دارد تا بتوانید يك گنج یاب حرفه ای و موفق باشید، و بالاخره از  زحماتتان نيز، نتیجه لازم را دريافت داريد.

بسیاری از آقايان، در سایتها و وبلاگهاي موجود، خود را باستان شناس و ...  معرفي نموده و دفتر و دستكي به راه انداخته اند که از همه مزحک تر همین مهدی شریفی است که با وارد آوردن اتهام واهی کلاهبرداری و شیادی، آنهم به کسی که او را از فروپاشی زندگی تازه زناشویی اش نجات داد و از وی بعنوان کمک و همکار یاد می کرد و استفاده می نمود، (منظور خود بنده یعنی فرید باقری می باشد.) حال با گستاخی و بی شرمی پا را فراتر گذاشته و برای تخریب روحیه و شخصیت بنده و تحریک من، فحاشی را سر لوحه خود قرار داده است و حالا خود را باستان شناس یا بقول خودش : فوق لیسانس زبان  و فرهنگ مردم باستان از دانشگاه شهید بهشتی معرفی می کند! (با استعلام از دانشگاه مذکور متوجه خواهید شد که نامبرده یک لیوان آب هم توی بوفه دانشگاه نخورده است!) و وقتی یه سوال ساده از ايشان می پرسید، يا يكسري چرنديات تحويلتان مي دهند.

شریفی و مدرک دروغ گویی و جعل عنوان جهت ارائه به قوه قضاییه

مدارک توهیسن و هتک حرمت

شریفی موجودی خطرتاک

 

و يا اينكه مانند استاد دهر جناب علی عزیزیان که کمی هوشمندانه تر از مهدی شریفی دروغ پردازی می نماید؛ در اظهاراتی کاملا جدید و در تماس تلفن با کاربران وبلاگش بنده را بیسواد و خود را با مدرک دکترای باستان شناسی از کشور ترکیه معرفی مینمایند!! و هر چیزی را که متوجه نمی شوند، فورا با استنادي تكراري و مسخره پاسخ مي دهند كه آن مكان چيزي نيست و علامت شما كلا بكر و طبيعي است یا جوغان ها نشانه ای برای دفینه و چیزی  نیستند و ...!!  که البته حتما آن مواردی که توسط بسیاری از باستان شناسان و یا گنج پژوهان ایران و جهان از درون قبرها و مقبره هایی که نشانه جوغان نیز داشته اند ، یافت شده است، تماما بقول تکه کلام ایشان : کذب محض می باشد!!؟

دستگیری آقای دکتر علی عزیزیان یا نویسنده کم سواد!

 

جالبتر از همه اینجاست که کل مطالب وبلاگ و وبسایت و حتی نام وبلاگ و وبسایتشان را از مطالب شخص بنده و بدون اجازه برداشت نموده اند و حتی هنوز از اسم من بر سر بسیاری از مطالبشان بوده و از نام من نیز سود می برند! و آنوقت هر از گاهی برای مطرح نمودن وبلاگ ها و وبسایتهایشان به مطالب درون وبلاگ آکادمی گنج هم آویزان میشوند و با نامهای مستعار و غیر واقعی سعی در گل کردن آب برای ماهی گیری بهتر را دارند!  

با اینکه علائم شناسی چندین واحد دانشگاهی و یا حتی می تواند بعنوان یک پایان نامه قوی بکار رود چطور این آقایان به شما و دیگران به این راحتی پاسخ ميدهند و با يك نگاه سطحي آنهم يك يا چند عكس و بدون بررسي و دقت لازم، به اشتباه، پاسخ داده و اينگونه شما را راهنمایی می کنند!؟ 

در اينجا بنده به اختصار به چند نمونه از نشانه های دفينه و چگونگي گمانه زني جهت شروع به کاوش را برایتان ذكر مي نمايم تا كاملا متوجه عمق مطلب بالا بشوید:

به طور مثال، شما بايد همواره خصوصیات هر حیوان را مد نظر خود داشته باشید تا بتوانيد درست نظر دهيد و يا اينكه گاهي اوقات متراژها و فواصل از محل نشانه تا هدف ، به چند سانت هم خلاصه می شود و همچنين بايد به یاد داشته باشید که هدف شما میتواند در یکی از مكانهاي داراي شرايط دفينه گذاري، قرار گرفته باشد! و نبايد فقط به یک یا دو نقطه معطوف نشوید و حتما به علائم موجود (هر چند كوچك) توجه كامل داشته باشيد.

تمامی علائم و نشانه ها این معنی را دارا مي باشند كه هدف در کنار سنگ یا در پهلوي تپه اي و یا یک نشانه طبیعی، وجود دارد. ضمنا علامت و نشانه هايی هم می تواند گمراه کننده نيز باشد و یا اصلا دفینه اش را در گذشته ها برداشته باشند.

از ديگر علائم و نشانه هاي مهم، نشانه اي است كه در ابتداي ورودی و دهانه غار قرار گرفته باشد كه نشانه عدم وجود تله فیزیکی يا شيميايي است و یا دانستن اين مطلب كه در ديگر موارد خصوصا در غارها و تونل هايي كه به نوعي بسته يا مسدود گشته اند، وجود تله فیزیکی بسیار محتمل خواهد بود ! لذا به دیوارهای کناری به هيچ عنوان نبايد بدون مشورت با اهل فن، دست بزنید!

 

گنج یالبی و کاوش علمی در آکادمی گنج

 

بايد بررسي نماييد كه آثار و علائم بجاي مانده يا نشانه هاي مورد استفاده، متعلق به کدام دوره باستانی است، زيرا علائم در دوره های مختلف با هم فرق می کردند و توسط سربازان حکومتی، پادشاهان، وزیران و یا راهزنان بعنوان نشانه دفینه يا مقبره اي که در انبار و یا اتاقك يا اتاقهايي در زیر زمین مخفی مي شدند، مورد استفاده قرار مي گرفتند.

 

بايد توجه داشته باشيد كه نشانه هاي دفینه راهزنان و گنج های حکومتی، با هم تفاوت دارند. حتما ابتدا بايد زیر خود نشانه مورد بررسی واقع گردد (بهترين روش در اين حالت، استفاده از تجهيزات و لوازم فلزيابي و گنج يابي است)، نكته ديگر اينكه در محل قرار و ملاقات راهزنان با يكديگر، وسایل کمی می گذاشتند، و بدليل وجود نشانه در محل قرار گيري سرمال و مطلع بودن تعداد زیادی از این افراد  (دفینه اش را قبلا برداشته اند).

 

نشانه ها حتی به ما می گویند چه کسی و با چه تعداد نفراتي، دفینه را در اینجا گذاشته اند و بطور مثال: دفینه ایی که توسط دو نفر راهزن مخفی شده باشد، حتما قبري در جلوی نشانه است كه داراي دفينه ميباشد.

 

گنجینه اي كه در خزینه (سفيدخانه و تنور) قرار دارد، متعلق به راهزنان یا سرداری مي باشد که معمولا مانند ذخبره دم دستی از آنها استفاده می شده است.

 

نشانه دفینه های اصلی همواره براي آنها سوگند خورده شده و داراي مال بزرگی مي باشد و گذارنده برای خود در نبودش نفرین گذاشته است (نفرين همان طلسم يا موكل مي باشد)، چند متر به سمت راست، سپس چپ و نيز شمال و جنوب نشانه را، مي بايست بررسی کنید، همه موارد (همچون تله، قسم، نفرين و ...) در علائم آنجا موجود مي باشد و شما با فهمیدن آنها میتوانید به راحتی به هدفتان دست پيدا کنید و کارهایی که چندین نفر در طول یک ماه به آن میرسند شما به تنهایی و يا بهمراه يك يا حداكثر دو نفر ديگر، در عرض یک تا پنج روز میتوانید، به آن دست یابید! و نهايتا ثمره تجربه و علمتان را از زمین بگیرید، اما هیچوقت به آثار و میراث فرهنگی بی احترامی نکنید و به آنها صدمه اي وارد ننماييد تا لااقل برای آیندگانمان چیزی برای یافتن، باقی بماند!! همانطور که پیشینیان ما برای ما به یادگار گذاشته اند- موفق باشيد.

 

 آکادمی گنج فرید باقری

 



:: برچسب‌ها: کتاب چشم طلایی , جوغان نامه مرجع , جوغن , گنج , گنج یابی , حفاری , رمزیاب , فرید باقری , رموز گنج خدایان , رمزگشایی , نشانه ها , چاه , تله , مار , رمز , جوغان بیضی , لوزی , زیر خاکی , نشانه دست , تونل , دانلود رایگان , آکادمی گنج , تونل , چاه , قبر , مقبره , اسرار ,
:: بازدید از این مطلب : 4434
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری

پاسخ کاربران توسط فرید باقری در تلگرام

پاسخ متمم به : AMIR K

نشانه ماهی در ماهی

 

آبراهه و نماد راهرو و مقبره

مقبره ای ارزشمند و عالی

راهرو و نشانه مقبره مهم

 



:: برچسب‌ها: جوغان نامه مرجع , جوغن , گنج , گنج یابی , حفاری , رمزیاب , گور دخمه , فرید باقری , رموز گنج خدایان , رمزگشایی , نشانه ها , چاه , تله , مار , رمز , جوغان بیضی , لوزی , زیر خاکی , دانلود رایگان , آکادمی گنج , تونل , چاه , قبر , مقبره , اسرار , راهرو , آبراهه ,
:: بازدید از این مطلب : 7120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 دی 1394 | نظرات ()