نوشته شده توسط : فرید باقری
فرید باقری

سوال مطرح شده توسط کاربر میهمان!!

سلام جناب باقری

یه سوال ازت دارم ربطی به اشتراک و کارشناسی هم نداره. خیلیا ازتون پرسیده بودن ولی بلد نبودن خوب بپرسن.

شما که میگید مرتکب جرمی نشدید و فقط اطلاعات دادن به مردمه. پس چرا سایتتونو فیلتر میکنن و سایت امثال علی عزیزیان رو دیگه فیلتر نمی کنند؟!
آقای باقری، خرید و فروش دستگاه هم که ممنوعه پس چطور آزادانه تبلیغات می کنید؟! یا اینکه چگونه می توانید بدون دردسر اطلاعات به مردم بدهید و حتی عکس و فیلم از خودتون هم بذارید و تا بحال، مشکل چندانی هم براتون پیش نمیاده؟؟!!!

و در آخر منه نوعی حتی اگه از شما یا هر کس دیگه ی فلزیاب بخرم نمیتونم حملش کنم چون جرمه و کارم میکشه به سیاه چال؟!!
لطفا شک و تردید های پیرامون این سوال را در وبسایتتون مطرح کنید.
چون باور کنید ترس هایی در ذهن خیلی از کاربران این سایت وجود داره .

منتظر جواب خود در این سایت هستم

با نهایت ادب و احترام

-------------------------

پاسخ فرید باقری

دوست سخنور من!

شما خیلی خوب سوالتان رو مطرح کردید و خیلی عالی افکارتان رو بیان فرمودید ولی یک اشکال در سخنانتان وجود داره و اون اینه که یا شما از قوانین اطلاع کامل و جامعی ندارید و تمام مباحث را بر اساس شنیده ها و توهماتتان بیان داشته اید و یا اینکه تمام سخنانتان نشات گرفته از خط دهی فرد یا افرادی مفت خور و بی مایه، بوده و هست!؟

البته می دانم که اظهار تعجب شما 100% نمادین بوده! زیرا اگر کاربران قدیمی به یاد داشته باشند، عینا این سوالات با کمی تغییرات در چند سال اخیر با اسامی مختلف، مطرح شده است و این قبیل حرکات فقط در جهت از بین بردن تمرکز بنده و نیز تشویش اذهان عمومی صورت پذیرفته است! ولیکن من برای روشن شدن موضوع برای آن دسته کاربران تازه وارد، که از موضوعات مطرح شده گذشته و سیاه بازی های بچه گانه امثال شما و دوستانتان اطلاعی ندارند، موارد مطروحه حضرتعالی را ، مو به مو پاسخ می دهم :

1 - وبلاگ آکادمی گنج بنابر گزارش افرادی مغرض و البته جیره خوار! ابتدا توسط کارگروه مصادیق مجرمانه ، فیلتر شد و سپس بنابر اظهارات دبیرخانه آن کار گروه محترم، وبلاگ قبلی بنده و محتویات آن بدلیل راهنمایی و آموزش چگونگی رسیدن به گنج به کاربران و مراجعه کنندگان و نیز وارد نمودن اتهام معاونت در حفاری های غیر مجاز صورت گرفته در اقصی نقاط کشور!! به بنده، ضمن توقیف مطالب درج شده بنده، وبلاگ قبلی نیز کلا مسدود گردید . (فایل صوتی ریز مکالمات تلفنی بنده و همچنین پاسخهای دبیرخانه مذکور موجود بوده، که بدلیل ممنوعیت انتشار آن بدون اخذ مجوز لازم، از انتشار آن معذور می باشم)

2 - اینکه من مدعی هستم جرمی مرتکب نشده ام و راهنمایی و کمک های بنده نیز بیشتر در جهت جلوگیری از حفاری ها و تخریبهای بی مورد مردم و نیز از بین نرفتن فرهنگ و تاریخ گمشده کشورمان، اقدام به کمک و راهنمایی مردم نموده ام، ملاک نتیجه گیری نیست! چرا که توسط کارگروه مصادیق مجرمانه بصورت تلفنی عینا متهم به معاونت در جرم حفاران ناشی هم قرار گرفته ام و تا جرمی کاملا محقق و اثبات نگردیده است، معاونی برای آن جرم نیز، نمی توان در نظر گرفت!

3- و اما در مورد عدم برخورد کارگروه مصادیق مجرمانه با وبسایتها و وبلاگهای متعلق به علی عزیزیان و ... باید عرض کنم که این موضوع عین 2x2=4 می باشد و لازم به توضیحات جامع هم ندارد! چرا که بنابر اعتراف شخصی آقای علی عزیزیان خطاب به چندین نفر از کاربرانی که با وی ارتباط تلفنی برقرار ساخته بودند، ایشان به صراحت اعلام نموده اند که ایشان آدمشو دارند!! و می دانند باید چیکار کنند تا کاری باهشون نداشته باشند!! (البته فایل صوتی، مکالمات آقای عزیزیان با کاربر ناشناس مذکور ، که توسط کاربر فوق الذکر برایم ارسال گردیده است را میتوانید از لینک زیر دانلود نمایید.)

آکادمی گنج و فرید باقری در برابر مشکلات و علی عزیزیان

علی عزیسزیان

آیکن آکادمی گنج و پلیر

 

4 - برابر قانون ، خرید ، فروش و نگهداری تجهیزات فلزیابی و گنج یابی برای افراد معمولی ممنوع بوده و فقط با داشتن مجوزهای لازم از وزارت معادن و فلزات و تاییدیه وزارت اطلاعات و سازمان میراث فرهنگی، این امر میسر می باشد و کشف آن در حین حمل و نقل و یا در محل زندگی و منزل فقط منجر به مصادره و ضبط این تجهیزات به نفع سازمان میراث فرهنگی خواهد شد و فقط در شرایطی شما را به سیاه چالی که فرمودید می اندازند که در حین حفاری و بیرون آوردن اشیاء یا زمان فروش آنها ، شما را دستگیر نمایند.

5 - در ضمن معرفی دستگاه و آموزش کار با دستگاه در هیچ کجای قانون جرم نیست، چرا که با چاقو هم خیار پوست می کنند و هم میتوانند آدم بکشند!! پس با این حساب، فروش چاقوی میوه خوری هم باید اعدام در پی داشته باشد!!

6 - باید با صراحت عرض کنم که ترس بسیاری از افراد، بدلیل نا آگاهی و عدم اشراف بر قوانین و مقررات بوده و نباید آن را به همه نسبت دهید !! چرا که بطور مثال بنده روزانه تعداد زیادی تماس تلفنی و ارتباط مختلف، از سراسر کشور دارم و نه برای من و نه برای افراد مرتبط با من ، تاکنون مشکلی پیش نیامده است و بنده معاون عملیاتی گروه القائده یا داعش و ... نیستم که شبانه روز بخواهند مرا نیز تحت نظر اطلاعاتی قرار داده باشند و کلیه مکالماتم را شنود نمایند!!

7 - در پایان ضمن احترام به تمامی کاربران گرامی، این نکته را عرض می نمایم که تمام این مقبولیت و موفقیت های امروزم را، مدیون مردمی هستم که با حمایت و اظهار لطف همیشگی خود ، مرا در راهی که انتخاب نموده ام یاری نموده اند، زیرا دیگر همه می دانند که فرید باقری، با صداقت و کمک به بسیاری از مردم و نیز صراحت لهجه ، به این نقطه رسیده است و هیچ ادعایی مبنی بر استاد بودن و انجام کارهای خارق العاده نداشته و ندارد و اگر هم، بنابر تنگ نظری ها و نامردمی های عده ای معلوم الحال، همه چیزم را از دست دهم ، ناراحت از دست دادن آن نخواهم بود و مجددا از نقطه ای دیگر و از صفر، آغاز می نمایم ، زیرا بنده به جای داشتن افرادی با نفوذ ، نیازمند مغز و هوشی سرشار از اطلاعات مهم میباشم که به لطف خدا تا حدی از آن نیز بهره مندم و در نهایت معتقدم که گر خداوند سبحان زحکمت ببندد دری، ز رحمت گشاید در دیگری!

و این بیت را هم بخاطر بسپارید که، در مسلخ عشق جز نکو را نکشند! روبه صفتان زشت خو را نکشند!

موفق و سربلند و پیروز باشید- فرید باقری



:: برچسب‌ها: جوغان نامه مرجع , طلا , گنجینه , حفاری , کلید اسرار , چشم طلایی , دانلود رایگان , اسرار گنج های گمشده , تلگرام , دفینه , فرید باقری , رمزگشایی , جوغن , گنج , گنج یابی , حفاری , علی عزیزیان , فرید باقری , رموز , نشانه ها , زیر خاکی , آکادمی گنح ,
:: بازدید از این مطلب : 8352
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری

فرید باقری

سوال و درد دل مطرح شده توسط : مهدی

باسلام و ادب خدمت استاد فریدگل
استاد باید اقرار کنم شما اولین کسی هستید که برای اولین بار پیام دادم توی سایت ها سریع جوابم رو دادید.پاینده باشید.
استاد چند ساعت پیش داشتم پیام میفرستادم خدمتتون آخرش ی مشکلی پیش اومد نمیدونم پیام رسید یا نه.اگه رسیدکه ۲ قبضه میشه اگه نه کوچیکم.
درد و دل شاگرد با استادش:
حدود ۲ سال پیش بایه مرده بچه شمال اشنا شدم ۵۰ساله ازون آب زیر کاها زرنگ و چرب زبان بنام مرتضی فرخی یه وردستم داشت بنام عابد بچه قروه.
میگفت:دستگاهم با ماهواره کار میکنه و خلاصه اعتماد منو حسابی بخودش جلب کرد و ثمره زحماتش شد بخاک سیاه نشوندن منو خانوادم جوریکه منو خجالت خلق خدا گذاشت و آب شد رفت زیر خاک.
ولی اینجور نمیمونه یکم دست و بالم باز بشه پیداش میکنم از خجالت زحمتاش درمیام. الانم خیلی چیزام قرضیه. بگذریم.شرمندم سرت درد اومد.
اینارو میگم چون بیشتر صحبتم با اوناییکه تا یکی پیداش میشه بایکم چرب زبونی گول میخورن. بخدا طرف آیت اللهی بود واسه خودش.خلاصه ۲۰۰.۳۰۰ میلیون از بچه های شهر ما جمع کردو رفت.
حالا استاد عزیزم اقا فرید گل،
نحوه جواب بسوالات ما به چه صورته؟ من باید از محصولات شما خرید کنم یا کد اشتراکی چیزی باید تهیه کنم. آخه توی سایتای دیگه خوندم اول باید سفارش جنس بدی بعد سوال و پاسخ. به مرگ خودم نمیخوام بی ادبی کنم. فقط میخوام روشن بشم.
استاد فریدگل آخه داره دنیا یزمین کشاورزی برام مونده که ارزش ریالی انچنانی نداره.ولی ی تپه ای توش هست که هیچ علامت خواصی نداره ولی بنا به دلایلی مطمئنم که خدای مهربون هدیه ای برام ترتیب دیده.فقط میخوام بین منو خدا وسیله بشی که انشاالله از این روسیاهی نجات پیدا کنم.
بعدشم خوب میدونم با یه همچین شخصی که کمکم کنه ، باید چیکار کنم. بعد از یسری کارا تا آخر عمر کفشهاشو جفت میکنم.
واسه این بودکه توی نامه قبلی کفتم چطوری میتونم ملاقاتت کنم. آخه باید از نزدیک این تپه رو ببینید. آخه چشمای شما کیمیاست خدا واست نگهشون داره کل بدنت رو
شمارو واسه خانوادت اونام واسه شما گلم.اگه انشام بد بود شرمندم هرچی توی دلم بود ریختم بیرون ، اهل اسمون ریسمون کردن نیستم.
خدارو قسم میدم هرکی حاجتی داره بحق این ماه عزیز که آخراشه برآورده کنه بزودی آمین.
این اقا فرید ماهم ۱۲۰سال واسه خانوادش و ما مردم نگه داره آمین
راستی یه نفر شما رو بهم گفت و معرفی کرد. گفت میتونم روی شما حساب کنم.
در پناه حق

پاسخ فرید باقری:

باید در ابتدا از شما بخاطر انتشار مطالب فوق که تحت نام درد و دل شاگرد با استادش ، برایم بصورت خصوصی ارسال نمودید، از شما پوزش بطلبم و دلیل اینکار نیز چیزی نیست جز اخطار مجدد به کاربران بی اطلاع و تذکر چند باره جهت هوشیاری بیشتر عزیزان گنج پژوه تا دچار گرفتاری های امثال شما نگردند و به جای یافتن گنج و رسیدن به آرزوهای خود، تمام دار و ندار خود را بر سر اینکار نگذارند و خلاصه کاسه چه کنم چه کنم دستشان نگیرند!

البته معمولا می گویند خود کرده را تدبیر نیست ولی من به دلیل اینکه در گذشته نه چندان دور، روزی خودم نیز با اینهمه ادعا، با اشتباهاتی که مرتکب شدم ، از الآن شما نیز پایین تر رفتم و اگر شما یک قطعه زمین برایتان باقی مانده است، آن روز من حتی آن را هم نداشتم و با یک پیکان نیم بند (طرح تعویض) آنهم بدون بیمه و ... شبها از روستا به شهر می آمدم و مسافر کشی می کردم و خلاصه خجالت می کشیدم که خانواده ام رو بردم در یک روستا بیرون شهر و فرزندم باید با بدبختی هر روز بره شهر و درس بخوونه و برگرده و .... شاید باورش برای شما و کاربران سخته ولی گاهی 150 تا 200 تومن (2000 ریال!!) هم نداشتم که بدم بیاد شهر و بره مدرسه و برگرده!! و فقط خدا میدونه که اون مدت بر من چه گذشت!

این رو با شجاعت اعلام کردم تا اولا شما سرت رو بالا بگیری و بجای غم و غصه و ناله با تمرکز و اراده خودت به موفقیت برسی. البته اینکه من چطور توانستم خود را نجات دهم و موفق بشوم را نمی توانم در اینجا و بصورت عمومی بیان کنم! چرا که عده ای زالو بی ریشه منتظر اولین کلام من هستند تا برایم پاپوشی اندازه قبر پدرانشان بدوزند!! ولی باید عرض کنم که من با دلم زندگی می کنم و اگر دلم نخواهد ، حتی به جبر و زور سرنیزه هم پاسخی به کسی نداده و نخواهم داد و لذا دلم به من گفت به شما مدد برسانم و لذا به ندای دلم پاسخ مثبت گفتم و حال در انتظار مطرح نمودن موردتان از جانب شما هستم و شما بهتر است از طریق برنامه تلگرام سوال و موردتان را با توضیحات و عکس برایم ارسال نمایید تا اگر مورد شما ارزشمند باشد، راه رسیدن به هدفتان را بگویم و در کل طول کار نیز بدون هیچ چشم داشتن مالی جوابگوی سوالات و رفع ابهامات شما خواهم بود و اصلا بعد آنهم از شما طلبی نخواهم داشت ، چه برسد به اینکه بگویید کفشهایم را برایم جفت خواهید نمود و ... چرا که من بخاطر دلم کمک خواهم نمود و دیگر هیچ.

گنج یاب ماهواره ای

و در پایان ضمن اعلام مجدد جهت هوشیاری دوستان و کاربران گرامی اعلام می نمایم تا گول حرفهای امثال مرتضی فرخی و عابدها را نخورده و پول و سرمایه خود را به دهان آن نامردان نریزید، چرا که دستگاهی با عنوان ماهواره ای اصلا وجود خارجی نداشته و ندارد و تنها از طریق ماهواره ناسا آمریکا این امر میسر است که الحمدالله با وجود تحریمها و مسایل دیگر غیر قابل انجام برای ایرانیان می باشد و از اون ماهواره بیشتر برای مقاصد جاسوسی استفاده می گردد و ... که آنهم دستگاه خاصی ندارد و شما اگر در کشور ثالثی بودید، می توانستید با یک موبایل خود و روشن نمودن جی پی اس آن، اسکنی به وسعت یک کیلومتر در کیلومتر را تا عمق 35 متر اسکن و سرچ نمایید و اطلاعات بصورت ریز و نوع خاک و لایه های زمین از طریق ایمیلتان دریافت نمایید.

دستگاه فلزیاب تصویری ماهواره ای

با این توضیحات امکان چنین کاری در ایران به این سادگی نبوده و تمام افرادی که در نقاط مختلف به بنده گزارش شده است، کلا کلاهبردار و شالاتان بوده و می باشند و از آقایانی که در شیراز و رشت و ارومیه و ... مدعی چنین کاری هستند گرفته، تا آقایانی که در تهران دفتر و دستکی هم بهم زده اند و مدعی خرید جنس در زیر زمین هم هستند!! همه و همه کلاهبردارانی بیچاره و بدبخت هستند.

و از تمامی علاقمند نیز تمنا می کنم که نامه فوق و تصمیم من بابی برای عده ای نگردد که از این پس چنین نامه هایی را برای من بفرستند و تقاضای کمک کنند، چرا که من هم برای خود اصولی دارم و امکان ندارد به این سادگی به کسی فی سبیل الله کمک نمایم و این مورد هم از موارد استثناء بوده و خواهد بود.

جهت درک بهتر موضوع کلاهبرداری اسکن ماهواره ای ، به موضوع و تصاویر زیر دقت نمایید:

اسکن ماهواره ای تقلبی

اسکن ماهواره ای تقلبی



:: برچسب‌ها: کتاب چشم طلایی , دانلود رایگان , آکادمی گنج , طلاجو , گنج پنهان , اسکن تصویری , ماهواره ای , کبرا X2 , فرید باقری , گنج یابی , دفینه , زیر خاکی , فلزیاب , طلایاب , وینر من , WINNER MAN , LRL , metal detector , کبرا ایکس 21 , یونیک , فرکانسی , پالسی , گنجینه , لیزری ,
:: بازدید از این مطلب : 22079
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری

http://www.aparat.com/itsoit



:: برچسب‌ها: کتاب چشم طلایی , دانلود رایگان , آکادمی گنج , فرید باقری , گنج یابی , تلگرام , دفینه , lrl , زیر خاکی , فلزیاب , طلایاب , cobra x21 , metal detector ,
:: بازدید از این مطلب : 8536
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری

آموزش گنج یابی و حفاری

در حین حفاری امکان داره که با علائم و آثار زیادی مواجه بشوید که در اکثر مکان ها مشترک است و امکان داره با آثاری هم مواجه بشوید که تا حالا نمونه اش را از نزدیک مشاهده نکرده باشید و یا نشنیده باشید . معمولا این آثار برای مکانها و یا هدف های کوچک و متوسط صدق می کند .

اول اینکه در سطح زمین باید نشانه هایی وجود داشته باشد. مثلا تخته سنگی که بتواند نظرها را به خود جلب نماید، باید بابقیه سنگهای اطراف فرق داشته باشد و به راحتی نتوان آن را جابجا نمود و یا اینکه نوشته و نشانه هایی بر روی سنگ وجود داشته باشد و یا ...

توجه داشته باشید وجود تخته سنگ، درخت کهنسال، چشمه آب، تپه و تل خاکی،دلیل وجودحتمی و صددرصدی گنج و دفینه نیست!

بعضی از افراد فکر می کنند که هر تپه ای نشانه گنج است، در صورتی که از نشانه های وجود گنج دریک تپه این است که اولا خاک آن دستی بوده و نباید بکر یا طبیعی و دارای رگه های سنگی باشد. ثانیا تپه در محلی قرار گرفته باشه که در اون منطقه مشابه اون تپه کم باشد و در نزدیکی اون تپه آثاری همچون درخت کهنسال و چشمه آب و ...وجود داشته باشد. توجه داشته باشید که با دیدن درست آثار و علائم موجود و گمانه زنی درست و اصولی، می تواند شما را از حفاریهای بیهوده و مایوس کننده، تا حدود زیادی نجات دهد!

پس از شروع حفاری نیز توجه داشته باشید که ابتدا باید از خاک سطح عبور کنید و بسته به منطقه مورد نظر (کوهستانی، جنگلی، کشاورزی و ...) حداکثرتا عمق ۷۰ سانتیمتر، آثاری همچون ذغال، خشت یا تکه آجر،سنگ رودخانه ای و ...تا این عمق، دلیلی محسوب نمیشوند و حدودا از عمق یک متری به بعد است که باید آثار را کم کم مشاهده نمایید، مثل سنگچین، خاک قبر یا اسکلت یا جسد انسان، کوزه سفالی، ذغال چوب یکدست(حداقل۷ سانتیمتر)و یا گلهای صابونی(روغنی)  که در گذشته جهت عایق و جلوگیری از عبور آب و رطوبت ومحافظت از اموال مورد استفاده قرار می گرفته و یا ماسه بادی خشک و خاک نرم و زرد رنگ مانند زرچوبه که به عنوان فشار شکن و یا زه کش مورد استفاده قرار می گرفته و همچنین ملات دست ساز آهکی همراه با سنگ چین منظم و طاقی شکل که میتواند این ملات نوعی ساروج نیز باشد و ...

اما وجود ذغال چوب یا سنگ هم از دلایل وجود صددرصد گنج و دفینه نیست، چرا که در گذشته امکان داشته چوپانی و یا فردی در آن مکان آتشی روشن کرده باشد و یا سقف چوبی و دیوار سنگی ساختمان و عمارتی بر اثر جنگ یا آتش سوزی فرو ریخته باشد. آن مکان وقتی تائید میشود که نشانه های دیگر هم وجود داشته باشند و به هیچ عنوان خاک نبایستی بهم خورده و دارای لکه های خاکی با رنگهای مختلف باشد.

از دیگر نشانه ها، سنگچین با ملات و یا وجود تخته سنگ یا سنگ های تراش خورده بزرگ در عمق حدودی یک و نیم متر به بعد (که حتی تا عمق 35 متری نیز مشاهده شده است!).

آجر و خشت های خام که بصورت مربع بوده و پلکانی یا منظم و بی دلیل چیده شده باشند بطوریکه مسکونی بودن مکان را تائید نکند، نیز می تواند از نشانه ها دفینه باشد.

و توجه داشته باشید که مشاهده لوزی و هر شی ء فلزی ، سنگی و سفالی و غیره به شکل آن تماما به منزله دنیای مردگان و خانه آخرت مردگان محسوب می گردد و طرز قرار گیری آن بسیار مهم می باشد. همچنین مشاهده سنگهایی به شکل کله قند و نیز هرم 3 یا 4 وجهی آنهم رو به بالا نیز، از نشانه های مذهبی و آیینی بوده و نشانه وجود مقبره ای در زیر همان نقطه به فاصله حداقل 3 و حداکثر 10 برابر می باشد.

موارد ذکر شده بالا بخش بسیار کوچکی از مبحث چگونگی شناخت آثار و علائم و نیز چگونگی حفاری صحیح و موفقیت آمیز در گنج یابی حرفه ای، میباشد که برای شروع، بحث فوق الذکر ، به عنوان مقدمه آن به تمامی علاقمندان تقدیم می گردد.

برگرفته از آرشیو وبلاگ های قبلی فرید باقری



:: برچسب‌ها: حفاری گنج , رمزیاب , جوغان شناسی , باستان شناسی , علائم و نشانه ها , نمادهای گنج , نسخه گنج , لوزی , هرم , مثلث , سفال , مفرغ , تابوت , سکه طلا , نقره , اسرار گنج های گمشده , gpx5000 , lorenz , z1 , gold , aparat , dvd آموزشی , کتاب چشم طلایی , دانلود رایگان , آکادمی گنج , فرید باقری , گنج یابی , دفینه , زیر خاکی , فلزیاب , طلایاب , metal detector ,
:: بازدید از این مطلب : 6591
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری

تومولوس مقبره شاهان

تومولوس: مزاری که برای پادشاه و خانواده پادشاه بوده و اتاقیست که اول بر روزی زمین یا کمی پایین تر از سطح زمین بنا می شود و سپس با توده ای از خاک و یا تپه ای که از سنگ تشکیل شده ، پوشیده می شود . این مزار ها از طرف معماران روز ساخته می شد .

نباید با نگاه به ظاهر بیرونی آن گول خورد ، زیرا معمولا معماری عظیمی را در درونشان حفاظت می کنند. پادشاه و یا افرادی که از خانواده پادشاه می مردند ، با اشیایی که استفاده می کردند و هدیه هایی که دریافت میکردند، در اتاقهایی ساروجی یا سنگی و یا چوبی ساخته میشد و به همراه جسد دفن می شدند .

بلندی تومولوس، و زیبایی معماری آن با توجه به ثروت و ارزش فرد مرده ، متغیر می باشد، آنها که ارتفاع بلندتری دارند، برای پادشاهان و حکام ثروتمندتری می باشد.

این بناها همیشه دارای ارتفاعاتی با ضرایب 9 ، مثل 9 ، 18 ، 27 ، 36 متر می باشند.

البته بايد در نظر داشت كه فرسايش و نيز گاهي اوقات سازه هايي كه در سالهاي پس از آن بر روي تپه ساخته مي شده است نيز مي تواند ارتفاع را تا دو متر بيشتر و يا كمتر بنمايد.

تومولوس ها تپه های ساختگی می باشند و علیرغم اینه شبیه به تپه های کوچک دست ساز می باشند ولی با توجه به ویژگی هایشان ، از تپه های کوچک دست ساز متمایز می باشند، مشخص ترین ویژگی آنها این است که به شکل قیف وارونه می باشند.

اگر از دور و نزدیک به تومولوس دقت شود، همیشه ساختگی بودنش کاملا مشخص می باشد. البته معماری درون و بیرون تومولوس ، با توجه به ارزش و قدرت فرد مرده و موقعیت جغرافیایی و آیین و رسوم اقوام مختلف، تغییر می کند و استاندارد مشخصی ندارد .

برای اینکه خاک نلغزد و باعث رانش نشود، در موضع پایین دیوارهایی وجود دارد که از سنگهای بزرگی تشکیل شده است.

در تومولوس ها علاوه بر اینکه بر جلوگیری از دستبرد تدابیری در نظر گرفته می شده است، در مکانی ساخته می گشت که از دور دست ها به وضوح دیده بشود.

تمام تومولوس ها آنطور که حدس زده می شود ، پر از طلاهای درخشان یا مومیایی و ... نمی باشند. در این گونه مزارها ، اشیایی وجود دارد که انسانهای مرده در طول حیاتشان صاحب آنها بوده اند و بدین ترتیب در بعضی از این مزارها اشیایی ناچیز و در بعضی از آنها بسیار زیاد و ارزشمند وجود دارد.

معمولا در تومولوس های متعلق به زنان، زیورآلات و آویزه های زیادی موجود است و در تومولوس هایی که متعلق به مردان می باشد، وسایل و ابزار جنگ و نبرد بیشتر به چشم می خورد.

ضمنا تومولوس ها جزو مناطق و محوطه های حفاظت شده تلقی می گردند و حفاری آنها با توجه به قوانین کشورمان ممنوع می باشد.

تومولوس مقبره شاهان

برگرفته از آرشیو وبلاگ های قبلی فرید باقری



:: برچسب‌ها: کتاب چشم طلایی , دانلود رایگان , آکادمی گنج , طلاجو , فرید باقری , گنج پنهان , اسکن تصویری , ماهواره ای , تومولوس , فرید باقری , گنج یابی , فروشی , زیر قیمت , معاوضه , دفینه , زیر خاکی , ایران، سرزمین گنج های گمشده , نشانه آخر , فلزیاب , طلایاب، metal detector ,
:: بازدید از این مطلب : 4286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری

چکیده
عقیده به معاد نگاهی بوده که مردم به مسئله مرگ داشتند و این یک اصل مشترک و واحد بین همه آدمیان در تمام دورانها و در سرزمینهای مختلف بوده است .در جوامع اولیه تصور روح و روان بسیار مبهم و پیچیده است . بشر نخستین اجداد و اموات خود را می پرستیدند و این پرستش نیاکان خالی از فکر بقایای روح نبود .ادامه و باقیمانده این باورهای دینی یکی از جریانهایی است که در تدفین های تابوتی و خمره ای و ... دخیل بوده است .

آیین تدفین در عهد باستان

نوع تدفین در هر سرزمین و در هر تاریخی همواره نشانگر نوع عقاید ،آداب ، رسوم ،سنتها و باورهای یک قوم یا مردم آن سرزمین بوده است مطالعه تدفین در بررسی ها و مطالعات مربوط به مردم شناسی و شناخت جوامع ابتدایی و تاریخ تحولات آن بسیار موثر است. زیرا در طول تاریخ ، مرگ عامل مرموز و ناشناخته ای برای بشر بوده است که تنها راه شناخت وتجربه آن ، خوابها و خرافه ها ،داستانها و افسانه های خودساخته مردمان بوده است.


تدفین مردگان در عصر آهن

باستان شناس ها معتقدند که در عصر آهن تغییرات عمده ای در شیوهٔ تدفین بوجود آمده و بر خلاف سابق که مردگان در درون منازل دفن می شوند ، در این عصر به محوطه هایی به نام قبرستان منتقل شده اند . تغییر وضعیت در تدفین با ورود اقوام مهاجر و نفوذ فرهنگ مهاجمین در فرهنگ اقوام بومی تأثیر عمیقی داشته است . تجوه تدفین مردگان در اکثر نقاط فلات ایران به سه نوع است:
  1. قبور حفره ای
  2. قبور خمره ای
  3. قبور حفره ای با پوشش سنگی
  1. قبور حفره ای ساده
    این نوع قبور به طرز خیلی ساده در داخل خاک کنده شده ، دفن شده که دارای هیچگونه بافت معماری خاصی نیستند و فقط با خاکبرداری از زمین به شکل قبر در آمده اند . در این نوع قبور نخست حفره ای را که کمی بیش از طول و عرض بدن انسان بوده می کندند و مرده را داخل حفرهٔ کنده شده قرار می دادند و روی آن را با تیرهای چوبی ، شاخ و برگ درختان پوشانیده و سپس روی آن را خاک می ریختند . معمولاً خاک دستی ( خاک نوبت دوم ) را خاک رس بسیار نرم که با خاک زمین های اطراف قبر تفاوتی اساسی دارد ، تشکیل می دهد . دربارهٔ جنسیت افراد به خاک سپرده شده در این قبور می توان اظهار داشت که در این قبور جنسیت های مختلف اعم از زن ، مرد و کودک دفن شده اند . مردگان را در این قبور گاهی به پهلوی راست و گاهی به پهلوی چپ و گاهی به صورت چمباتمه خوابانیده اند . در تپه حصار مردگان را در یک یا چند لباس پیچانیده اند که این از بقایای پارچه ها در قبرستان این تپه مشهود است . وجود قبرهای زیاد در تپه شمالی حصار نشان می دهد که بیشتر مردم برای دفن اجساد ، مرده ها را در محلی خاص دفن می کردند .

  2. قبور خمره ای
    در این نوع قبور ، مردگان را در خمره هایی قرار می دادند . بیشتر محققین معتقدند که نوع تدفین ارتباط نزدیکی با وضعیت جنین در داخل رحم مادر دارد ؛ یعنی همان طور که انسان در رحم مادر قرار گرفته ، پس از مرگ نیز به همان حالت به خاک سپرده می شود . این نوع تدفین گویای فلسفه ی مرگ و زندگی است ؛ تولدی نو ، بدین معنی که همین جسم با این اعتقاد زندگی جدید را شروع کرده است و حیات دوباره در جهان دیگر خواهد داشت . به همین منظور ابزارکاری که او به طور کلی که به هنگام حیات با آنها سروکار داشته ، با او در درون قبر نهاده شده است .

     

  3. قبور حفره ای با پوشش سنگی

    این قبور همانند قبور حفره ای ساده با خاکبرداری از زمین شکل گرفته و دارای بافت معماری خاصی نیستند و اندازهٔ آنها هم به قامت انسان که دفن می شود ، بستگی دارد . در اطراف این قبور و روی آنها تخته سنگهایی قرار می دادند و مرده را به صورت چمباتمه و از پهلو به طرف جهات اصلی می خوابانیده اند . آنان با این کار می خواستند آرامگاهی نظیر خانه های جهان زندگان به مردگان بدهند . گاهی هم دیواره ها و با کف قبر را سنگ فرش می کردند که نشانهٔ فرد از مقام در اجتماع ( در زمان حیاتش ) بوده است . گاهی هم از این قبور به عنوان قبرهای خانوادگی استفاده می کردند به این ترتیب که گاهی مرده اول را با لایه ای از خاک می پوشانیدند و مرده دوم را قرار می دادند و گاهی هم وسایل درون گور و استخوانهای مرده اول در گوشه ای از قبر جمع کرده و مرده دوم را قرار می دادند .


    عقاید و آئین تدفین
    ساکنان فلات ایران در دوران بسیار کهن عقیده داشتند که انسان پس از مرگ در دنیای دیگر به زندگی خود ادامه می دهد . از این رو مقداری غذا در ظرف های سفالین بالای سر و پای مردگان با ابزار و اثاثیه و اسلحه و سایر لوازمی که وی در طول زندگی به آنها نیاز دارد ، را همراه او دفن می کردند . البته این عمل در اقوام مختلف دارای شدت و ضعف بوده است . جالب توجه است گور دختری در تپه حصار که در این قبر علاوه بر انواع جواهرات و اسباب بازی زمان کودکی ، مقداری ظرف و اثاثیه که در زمان بزرگی دختر و شوهر داریش لازم می شده ، با او دفن کرده اند . از این موضوع می توان نتیجه گرفت که در آن زمان مردم معتقد بودند که دختر پس از مرگ ، در عالم دیگر به حد بلوغ می رسد و احتیاج به وسایل دیگری غیر از اسباب های زمان کودکی دارد .


    تدفین مردگان در طبقه اول تپه حصار
    تقریباً در تمام قبرها پاهای مردگان خم و یکی از دستها به طرف دهان آورده شده ، از این رو معلوم می شود عقیدهٔ این مردم چنین بوده که انسان پس از مرگ از بین نرفته و همچنین قرار دادن ظروف ، اغذیه و جواهرات اشاره ای به زندگی ماوراء زمینی باشد . در طبقه اول تپه حصار ، مردگان را به سمت مشرق ، جایی که خورشید طلوع می کند ، دفن می کردند . این نشانگر این است که خورشید و آفتاب مورد توجه آنان بوده است . اما صورت مردگان به یک طرف نبوده ، به نظر می آید که در هر زمانی از روز که می خواستند مرده را دفن کنند ، بدنش را به سمت مشرق و صورتش را به سمت جایی که افتاب در آن لحظه آنجا بوده است ، قرار می دادند.

    به طور کلی در تپه حصار مردگان را به سه شکل دفن می کردند :
    1. دفن مردگان به پهلوی چپ : این روش تدفین که تقریباً نیمی از تدفین را در فلات مرکزی به خود اختصاص داده است ، شامل سه حالت << خم شده >> ، << جمع شده >> و << چمباتمه >> است . در حالت << خم شده >> ، تنها دستان مرده ( گاهی یک دست ) را به طرف دهان و سر او قرار داده و او را دفن می کنند . در نوع دیگر یعنی در حالت << جمع شده >> ، همچنان که دستان به طرف دهان و سر جمع شده اند ، زانوهایشان هم کمی خم شده اند . اما در حالت << چمباتمه >> که به << جمع شده کامل >> و << تدفین جنینی >> هم معروف است ، دستها و پاها کاملاً جمع شده اند ، درست همانند جنینی در رحم مادر ( دربارهٔ علت آن در گذشته بحث شد ) ، به همین دلیل هم به تدفین جنینی معروف گشته است . باید دقت داشت که این نوع تدفین تنها در قبور خمره ای رسم نیست و گاهی در قبور حفره ای هم دیده شده است .

    2. دفن مردگان به پهلوی راست : این نوع تدفین که خیلی کم در فلات مرکزی ایران رایج بوده است ، بیشتر در تپه حصار مشاهده شده است . در این نوع تدفین حالت دستها معیار خاصی ندارند ، گاهی بروی شکم ، نزدیک زانوها و گاهی به سمت کوزه ها و ظرف های دفن شده همراه گور دیده شده است . هنوز اطلاعات دقیقی از علت تمایز این دو نوع تدفین که نوع دوم بیشتر در حصار و در جاهای دیگر کمتر دیده شده ، منتشر نشده است .
    3. دفن مردگان به حالت طاقباز : در این نوع تدفین که به ندرت و حتی کمتر از نوع دوم در فلات مرکزی مشاهده شده ، تقریباً بر سه نوع است : طاقباز با پاهای جمع شده به حالت چمباتمه ، طاقباز با پاهای به حالت نشسته و طاقباز با پاهای روی هم انداخته شده ، تنها چند نمونهٔ انگشت شمار از این نوع تدفین گزارش شده که ان هم در تپه حصار دامغان می باشد . ما در اینجا به بعضی از خصوصیات اولین قبر اشاره می کنیم . در اولین نمونه مرده به پشت یا طاقباز دفن شده است ، دستها روی سینه و پاها روی هم افتاده است که متعلق به یک مرد بالغ است . در بعضی از این موارد یافت شده هم یکی از دستها زیر چانه قرار داشته است.   بر گرفته از آرشیو وبلاگ های قبلی فرید باقری



:: برچسب‌ها: کتاب چشم طلایی , دانلود رایگان , اسرار نشانه ها , فرید باقری , گنج یابی , دفینه , زیر خاکی , رموز گنج خدایان , مقبره , نشانه شیر , شیر سنگی , فبر , دنیای مردگان , قلعه , گنج نامه , آکادمی گنج , رمزیاب , آیین تدفین , ganj academy , رمزگشایی , فرهنگ و تمدن باستان , گبری , شاهان , میراث زرین , شبکه شکارچیان گنج ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 2390
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری

وقتی در روی سنگی، ماری یافتید که زبانش بیرون می باشد و در جلوی سرش نیز یک جوغان گرد (کاسه) وجود داشته باشد، باید در مسیر سر مار رفته تا دهانه مسدود شده چاهی را بیابید و در انتهای دیواره چاه یک سنگ بزرگ یا ساروج که به منزله در ورودی نیز بوده، وجود دارد و دفینه آن در اتاقی پشت آن قرار داده شده است. باید متذکر شوم که این دفینه دارای تله بوده چرا که زبان مار از دهانش بیرون بوده که هم مسیر را برای شما تعیین می نماید و هم به وجود تله اشاره دارد و لذا باید تمام جوانب کار بررسی گردیده و با احتیاط ، وارد عمل شوید.

توضیح اینکه: چنانچه زبان مار به دو قسمت تقسیم شده باشد، یا اینکه اصلا زبان آن بیرون نباشد، می بایست درست بر عکس عمل نمایید و در این حالت باید دهانه چاه موصوف را در مسیر نوک دم مار، پیدا نمایید.

ضمنا همانگونه که در تصویر زیر مشاهده می نمایید، حفاری از بالای سر اتاق که احتمالا کمی برجسته تر از اطراف میباشد، کاملا اشتباه است، زیرا مانند این می باشد که ما بخواهیم برای نماز خواندن، از بالای گنبد سقف یک مسجد سقف را سوراخ کنیم و وارد آن شویم!! که امری تقریبا دست نیافتی خواهد بود.

در پایان باید اضافه نمایم که این دفینه معمولا در عمقی در حدود 5 الی ۷ متری بوده ولیکن امکان دارد، بنابر شرایط مناطق مختلف کشور ، عمق آن بیشتر یا حتی کمتر از این میزان هم باشد.

مار و جوغان



:: برچسب‌ها: آکادمی گنج , ganj academy , جوغان نامه مرجع , جوغن , گنج , گنج یابی , حفاری , رمزیاب , فرید باقری , رموز گنج خدایان , رمزگشایی , نشانه ها , مرغ , پرنده , مقبره شاهان , مجسمه , رمز , جوغان بیضی , لوزی , زیر خاکی , دانلود رایگان , آکادمی گنج , قبر , مقبره , اسرار ,
:: بازدید از این مطلب : 2951
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 آبان 1394 | نظرات ()