نوشته شده توسط : فرید باقری

گنجگرام کانال آکادمی گنج در تلگرام

https://telegram.me/ganjgram



:: برچسب‌ها: آنالیز اسکن تصویری-فلزیاب-فرید باقری-دانلود رایگان-آکادمی گنج در تلگرام ,
:: بازدید از این مطلب : 3977
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری

احتیاط لازم در گنج و گنج یابی

فرستنده پیام و نظر: hamed

واقعا دزد یعنی شما و حقه بازیات خونه یارو رفتی کلوخو از خاک تشخیص نمیدادی اما حالا میای ایده منو میدزدی اقای وارد دزد؟!

باهات کاری میکنم که حال کنی به تمام ایران حالی میکنم تو کی هستی!  38ملیون دستگتاه گذاشتی برات این دستگاه ربات پرنده رو میدم 22تا، تا بدونی من کی هستم اونوقت تفاوت دستگاهتو با دستگاه مقایسه میکنم تا بدونی تو کی هستی اقای دزد تو رو من از خیلی وقت میشناسم پس ببین دستتو رو میکنم حقه باز شیاد.

================================

پاسخ فرید باقری:
یادمه مادر بزرگ خدا بیامرزم سواد چندانی نداشت و گاها از این ضرب المثل های بی تربیتی از دهنش می پرید بیرون که البته نور به قبرش بباره که لااقل همون مثل ها رو یاد گرفتم تا امروز برای این افراد گاگول بی نوای طلبکار از همه !! مورد استفاده قرار دهم!!

خدا بیامرز گاهی یهو میگفت : نه نه اون که به ما نر*** بود کلاغ ک** دریده بود! که گوش شیطون کر اونم اومدم و خیال ما رو راحت کرد!!
اما ماجرای متن بسیار وزین بالا از آنجایی نشأت گرفت که فردی با نام حامد تقریبا چندین ماه پیش، از یکی از شهرستانهای ... (نام شهر و استان را جهت احترام به دیگر مردمان شریف آن خطه، اعلام نمی نمایم) با من یک تماس تلفنی برقرار ساخت و بلافاصله نیز خود را طراح و برنامه نویس پروژه های الکترونیکی معرفی نمود و مدعی گشت که چند طرح بسیار بکر و استثنایی دارد که تاکنون در دنیا نظیر آن را ندیده اید!
معهذا بنده هم که دنبال یک برنامه نویس حرفه ای برای عقد قرار داد با وی بودم، بلافاصله به ایشان پیشنهاد نمودم که اگر می خواهد واقعا کار کند و درآمد خوبی داشته باشد، بهتر آن است که بجای حرف زدن عمل خویش را به نمایش بگذارد و گفتم که هر چه زودتر یک نمونه از یکی از مواردی که مدعی ساخت آن می باشد را بسازد و برای تست و عقد قرار داد تشریف بیاورد به مازندران تا در خدمتشان باشیم!

اما ایشان در پاسخ با صغرا و کبرا چیدن و توضیحات صد من یه غاز ، در نهایت گفت که بدلیل حجم سنگین پروژه خصوصا ساخت اولین دستگاه (کوادکوپتر با قابلیت اسکن جی پی آر و کنترل از راه دور و نیز دارای قابلیت پرواز در محلهای بسته و مسقف بدون برخورد به چیزی و بازگشت به محل اولیه پرواز) از من در همان تماس اول طلب بیعانه و به نوعی سرمایه گذاری در کاری که بقول خودش اولین بار در دنیا توسط آقا طراحی شده است! آنهم بدون حتی ملاقات حضرت عجل بیایم و پول به حساب یک مدعی که حاضر نیست از ور دل مامی و پاپی حتی برای یکماه هم شده ، بلند بشه بیاد در محل سوییت من و تا اتمام پروژه در آنجا باقی بماند و حتی قبول کردم در ازای آمدنش تمام مخارج را تقبل کنم  و حتی در مدت یکی دوماهی که بیاید یک پایه حقوق هم براشض در نظر بگیرم تا لااقل دغدغه فکری نداشته باشد و به کار خودش برسد و ... اما در جواب گفت نمیتواند بیاید و دانشگاه دارد و نمیتونه بیاد در محل بنده و باز گفت شما 15 تومن بدی من 40 روزه نهایتا اولین دستگپاه رو تحویلت می دهم! خوب اگر شما جای من بودید و. اینهمه  به کسی که فقط حامل یک ادعای ساده است و اصلا هم نمیشناسیدش، اعتماد می کردید تا نمیگم 15 میلیون اصلا یک میلیون به حسابش اونهم نشناخته بریزید!!؟ خدایی اگه کسی هست که الآن که این مطلب رو می خواند ، غیابی بگه آره اعتماد می کنم! من دیگه حرفی برای گفتن ندارم و فقط از اونیکه جوابش مثبته میخواهم تا فعلا برای دست گرمی و انجام یک پروژه غول و کار درست که البته در مرحله رویای بنده به سر می برد 50 میلیون برای من بریزه تا ببینیم خدا چی می خواد!!؟ اگر خدا و شما یاری کنید باور کنید یه چیزی براتون ردیف می کنم که شما رو از زمین بلند کنه ببره تو هوا و بعدش تازه میتونید غیب هم بشوید!!!

البته من حتم دارم این حرف یک آدم پخته نبوده و نیست ولیکن بعد چندین بار درخواست و خواهش من دیگه بهش پیام دادم که من جواب شما را داده ام و اگر هر زمانیکه می توانید سیستم را آماده پرواز یا تست نما یید با من هماهنگ نمایید تا بعد تست بلافاصله اول 20 تومن بدم برای اولین دستگاه و بلافاصله باهاش قرار داد ببندم تا حداقل 4 دستگاه در ماه ازش پیش خرید کنم و اونم تعهد بده که این سیستم یا مشابه اون رو برای رقبای داخلی نسازه! اما بازم رفت و تا یکماه و اندی اصلا خبری ازش نشد تا اینکه بنده در  نمایندگی یکی از برندهای معتبر و البته حرفه ای رباتهای پرنده هوشمند به سیستم پرنده ای برخورد نمودم که قابلیتهای پر شماری داشت و یک دستگاه آن را برای خود خریداری نمودم .

پس از گذشت چند روز از اون آقای مدعی خبری نشد و من با فرد دیگری در اطراف ساری آشنا گشتم که شرکتی الکترونیکی در نزدیکی ما داشت  (آقای ن - ر) و خود ایشان هم 3 مدل دستگاه به بنده پیشنهاد ساخت و سپس مشارکت در سود و فروش! دادند و ... من نیز بنابر درخواستها و نیازهای مخاطبینم و نعهداتم به مردم که مجبور هستم همیشه با سرعت حرکت نمایم، با قرار دادی شفاهی و ضمنی کار ساخت 3 دستگاه یاد شده را به نامبرده واگذار نمودم که متاسفانه ایشان نیز وقتی برخورد ساده و صادقانه منو دید یهویی یابو برش داشت و بعد کلی علافی و امروز و فردا بلاخره طراحی اولین سیستم مورد نظر و توافق را آورد تا بعد تست اولیه و تایید نهایی من 5 تا از آن آماده نماید و بعد اینکه کاملا تحویل داد پول 10 تا رو بگیرد و یهو اعلام کرد که من میسازم تو بفروش و من توی سود شریک می شوم و .... 
منم که دیگه در عملی انجام شده قرار داشتم تا بخش زیادی کوتاه آمدم و حتی با خرید تضمینی حداقل 10 دستگاه در ماه بصورت 100 در 100 موافقت کردم و قرار شد که 5 تا از سیستم یادشده بصورت کامل بیاره تا طبق قرار تست کامل انجام شود و بعد پول 10 تا به وی پرداخت کنم!! اما مجددا بعد گذشت یکهفته و عدم اطلاع از چگونگی پیشرفت پروژه مطلع شدم که ایشان بیعانه را بهانه کردند و میگویند چون بیعانه نریختید شروع نکردم؟!!  در صورتیکه خود ایشان در همان قرار ملاقات دوم وقتی بنده در اتومبیل جنسیس ایشان سوار بودم فرمودند که مشکل پولی ندارند و کارها رو 50 تا یا 100 کیت میکرو و .... همیشه آماده می کنند و تا من هر زمان بیشتر هم خواستم فوری برایم بفرستند تا مونتاژ و آماده شوند. و به ازای هر سیستم 1 و نیم میلیون مزد دریافت نمایند و ... یعنی به عبارتی حداقل 15 میلیون درآمد ماهیانه این آقا بصورت خالص می شد. می شد که باز متاسفانه در شرایطی که من درگیر تعدادی از کارهای عقب مانده ام بودم موقعیت رو مناسب فرض کرد و تلفنی به برادرم اعلام نمود که من  حداقل 5 میلیون الان نیاز دارم و من با این درخواست مخالفت کردم زیرا تمام هزینه تحقیقات و چندین قطعه گران قیمت (از جمله چند سنسور و موتور ...) و حتی تولید 4 مدار اولیه پی سی بی و نیز بیش از 20 مدل قاب و لوازم مازاد جهت انتخاب بهتر توسط ایشان خریداری کرده بودم و به ایشان دادم و نامبرده حتی یک ریال هم در این کار هنوز نگذاشته است! و لذا فعلا مجبور شدم پروژه مورد نظر رو تا انجام تعهداتشان معلق نگاه دارم!
در موازات این آقایان فرد دیگری ابتدا با بنام (امید ) از تهران، وارد معرکه شد که بدلیل نخ نما بودن حرکتش بلافاصله از خود دورش نمودم و سپس همان زمان فرد دیگری بنام امیر از تهران هم که مدعی بود که سالهاست اینکاره می باشد و انواع دستگاههای سفارشی کار درست این سالها در دفتز و کارگاه خصوصی ایشان تولید می شده است ، وارد موضوع گشت و شروع به چرب زبانی و توضیحات مازاد و وقت گیر نمود و نهایتا برای نامبرده هم وسایل مورد نیاز تهیه و برایش ارسال شد که نهایتا بعد یکماه و اندی و بلند شدن صدای اعتراض بنده و ... ایشان ابتدا فیلمی را برایم از رو کار کرد مثلا دستگاه تهیه کرد گفت خوب حالا پول بریز تا 10 تا رو با هم آماده کنیم!!؟
حتی برادرم ابتدا خام حرفهاش داشت می شد ولیکن من گفتم بر تهران اونیکه میگه ساخته رو با مهندس جوانی که در کارگاه خودمون مشغول هستش برود تست کنند و اگه تست در عمل جواب داد، پول 5 تا رو بدهند تا تولید رو شروع کنه! ولیکن به داداشم گفتم که میری اونجا و میاد شلوغش میکنه و خلاصه یه حرکتی میکنه تا تست نده چون اون فقط یک میکرو ساده و دمو هستش و قصدش چیز دیگری است!! و متاسفانه یا خوشبختانه !! عینا همانی شد که پیش بینی کرده بودم و نهایتا بعد جر و بحث و کش مکش بدون دستگاه و حتی قابها و لوازمی که برای مونتاژ و ساخت مدل اولیه برای آقای امیر و مهندسی (که نام وی فعلا محفوظ بماند) با ادعای 60 سال سن دارم و ...، فرستاده بودیم، را نیز نگرفتند بیاورند و حالا چندین روزه قراره در طرح 5 ساله هشتم احتمالا برایمان ارسال بفرمایند!
و دو نفر دیگه هم یکی از گلستان و دیگری از کرمانشاه هم هستند که  فعلا در مراحل اولیه کار و تولید هستند و در مورد اونا فعلا حرفی نمی زنم!!
اما از آنجاییکه من حس ششمم خوب کار میکنه و احساس میکردم که کار و آبرویم به خطر بیافتد ، در خفا و بصورت موازی تمام سیستم های مورد نظرم را شامل:  (هکسوس جدید مدل زد ایکس 8.1 و همینطور رادار ام ایکس وان و نیز اثبات ایکس 100 و اثبات اف ایکس 700 و نقطه زن ای تی ایکس 5000 و ایکس فایندر جدید و در آخر ردیاب کبرا ایکس 23 ) همه و هم را در داخل کارگاه خودم و توسط تیم تحقیقات خودم شامل 3 نفر و نیز با عقد قرار داد با شرکتهای معتبر تولید پی سی بی و روکش پلی کربن و ...، ساخته و بعد از گذراندن مراحل مختلف آزمایشی (بنده سخت ترین و بدبینانه ترین آزمایشات را از هر دستگاه می گیرم تا بعد تولید ، همچون گذشته که تجربه لازم در مدیریت این بخش نداشتم ، بعد تولید یکی یکی ایرادات دستگاهها خود نمایی ننماید تا عده ای بی هویت هرزه که موقعیت دکانهای شیادی و کلاهبرداریشان در خطر می بینند، همچون گذشته با تبلیغات سوء فضای مجازی را مسموم نمایند و به زعم خود، مرا سر جایم بنشانند!! که در این قسمت دیگه نمیشه نخندم! خخخ

این مطالب را در قالب گزارش و در اصل به عنوان در دل و بازگو نمودن بخش کوچکی از گرفتاریهایم بوده که با اعلام تقریبا بخش اعظم این مشکلات حس می کنم که کمی سبک تر شده ام !! و باید عرض کنم که به یاد داشته باشید که من هر آبرویی دارم از خونه پدرم با خود به همراه آماده برنتداشتم بیارم! و هر چه هستم و هر که هستم، اول از همه، از خواست و کرم آقا خداست و بعد هم شما مردم که بهم اعتماد به نفس دادید و مرا به خودباوری و بلوغ عقلانی رساندید! و در آخر هم خودم هم در رسیدن به این نقطه بی تاثیر نبوده ام ، چرا که با تلاشهای شبانه روزی ام ، هوش خدادادیم رو از آکبند ماندن خارج ساختم و الان خودش به تنهایی کلی قیمت داره !  و نهایتا اینکه جرات کردم در محیط و جامعه ای حرف را با صداقت و رو راستی به مردم بزنم که اکثر اعضای آن، از بچگی عادت کرده ایم تا همیشه، الکی هم که شده، از یک لو لوی غیر حقیقی و مجازی بترسیم!!؟ و دائما هم تا گرمایی از جایی متصاعد شود که ما مطلع شویم، بی آنکه فکر کنیم، با کپسول آتش نشانی بپریم وسط کار و اگر بی مقدمه با کپسول اطفای حریق، سر تا پای برپا کننده گرما را مثل گچ سفید نکنیم! حتم بدانید که بدلیل ناآگاهی و گاها بغض و حسد هم شده بهش میگیم: نکن ! دست نزن بابا جوون، جیزه، می سوزی ها!!
موفق پیروز و سربلند باشید -فرید باقری



:: برچسب‌ها: آنالیز اسکن تصویری-فلزیاب-فرید باقری-دانلود رایگان-آکادمی گنج در تلگرام ,
:: بازدید از این مطلب : 4919
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 6 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری

 

شبکه ما در کاری زیبا ، اقدام به اضافه نمودن توضیحاتی مهم برای کلیپ ها و ویدئو های منتشر شده در شبکه های مختلف نموده و سپس مجددا آنها را منتشر می نماید که جای دارد از حسن نظر مسئولان و دست اندر کاران محترم آن شبکه کمال تشکر را بنمایم.

بطور مثال متن زیر یکی از این موارد می باشد که مشاهده می نمایید:

توضیحات:

یکی از موارد مهم در باستان شناسی، کشف دفینه و گنج، تشخیص محل قبرهای مهم، جهت یافتن علائم و نشانه هاست ولی این مورد به تنهایی کافی نبوده و می بایست با دقت در تمامی یافته ها و بررسی جوانب کار ، بتوانیم ضمن تشخیص حدودی دوره تاریخی آنجا، محل تقریبی قبرها را بیابیم تا به موفقیت برسیم .در این فیلم آموزشی که توسط استادی خبره آموزش داده می شود یافتن گورهای مهم و دستیابی به آنها از نظر علمی آموزش داده می شود.

 



:: برچسب‌ها: شبکه ما , گنج یابی , علائم و نشانه ها , گنجگرام کانال تلگرامی آکادمی گنج , کشف قبر باستانی , فرید باقری ,
:: بازدید از این مطلب : 3158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری


:: برچسب‌ها: کانال گنجگرام آکادمی گنج , جوغان , شاقول , اسرار باستان , دانلود رایگان کتاب گنج یابی فرید باقری ,
:: بازدید از این مطلب : 4708
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری

گنج یاب و گنج یابی در آکادمی گنج فرید باقری رمزگشای علائم و نشانه ها

شايد لغت «گنج» امروزه براي بسياري فقط در ادبيات افسانه‌اي كاربرد داشته باشد. گنج پيدا كردن را شايد بتوان افسانه و رويايي هميشگي دانست. از صد‌ها سال قبل از سردار رومي ماركوس ليزينيوس كراسوس (۱۱۵-53 ق. م) تا شاهپور غلامرضا پهلوي در سال 1973 (1352 هجری شمسی) و نیز حفارانی که همین الان در حال حفاری هستند، همه و همه در روياي يافتن «گنج» بوده‌ و هستند. دليل زنده ماندن داستان و روياي گنج پيدا كردن گاهی حرص و طمع و گاهی ماجراجویی و تفریح و گاهی هم وسوسه يك‌شبه پولدار شدن بسیاری از جوانان است ولی در وضعیت کنونی جامعه معادلات این کار نیز بر هم خورده است و حال می بینیم که اکثر مخاطبان، افرادی هستند که برای زندگی بهتر و خلاصی از مشکلات و سختی های پیش پای خود و خانواده اشان، به گنج یابی روی آورده اند.

گنج‌ها و داستان‌هايشان گاه جنگ به راه انداخته‌اند. كراسوس (سردار رومي) با اشكانيان جنگيد تا گنج هخامنشي را كه اسكندر هم از يافتن آن ناكام مانده بود، پيدا كند. بعد از او، سرداران رومي ژوليوس سزار (100-۴۴ ق. م)، ماركوس آنتونيوس (83-۳۰ ق. م) و همچنين امپراتور روم، نرون (۶۸ – ۳۷ ميلادي) نيز، همگي بدون هيچ‌گونه موفقيتي به جست‌وجوي گنج افسانه‌اي داريوش پرداختند. آخرين ناكام معروف در يافتن گنج، برادر شاه وقت ايران در سال 52 یعنی شاهپور غلامرضا بوده است كه هياتي آمريكايي را با تمام تجهیزات دولتی (حتی هواپیمای آواکس) براي يافتن گنجي به خدمت گرفت اما باز هم ناكامي رقم خورد.
با مطالعه تاريخ، حقيقتي جالب نمود پيدا مي‌كند. يك امپراتور و شاه براي يافتن گنج، با تمام توان تلاش مي‌كند و مي‌جنگد. يك روستايي در اطراف شهر همدان هم با چند قوطي كنسرو و بيل و كلنگ 40 شبانه‌روز در كوه و كمر سپري مي‌كند. يافتن گنج افسانه نيست. آخرين روزنه اميد و مهم‌ترين هدف بسياري افراد است كه روياي يافتن گنج گاهی جان‌شان را مي‌گيرد!
«17 سال است که در پی گنج و تحقیق پیرامون آن هستم. رشته دانشگاهي‌ام مديريت (بازرگانی) است اما از آنجایی که عاشق تاريخ و یافتن اسرار نهفته آن بوده‌ و هستم، کم کم بصورت حرفه ای مرا به سمت يافتن اشياي باستاني و دفينه یابی و گنج پژوهی سوق داد و رفت و آمد با چند نفر از دوستان دوران جوانیم مرا بفکر یافتن گنج انداخت و وقتی به خود آمدم دیدم به کلی آلوده كاري شده‌ام كه بازگشتی برایم باقی نمانده است! چرا که تقزیبا تمام پول و حتی ارثیه پدری و کلا همه زندگی ام رو وقف این راه کرده بودم و مفلس فی امان الله شدم! باور کنید من كه محتاطانه تجهيزات لازم را تهیه می کردم، در ابتدا  30 ميليون و سپس تا 6 سال قبل، در حدود 90 میلیون را از دست دادم و بدون علم و كوركورانه سرمايه‌ام را از دست دادم و خيلي هم سختی و مذلت و بدبختی کشیدم تا اینکه فهمیدم بدون علم و تحقیق و سپس سود بردن از تجهیزات و دستگاههای لازم و قابل اطمینان ، نمیتوان موفق شد و لذا تمام تمرکزم را معطوف به تحقیقات و تجارب بدست آمده گذشته ام نمودم و ...»

و اما هدفم از تاسيس وبلاگ چند مطلب بود؛ اول اينكه نمي‌خواستم آدم‌هاي ديگري هم مثل من شوند كه بدون مطالعه و علم، به دنبال گنج و زيرخاكي بروند و سرمايه و زندگي‌شان را بیهوده از دست بدهند و از جانبی علاوه بر پول، خود من درگذشته بارها مجبور شده بودم بعضي اوقات دو ماه زن و بچه‌ام را رها كنم و با سختي در كوه و كمر زندگي كنم و آخرش دست از پا دراز تر برگردم. هدف ديگرم اين بود كه به تاريخ لطمه نخورد. افرادي كه به‌دنبال گنج هستند اغلب اطلاعات كافي ندارند. يك سنگ تاريخي با علامت‌هاي خاص پيدا مي‌كنند ولي آن را مي‌شكنند به اميد اينكه داخل آن چيزي پنهان شده باشد.» او در ادامه توضيح مي‌دهد: «مثلا يك روستايي بي‌سواد، نصف شبي به اميد گنج و با بيل و كلنگ به بيابان و كوه و كمر مي‌زند. به يك علامت مي‌رسد كه روي تكه‌سنگي نقش بسته است. من بارها در نوشته‌هاي خودم گفته‌ام كه اگر علامتي مانند خوك روي جايي بود، گنجی درون یا زیر آن نيست بلکه بایستی در روبروی نگاه خوک به دنبال یک گودی یا آبگیر کوچک قدیمی یا باتلاق گونه بود و عمق دفینه احتمالی آن نیز بیش از 6 متر گاهی تا 12 متر می باشد! اما علامت شتر چون به معناي بار است، مي‌تواند به معناي گنجینه ای طلایی باشد اما خوك نشانه دفینه 100 درصدی نمی باشد. حال روستايي كه اطلاعي از این موارد ندارد، علامت خوك را كه مي‌بيند با كلنگ يك اثر تاريخي را نابود مي‌كند و به گنج هم نمي‌رسد.»
يافتن گنج در ايران كم‌كم به يك شغل تبديل شده است و افراد بسياري را مي‌توان با لفظ‌هايي همچون «فلاني تو كاره گنجه» يافت. كارشناسان دلايل فراگيري روزافزون اين ماجرا را مشكلات و فشارهاي اقتصادي مي‌دانند. و من هم مي‌گويم که: «هر زماني كه مشكلات و گراني‌ها بيشتر مي‌شود، تعداد افرادي كه به‌دنبال گنج مي‌روند هم بيشتر مي‌شود.» تبليغات دستگاه‌هاي گنج‌ياب و فلزياب بيش از پيش در سايت‌هاي اينترنتي به چشم مي‌خورد. بازار اين دستگاه‌ها در ايران آنقدر داغ شده كه پاي چشم‌بادامي‌ها و گنج‌ياب‌ها و دستگاه‌هاي حفاري چيني هم به بازار ايران باز شده است و شرکتهایی که سالها قبل مجوز فعالیت دریافت نموده بودند (مانند کا ایکس اس) هم با استفاده از بازار تقاضای داخلی و نیز سود بردن از نام برندهای معتبر جهانی ، بصورت مخفیانه و سکرت اقدام به سفارش و تولید مستقیم تمام برندهای محبوب و معتبر جهانی در عرصه فلزیاب نمودند و با به جیب زدن مبالغ هنگفت و غیر قابل  توجه ، کم کم با رو شدن دستشان و عدم کارایی دستگاههای ارائه شده ایشان ، اعتماد مردم به کلیه فروشندگان معتبر و غیر معتبر سلب گردید .

من با تجربه طولاني كه در اين‌كار دارم به جرات مي‌توانم بگويم 95 درصد كساني كه دنبال يافتن گنج و دفينه و اشياي باستاني هستند، افرادي هستند که مشکل اقتصادی حاد دارند و از این میان بیش از 70 درصد آنها نیز از بچگي با رویای پولدار شدن ، ولی با بي‌پولي بزرگ شده اند و این کار مانند یک خوره همیشه به جانشان رخنه کرده است. البته افرادي همچون وكيل پايه‌يك ، دكتر، کارخانه دار، بازاری، هتل دار و دیگر افراد متمول نیز در این کار وجود دارند و که اکثرا نیز ، به دليل علاقه و هيجان دنبال گنج هستند ولی درکل 2 تا 5 درصد کل افراد را تشکیل می دهند و نهایتا اغلب افرادي كه به دنبال اين موضوع هستند، یا به شدت بدهكارند و مستاصل شده‌اند و راه ديگري برايشان باقی نمانده است و یا مانند یک قمار باز ، بخاطر جبران باخت های بی فکر خود، باز هم بدون فکر و از روی احساس، به دنبال گنج یابی می روند و تا نتوانند دیدشان را نسبت به این موضوع عوض نمایند ، موفقیتی حاصل نمی کنند و بر عکس اغلب کسانی که به نوعی در مقوله گنج و گنج یابی به موفقیتهایی دست یافته اند ، یا خود دارای سرمایه نسبتا خوبی بوده اند و یا اینکه فردی دارای سرمایه به عنوان اسپانسر و حامی همراهشان بوده است و الا موفقیت برای افراد مستاصل و بی بضاعت بسیار ناچیز می باشد. بطور مثال : «حدود 5 سال قبل فردي که در نزدیکی بنده زندگی می کرد و با هم سلام و علیک داشتیم، نزد من آمد و گفت: من یه جا سراغ دارم که رد خور نداره و 180 درصد موفق میشویم و فقط دستگاه ندارم اگه تو می تونی دستگاه ردیف کن تا فردا که سه شنبه هست بریم سر جا ، و تا شب بار رو در بیاریم و چهارشنبه  تا عصر برگردیم و 5 شنبه هماهنگ کن خریدار بیاد شمال و تا جمعه یا نهایتا شنبه صبح تا قبل از 11 پول تو حسابمون باشه ، آخه من 20 میلیون چک دادم و بدهکارم و دستم خالیه و آبروم در خطر هستش!!؟ البته با آنکه من می دانستم که از روی نیاز و گرفتاری داره اینچنین بازار گرمی می کند با او رفتم ولی اونجا هم، چیزی نبود و الان هم که 5 سال از آن زمان سپری شده هنوز چکی که کشیده بود، پاس نشده است و ...!!
روياي يافتن گنج و نبود نظامی مدون و مردم مدار، زمينه مناسبي را براي كلاهبرداران نیز فراهم كرده است. هر موضوعي كه در جامعه، اجتماع وسيعي از مردم را دربرگيرد مورد توجه كلاهبرداران قرار مي‌گيرد تا از ساده‌لوحي عده ای از این افراد، استفاده كنند. افراد بسياري با عنوان «درويش» و كساني كه مدعی هستند که با موكل و اجنه در ارتباط هستند از بسياري از جويندگان طلا اخاذي و کلاهبرداری مي‌كنند. ولی تابحال به این فکر نموده اید که اصلا، درويش به چه معناست؟! پس من برایتان بار دیگر می گویم که درويش به كسي مي‌گويند كه به مراتب بالايي از عرفان و سلوک رسيده و نسبت به مادیات و مال دنيا بي‌اهميت است. اما اين درويش‌هاي كلاهبردار دنبال گنج و شامورتی بازی هستند. پس نمي‌توان به آنان اصلا درويش گفت. روش اينها اين است كه ادعا مي‌كنند كه با اجنه و موكل در ارتباطند. هنگامي كه دنبال گنج مي‌رويد، درويش پولي مي‌گيرد و آدرس گنج را از اجنه مي‌گيرد. بعد چندين هفته و ماه شما را در كوه و كمر مي‌كشاند تا كاملا خسته شويد و رسما یا بي‌خيال گنج شويد و یا بعدش با بهانه های واهی همچون قمر در عقرب است و یا اجنه فهمیدند و بار را جابجا کردند و یا اینکه یکی از شماها ناپاک بوده (یکی از شما جُنُب بوده اید!!) و ... پرونده را به راحتی می بندد.
خلاصه هر کجا که پول هست و یا بوی پول به مشام میرسد ، کثافت و نامردی و کلاهبرداری هم در آن رخنه می کند و این کار هم از این موضوعات مستثنا نیست و از ساده‌لوحي و اشتياق مردم براي رسیدن به پول و ثروت و ... حكايت‌هاي جالبي رقم مي‌خورد.

حفاری گنج کومشنا آکادمی گنج گنجگرام فرید باقری

برای درک این اشتیاق مردم ، کافی است كه شما در روستايي برويد و شبانه با يك بيل و كلنگ در اطراف روستا الکی هم شده ، چاله‌اي را بكنيد. فردا صبح زود خبر چاله و مكان دقيق آن را از كودك پنج‌ساله آنجا هم، مي‌توانيد بپرسيد. روز بعد كه به محل برويد، 10 تا 15 چاله در اطراف چاله‌اي كه شما حفر كرده‌ايد، وجود دارد. تا هفته‌ها اهالي خاك اطراف را را زير و رو مي‌كنند و به هم مي‌گويند اينجا همون شب اول چند تا غریبه اومده بودند تو ده و سند داشتند و شبانه اومدند و بار اینجا رو بردند و باید این اطراف بازم چیزی باشه!! و با قدرت می گویم که اصلا روستايي در ايران وجود ندارد كه شبانه چند نفر در آن به اميد گنج يافتن به دشت و کوه و جنگل و حتی گاهی قبرستان خود روستا ! به حفاری نروند! آنهم اکثرا بدون نسخه و نقشه و بدون هيچگونه اطلاعات علمی و تخصصی یکجایی را که همه روی آنجا نظر مثبت دارند را انتخاب مي‌كنند و تا اذان صبح حفاری می کنند و در آخر هم خسته و نااميد بازمي‌گردند! قبرستان‌هايي در ايران بالاي سه‌هزارسال قدمت دارند، ولي اميد به يافتن گنج يك قبر سالم در آنها باقي نگذاشته است.

گروهي يك نسخه گنج تقلبي را با استفاده از سیخ تریاک کشی خود، روي پوست بصورت داغی رسم می کنند و آن را در كوزه‌اي قدیمی با دهانه شكسته مي‌گذارند و دفن مي‌كنند و ميليون‌ها تومان از صاحب زمین یا افراد مستعد گول خوردن کلاهبرداری می کنند و می روند!  يكي ديگر، هنگام ساخت لوح سنگي به اصطلاح دو هزار و پانصد ساله، خط ميخي را برعكس از روي عكس مي‌بيند و بر پشت مجسمه حک می کند و به افراد ساده لوح و طماع می فروشد و می رود. فردي 200 ميليون پولبرای خرید سکه هایی داده که از جنس حلب قوطی 17 کیلیویی خیارشور بوده است!! و به جاي سكه‌هاي ساسانی به وی قالب کرده اند! و عده ای هم به تازگی با دیدن این آشفته بازار بی نظارت و بلبشو ، با استفاده از نا آگاهی مردم و به تقلید از افرادی همچون بنده  و پاسخ به چند سوال بی محتوا و یا سر کاری، برای خود نام  استادی دست و پا کرده و با انتشار نسخه کپی و بی کیفیت پی دی اف کتابهای بنده و ... اقدام به کارشناسی و کسب درآمد می نمایند و اخیرا هم که با راه اندازی بالماسکه های نخ نما و مسخره حتی صاحب تمام اون کتب را هم دزد و کلاهبردار خطاب می کنند و سپس  با مدارج بالای خود (کلاس نهم یا سوم راهنمایی سابق و سیکل قدیم) نه تنها به درجه دکترا نایل می شوند بلکه دستگاه شناس و برند شناس می شوند و دستگاههای دیگر افراد زحمتکش و صدیق داخلی را کلاهبرداری نو اسباب بازی خطاب می نمایند و با معرفی تعدادی از دستگاههای ساخت ارومیه و کرج و ... به نام خارجی و بعضا ترکیه ای، مردم و خصوصا همزبانان ساده دل و زحمت کش خود (آذری زبانان) را سر کیسه و .... می نمایند!!  اينها حقيقت‌هاي کثیفی است كه در عوض روياي يك‌شبه ثروتمند شدن و با بی فکری و عدم علم کافی ، در این عرصه رقم مي‌خورد.
و در آخر عرض می نمایم که به هیچ وجه نمی توان بدون طي شدن مراحل سخت و طاقت‌فرسا گنج پيدا شود. گنج وجود دارد اما روی زمین نریخته اند تا من و تو برویم آن را جمع نماییم . ضمنا به یاد داشته باشید که 60 درصد كار ماله زمان بعد از يافتن گنج است! چرا که تحقیق و تبادل نظر پیرامون گنج و زيرخاكي جرم نبوده و نيست اما حفاري به قصد بدست آوردن گنج ممنوع و جرم محسوب می گردد و از لحظه رسیدن به مالی که سالها در انتظار و شوق بدست آوردن آن بوده اید تا لحظه ای که بتوانید آن را به فروش برسانید شاید برای شما بیش از یک عمر طول بکشد و یا اصلا موفق به این کار هم نشوید و گرفتار آگاهی یا اطلاعات ناجا و یا یگان حفاظت میراث فرهنگی گردید و لذا بهتر آن  است که قبل از هر اقدامی تمامی جوانب کار را بسنجید و از هر گونه اقدام کور کورانه و رفتار هیجانی بپرهیزید تا بی جهت خود را گرفتار مشکلات یاد شده فوق نگردانید - موفق سربلند و پیروز باشید - سی ام خرداد ماه 1395 خورشیدی - فرید باقری

فرید باقری استاد راهنمای علائم و نشانه های گنج در ایران و نویسنده کتابهای چشم طلایی کلید اسرار و رمزنامه گنج ور و رمزیاب جوغان نامه مرجه رموز گنج خدایان



:: برچسب‌ها: گنج یاب , فلزیاب , فرید باقری , رمزگشایی علائم و نشانه ها , حفاری گنج ,
:: بازدید از این مطلب : 3271
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری

دانلود کتاب pdf سفالهای اشکانی و ساسانی

کاسه سفالی خاکستری هزاره اول پیش از میلاد آکادمی گنج

 

لینک دانلود:

http://s7.picofile.com/file/8248494684/%D8%B3%D9%81%D8%A7%D9%84.pdf.html



:: برچسب‌ها: گنجگرام آکادمی گنج , تلگرام فرید باقری , گنج یابی , اسرار گنج های گمشده , سفال اشکانی و ساسانی ,
:: بازدید از این مطلب : 5776
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری



:: برچسب‌ها: تدفین مردگان باستان , اسرار گنج های گمشده , فلزیاب , گنجگرام آکادمی گنج تلگرام , فرید باقری ,
:: بازدید از این مطلب : 3114
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری
جوغان شناسی کاری بسیار مشکل و پیچیده می باشد ولی برای رسیدن به هدف باید به دقت مباحث توضیح داده شده را دنبال نمایید.
در تلگرام به ما بپیوندید: https://telegram.me/ganjegram
 
 



:: برچسب‌ها: گنجگرام آکادمی گنج , جوغان , گنج یابی , اسرار باستان , دانلود کتاب گنج یابی ,
:: بازدید از این مطلب : 5049
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری

 در پنج هزار سال پيش از ميلاد در منطقه اي ميان روسيه در شرق رود دنيپر و شمال قفقاز و غرب كوهاي اورال قومي زندگي ميكرد كه فرانتس بوپ آلماني آن قوم و زبان آنها را هندواروپايي ناميد. در اواسط هزاره دوم پيش از ميلاد گروهي از اقوام هندواوپايي كه خود را آريايي مي ناميدند سرزميني را به تصرف در آوردند و آن سرزمين به نام آن قوم ايران ناميده شد.

اطلاعاتی و مطالبی درباره خط و زبان ها در دوران ایران باستان

    در اوايل هزاره اول پيش از ميلاد ايرانيان در شرق ايران در سرزمين هرات و مرو حكومتي تشكيل دادند كه اخبار آن به صورت افسانه اي در بخش پيشداديان و كيانيان در شاهنامه فردوسي به جاي مانده است. در اواخر سده هشتم پيش از ميلاد ، ديوكس دولت ماد را در همدان تاسيس كرد. دولتي كه ديوكس بنيان نهاده بود تابع دولت آشور بود. در اوايل سدۀ هفتم پيش از ميلاد هخامنش در پارسومش (واقع در نزدكي شوش) دولت پارسي هخامنش را تشكيل داد. اين دولت تابع دولت مادها بود. در سال ۶۱۲ ق.م. هوخشتره مادي با تصرف نينوا (پايتخت آشور) دولت مستقل ماد را تاسيس كرد.
    كورش پارسي (از نوادگان هخامنش) در سال ۵۵۰ ق.م. با غلبه بر آستياگس (آخرين پادشاه ماد) دولت ماد را منقرض و دولت هخامنش را تاسيس كرد. اسكندر مقدوني در سال ۳۳۱ ق.م. دولت هخامنش را سرنگون كرد.

    از آغاز آمدن ايرانيان به اين سرزمين تا سال ۳۳۱ ق.م. از لحاظ تاريخ زبان فارسي دوره باستان ناميده ميشود.
    از سال ۱۰۰۰ تا ۷۰۰ ق.م. دوره رواج ايران باستان است.
    از ايرانيان باستان اثري بر جاي نمانده است. از طريق زبانهايي كه از آن منشعب شد آن را باسازي كردند.
    در سده هاي نخستين هزاره اول پيش از ميلاد ، ايرانيان باستان در بخشهاي مختلف ايران به صورتهاي مختلفي در آمد و هر صورت آن زبان مستقلي شد. در ميان زبانهاي منشعب شده از ايرانيان باستان تنها از زبانهاي زير آثاري به جاي مانده است.
    زبان سكايي _ كه از اين زبان تعدادي لغت در نوشته هاي يوناني و لاتيني و هندي به جاي مانده است.
    زبان مادي _ كه از اين زبان تعدادي لغت در نوشته هاي فارسي باستان و يوناني به جاي مانده است.
    زبان اوستايي _ كه تنها اثري كه از اين زبان به جاي مانده كتاب اوستاست.
    زبان فارسي باستان _ از اين زبان كتيبه هاي شاهان هخامنشي باقي مانده است.
    من اولين زبانهايي را كه حروفش را براي شما ميگذارم تا با آن آشنا بشويد زبان اوستايي و زبان فارسي باستان است. كه جزو اولين و مهمترين خطها و زبانهاي باستان است.
    بعد از آن در همينجا به مرور كليه زبانها و خط هاي باستاني را برايتان خواهم گذاشت تا بيشتر با تاريخ و گذشته نوشته نشدهء ايران باستان آشنا شويد.
    خط اوستایی و تعدادی نوشته به این خط
    خط اوستایی
    ماه نیاش به خط اوستایی
    ترجمه ماه نیاش
    آبان یشت ۱
    آبان یشت۲
    ترجمه آبان یشت ۱ و ۲
    خط اوستایی تمام شد و خط بعد خط فارسی باستان میباشد.
    فارسي باستان زبان قديم مردم پارس بوده است. مهمترين اثر بازمانده از فارسي باستان كتيبه داريوش بزرگ بر كوه بيستون است. از ديگر پادشاهان هخامنشي هم كتيبه هايي به جاي مانده است.
    فارسي باستان به الفبايي نوشته شده است كه ميخي ناميده ميشود. علت اين نامگذاري آن است كه حرفهاي اين الفبا به ميخ شبيح است. ظاهراّ داريوش بزرگ دستور داده است كه الفبايي براي فارسي باستان ساخته شود و زبان بدان نوشته شودالفباي فارسي باستان از الفباي اكدي و الفباي اكدي از الفباي سومري گرفته شده است.
    اين الفبا ۳۶ حرف دارد و ۲ واژه جدا كن و ۸ انديشه و نشانه هايي هم براي اعداد.
    الفباي فارسي باستان از چپ به راست نوشته ميشود.
    خط میخی
    کتیبه دي پي دي
    کتیبه داریوش بزرگ
    کتیبه خشایار شاه
    زبان پهلوي اشكاني
    پهلوي اشكاني زبان پهله بودكه شامل خراسان و مازندران و جنوب تركمنستان مي شد. در زمان داريوش پدرش استان دار پهله بود در همين سرزمين اشك اول توانست به حكومت يونانيان خاتمه دهد و دولتي تاسيس كند.
    اين زبان به سه صورت نوشته مي شده است.
    الفباي پهلوي اشكاني
    الفباي فارسي ميانه
    الفباي مانوي
    كه هر سه تاي آن را برايتان مي گذارم.
    خط پهلوی اشکانی
    نمونه خط پهلوی اشکانی
    خط مانوری
    نمونه خط مانوری
    کتیبه شاهپور در حاجی آباد
    ترجمه کتیبه شاهپور در حاجی آباد
    فارسي ميانه
    فارسي ميانه دنباله فارسي باستان است كه به اين زبان پهلوي ساساني هم گفته ميشود.
    اين زبان در دوران ساساني زبان رسمي ايران بوده است و از آن چهار نوع اثر با چهار نوع الفبا به جاي مانده است.
    الف- فارسي ميانه كتيبه اي
    ب – فارسي ميانه مسيحي
    ج – فارسي ميانه زرتشتي
    د- فارسي ميانه ترفاني
=================================
    تا بعد كه خطهاي ديگر را به ترتيب برایتان به اشتراک بگذارم و به اميد اينكه همه شما عزیزان از اين مطالب لااقل چيزي ياد بگيريد شما را به خدا می سپارم.



:: برچسب‌ها: خط میخی , اسرار گنجهای گمشده ایران , گنجگرام آکادمی گنج تلگرام , فرید باقری , گنج یابی ,
:: بازدید از این مطلب : 1838
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری

سنت ها و شیوه ها ی تدفین در عصر اهن ایران آکادمی گنج

 

چکیده:

از نظر مطاللعات باستان شناختی ، داده های تدفین مردگان  وا داب مرتبط با ان، اطلاعات ارزشمندی را در زمینه  جنبه های غیر مادی فرهنگ های  پیش از تاریخ فراهم می اورد .در این مقاله اداب تدفین دوره فرهنگی عصر اهن ایران در نیمه غربی فلات ایران مورد تحلیل قرار گرفته است .به نظر می رسد در این دوره پایه های اولیه اعتقادات جدید مذهبی مردمان ساکن در ایران  پایه ریزی شده است .بازتاب این تحول در همگونی نسبی  شواهد باستان شناسی دیده می شود .در این دوره شیوه های زندگی یکجانشینی و کوچگری رایج یوده است .افزون بر ان ،در این مقاله چشم انداز های پژوهشی ،متدولوژی و محدودیت های مطالعاتی مورد توجه قرار گرفته است . 

مقدمه:

تبیین جنبه های غیر مادی فرهنگ های پیش از تاریخ ایران ،به دلیل نبود رهیافت های تئوریک و روش شناختی مناسب  یکی از پیچیده ترین شاخه ها ی پژوهشی باستان شناسی می باشد .برخلاف جنبه های مادی ،نشانه های ملموس جنبه های معنوی فرهنگ ها به صورت محدود از حفاری های باستان شناسی کشف می شود .در عین حال بدون تبیین جنبه های غیر مادی فرهنگ های پیش از تاریخ هر گونه تحلیلی از این فرهنگ ها یکسویه خواهد بود . چون در هر حال فرهنگ ها چه در گذشته و حال دارای دو بعد مهم مادی و معنوی می باشند و لزوم اگاهی بدان ها از هر نظر ضروری است .

یکی از مهم ترین داده های منسجم باستان شناسی که بیشترین اطلاعات را درباره جنبه های معنوی فرهنگ های پیش از تاریخ در اختیار باستانشناسی قرار میدهد قبور و سنت های تدفینی پیش از تاریخ می باشد ،همچنانکه امروزه نیز بدین گونه است .ازسوی دیگر قبور و اشیای داخل انها را می توان به عنوان تصویر زنده ای از لحظات خاص زندگی جوامع گذشته در نظر گرفت .افزون بر ان ،قبور و شیوه های تدفینی اطلاعات بسیاز زیادی در زمینه گاه نگاری ،قوم نگاری،انسان شناسی،روابط اجتماعی و اقتصادی و طبقات اجتماعی در اختیار پژوهشگران قرار میدهد.مطالعه و بررسی طبقات اجتماعی یک ره یافت ریشه دار در باستان شناسی می باشد (child،۱۹۵۷).اما به دنبال انتشار کتاب «چشم اندازهای نوین در باستانشناسی»در سال ۱۹۶۸ توسط بنفورد پژوهش های نسبتا زیادی درباره سنتهای تدفینی وابعاد مختلف ان انجام شده است (Binford،۱۹۶۸).در اوایل دهه هفتاد میلادی در امریکای شمالی اینگونه مطالعات اهمیت بسیار زیادی پیدا کرد و نهایتا جایگاه ویژه ای در چهارچوب روش ها و تئوری های باستانشناسی پیدا نمود(BROWN.1981) ازسوی دیگر این گونه مطالعات زمینه ها لازم را در شفاف سازی نظریه ها مسائل روش شناختی باستان شناسی فراهم اورد (۱۹۹۴،RENfrew)در عین حال بعضی از متخصصین ارزش های نظریه پردازانه داده ای قبور و سنت های تدفین را رد نموده اند(۱۹۷۳،pIggou).

تاکنون پژوهش مستقل و جامع درباره سنت های تدفین دوره های پیش از تاریخ ایران انجام نشده است .اما بر اساس شواهد موجود شیوه ها وسنت های تدفین مدگان در فلات ایران از اغاز کشاورزی و استقرار دائم در روستاها (حدود ۸۰۰۰ ق.م ) تحت تاثیر باورهای دینی جوامع ان روز گار بوده است (۱۹۹۹،talai) .در این دوران مردگان را در زیر کف محل های مسکونی دفن می کردند .اعتقاد به ارواح،زندگی پس از مرگ ،قرار دادن هدایا در داخل قبور ،حالت های جمع شده اسکلت در داخل قبور و اندود کردن جسد با گل اخرا شاخص های عمده شیوه و سنت های تدفین در این دوران می باشد .این شاخص ها عموما جنبه آئینی دفن مردگان و اعتقادات ناشناخته را اشکار می سازد.

سنت ها و شاخص های اشاره شده در اغلب مناطق ایران بدون تغییرات محسوسی تا هزاره سوم پیش از میلاد –اغاز عصر مفرغ ایران، تداوم داشته است. در این دوره که همزمان با اغاز شهرنشینی در بعضی از مناطق ایران است ،سنت دیرپای دفن مردگان در زیر کف خانه های مسکونی متروک گردیده و مراحل اغازین شیوه ها و سنت های تدفین جدیدی به صورت دفن مردگان در قبرستان ها که عموما در خارج از محل های زیست و فعالیت های تولیدی قرار داشتند معمول شده است . دفن مردگان در قبرستان های عمومی،تا اوایل هزاره اول اول پ.م به گونه های قبرستان های در حاشیه و در ارتباط با محل های مسکونی و قبرستان های بدون ارتباط با محل های استقراری تداوم داشته است.قابل ذکر است قبرستان های بدون ارتباط با محل های مشخص استقراری می توانند در ارتباط با شیوه های معیشتی کوچگری مورد توجه قرار گیرند.بدون تردید مطالعه دقیق تر فرایند تغییرات در الگوهای تدفینی از اهمیت ویژه ای در راستای تبیین جنبه های معنوی فرهنگ های این دوران برخوردار می باشد .به لحاظ روش های مطالعاتی تغییرات در الگوهای تدفینی باید به طور تنگاتنگ با تغییرات الگوهای مادی فرهنگ ها ی پیش از تاریخدر نظر گرفته شوند و مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند.درست است که سنت های تدفین نمایان گر جنبه های مذهبی می باشند،اما به طور منطقی این سنت ها تابع نوعی رفتار زندگان یا مردگان است (chapman.1981).

در ادامه سنت ها و شیوه های تدفین دوران ویژه ای از دوران های فرهنگی فلات ایران مورد توجه قرار گرفته است .این دوران به طور متعارف به عصر اهن ایران معروف است که در حدود ۱۴۵۰ پ.م شروع وتا اغاز امپراطوری هخامنشی (۵۵۰ پ.م) ادامه داشته است (طلایی ۱۳۷۴) . در این نوشتار به سنت های  تدفین مراحل اغازین ومیانی این دوران (۸۰۰ -۱۴۵۰) پ.م که انسجام وفراوانی داده ها بیش تر از مراحل متاخر ان است توجه شده است .قبل از ورود به مبحث اصلی لازم است به شاخص های اصلی این دوران اشاره شود .عصر اهن از نقطه نظر پژوهش های باستان شناسی ،بررسی تحولات فرهنگی فلات ایران و تبیین خاستگاه اقوام ایرانی و انچه که به عنوان فرهنگ منحصر به فرد ایران شناخته می شود و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد .بر اساس شواهد موجود در این دوران ساختارهای فرهنگی و دینی معیشتی و قومی مردمان ساکن در ایران دگرگون گردید .به مرور در سده های بعد با ظهوراولین حکومت های منطقه ای وسرتاسری (ماننا و ماد) در نیمه غربی فلات ایران ورواج اعتقادات یکتاپرستی در گستره وسیع جغرافیایی فلات ایران فراهم گردید .در اغاز این دوران(حدود۱۴۵۰ پ.م) مردمان ساکن در شمال غرب ایران با کشف شیوه ذوب وعمل اوری فلز اهن ونیز بهره گیری از اهن در اوایل هزاره اول پ.م تحولات اقتصادی چشم گیری را به وجود اورد .این دگرگونی ها حکایت از پیشرفت فرهنگ و تمدن در جامعه ان روزگار دارد ،که در نهایت باعث تغییرات در روابط تاریخی،سیاسی و  اجتماعی اقوام ساکن در منطقه اسیای غربی بوده است .بارزترین این تغییرات در انتقال مرکز ثقل قدرت اقتصادی ،فرهنگی و نظامی از بین النهرین (سرمین جلگه ای ) به ایران (سرزمین کوهستانی )در اواسط هزاره اول پ.م به ظهور رسیده است .

 

الگوهای مشترک تدفین در عصر آهن :

در طول عصر اهن مردمان ساکن در ایران ،مردگا ن خود را در مکان ویژه ای که قبرستان نامیده می شود دفن می کردند. در این زمینه تفاوت عمده ای بین جامع یکجانشین و کوچنده وجود نداشته است.پیشینه این سنت در ایران به هزاره سوم پ.م برمی گردد .اما این پدیده در هزاره سوم چندان عمومیت نداشته است.همزمان با شروع عصر اهن تعداد قبرستان ها در اغلب مناطق ایران افزایش بی سابقه ای پیدا می کند .از این موضوع می توان همگونی سنت های رایج تدفین را در سرتاسر فلات ایران یا حداقل در نیمه غربی ان استنباط  نمود .بایداشاره نمود که نحوه کشف در شرایط علمی حاکم بر حفاری قبرستان های عصر اهن ایران در مواردی سوال برانگیز می بشد.

سنت های تدفین در عصر اهن تحت تاثیر اعتقادات مذهبی مردمان بوده است .در این زمینه یکی از شاخص های مهم اعتقاد به دنیای پس از مرگ می باشد .به همین منظور برای تامین حیاط واپسین غذا وحتی مایحتاج مورد لزوم زندگانی روزمره فرد را با تشریفات خاص باخود او دفن می کردند .از این نظر طیف گسترده ای از اشیا و و مواد مختلف از قبور این دوران کشف شده است که ویژگی های مشترک گونه شناختی و ائینی در بین انها دیده می شود .این موضوع به ارزش های مشترک ائینی وغیر ائینی این اشیا نیز در بیمن مردمان دلالت دارد .بنابراین انها را میتوان در دو گروه ائینی و غیر ائینی مورد توجه قرار دارد.از داخل قبور اشیا گوناگون که از مواد مختلف مثل طلا ،نقره ،مفرغ،اهن،سنگهای نیمه قیمتی وسفال ساخته شده اند کشف شده است که دارای ارزش های متفاوت می باشند .

قرار دادن اشیا به همراه جسد شاید جهت رضایت ارواح و دفع شر یا اعتقادات ناشناخته صورت می گرفت .یا اینکه شاید به دلایل ائینی منع استفاده از انها برای دیگران وجود داشته و حتما می بایست در داخل قبر قرار داده می شده است . شکی وجود ندارد که اثبات هر کدام از موارد یاد شده غیر ممکن می باشد .در بسیاری از موارد جنسیت اسکلت داخل قبر یا نوع اشیا داخل ان مطابقت دارد .به طوری که زیور الات از داخل قبور زنان در سنین مختلف والات وادوات رزم وشکار از قبور مردان پیدا شده است. این موضوع به نقش اجتماعی زنان و مردان در عصر اهن دلالت دارد.

به غیر از اشیا مصنوع،مواد خوراکی نیز از داخل قبور این دوران کشف شده است .حداقل در مورد قرار دادن مواد خوراکی از جمله گوشت بز و گوسفند یک نوع همگونی بین قبور این دوران دیده می شود .گوشت حیوانات یاد شده همیشه در داخل کاسه ها و بشقاب های سفالی قرار  داده می شده است این همگونی حائز اهمیت است ،چه بسا ممکن است این موضوع نشان دهنده اهمیت حیوانات در ساختار مذهبی مردمان عصر اهن باشد گرچه این سنت در زما ن های دورتر (نوسنگی) نیز در ایران رایج بوده است .ظروف سفالین به لحاظ  کمی بیشترین تعداد و نیز کم ارزش ترین اشیا داخال قبر این دوران را تشکیل می دهد .در این دوران عمدتا یک نوع سفال (خاکستری )به طور گسترده مورد استفاده روزمره عموم مردم بوده است که به لحاظ گونه شناسی هیچ نوع جنبه ائینی به این مجموعه متصور نیست .با توجه به کم ارزش بودن وعمومیت استفاده روزمره از ظروف سفالین در این دوره  ،قراردادن تعداد زیادی از انها در داخل قبور سوال برانگیز است .

 

کاسه سفالی خاکستری هزاره اول پیش از میلاد آکادمی گنج

 

به نظر می رسد داخل این ظروف مواد آئینی قرار می دادند که به دلیل ناپایدار بودن انها را در شرایط زیر خاک ودر گذر زمان اثار ملموس انها پوسیده واز بین رفته است.شناخت نوع این مواد در بازسازی سنت های تدفینی این دوران اهمیت  فوق العاده دارد. به رغم عدم کشف اثار ملموس مواد نهاده شده در داخل ظروف سفالین ،با بکارگیری روشهای علمی و ازمایشگاهی (تجزیه عنصری) در پژوهش های باستان شناسی تعیین نوع مواد امکان پذیر می باشد.چون که مواد قرارد اده شده در داخل ظروف سفالین در فرایند تجزیه و فروپاشی به صورت های مختلف در بدنه ظروف جذب می شوند که با تجزیه عنصری قسمت کوچکی از بدنه ظروف می توان به طور نسبی نوع مواد داخل ظروف در زمان استفاده پی برد.این ازمایشها در مطالعات قبور ایران تاکنون صورت نگرفته است.در اکثریت قاطع قبور عصر اهن جسدها در حالت های مختلف جمع شده دیده می شوند(جدول ۴).حالت های جمع شده در داخل قبور را می توان به سه حالت کاملا جمع شده ،نیمه جمع شده وکمی جمع شده تقسیم کرد.در اکثر موارد دست ها روی سینه جسد قرار داده شده اند به نظر می رسد این حالت ها نماد ادای احترام به موجودات نامشخص و یا مکان های مشخص باشند .حالت کلی اجساد در داخل قبور یاداور حالت جنین انسان در داخل رحم مادر است که به طور نمادین دنیای تولد و مرگ به عنوان دو پدیده مهم در زندگی انسان را نمایان می سازد.این بینش مردمان عصر اهن ،ضرورت حفظ اجساد واسایش انان راپس از مرگ اشکار می سازد. از سوی دیگر مرگ و پدیده های پس از ان ،گوناگونی علت مرگ،حالات و زمان های مختلف برای دفن ،عوامل طبیعی و مسائل فیزیولوژیک انسان را تا اندازه ای در طرز قرار گرفتن اجساد در داخل قبور موثر بوده است .به نظر می رسد جسد در مدت کوتاهی پس از مرگ در داخل قبرقرار داده شده باشدومحل دفن تغییری نکرده و از استخوان های بدن چیزی کسر نشده است .در عین حال از زمان مرگ تا دفن وتغییرات و اتفاقات رخ داده نمی توان اطلاعات دقیقی به دست اورد.

دفن اجساد به حالت جمع شده به پهلوی راست ،چپ ویا پشت انجام می شده است (جدول۳).با توجه به یافته ای اماری دفن اجساد به پهلوی راست و چپ عمومیت بیشتری داشته است .در این موردسنت های بومی و منطقه ای دخالت نداشته اند.افزون بر ان جهت جغرافیایی علت اصلی دفن اجساد به حالت های اشاره شده بوده است.جهت جغرافیایی به دلیل ملموس بودن ان ،بویژه طلوع و غروب خورشید که جهت شرق و غرب را مشخص می کند همیشه مورد توجه جوامع پیش از تاریخ بوده است .از این نظر نقش مایه خورشید به گونه های مختلفو به وفور در یافته های باستان شناسی حداقل از هزاره پنجم پیش از میلاد بدین سو دیده می شود .بنابراین تغییراتی را که در جهت قبور ،جهت سر مردگان و صورت مردگان در عصر اهن ایران قابل مشاهده است ،بدون در نظر گرفتن توجه مردمان به پدیده های ملموس طبیعی از جمله حرکت خورشید قابل بررسی نمی باشد .گرچه هنوز نمی توان به وضوح درباره نقش این پدیده ها در ساختار مذهبی به تبع ان در شیوه های تدفین این دوره اظهار نظر کرد.

 

شواهد باستان شناسی سنت ها تدفین:

اطلاعات مربوط به سنت های تدفین در این دوره با حفاری های قبور تپه های دین خواه،هفتوان تپه،یانیک تپه،مارلیک،گلورز،قیطریه تهران،سگزاباد،سیلک کاشان،خوروین کرج وقبرستان های غرب لرستان به دست امده است که در این نوشتار به بعضی از اطلاعات منسجم در این زمینه اشاره می شود.باید توجه داشت که همه این قبرستان ها در نیمه غربی فلات ایران واقع شده اند،بنابراین نتایج حاصل از تحلیل و تفسیر انها عمدتا قابل تعمیم به این مناطق است.

در تپه دین خواه در حوزه دریاچه ارومیه مجموعا ۳۳ قبر حفاری گردیده است که بیشتر به صورت قبرهای انفرادی بوده اند .این قبور به لحاظ ساخت و نوع قبر به دو دسته تقسیم می شوند :قبرهای ساده (چاله ای)و قبرهای ساخته شده از خشت. در قبرستان تپه دین خواه مردان و زنان و کودکان در سنین مختلف با سنت های مشابه در یک منطقه دفن شده اند .مردگان معمولا به صورت خمیده یا به پهلوهای چپ و راست دفن شده اند (جدول های ۳و۴).سر مردگان در جهات مختلف قرار داشته ،ولی مردگانی که سرشان در جهت جنوبی یا شمالی بوده بیشتر دیده می شود .به طوریکه از مجموع ۳۱ قبر ،۱۴ مورد به طرف جنوب ،۱۱موردبه شمال،۵موردبه طرف شرق و فقط یک مورد به طرف غرب بوده است.(جدول۲)مردگانی که به پهلوی چپ دفن شده اند معمولا در جهت شمالی وانهایی که به پهلوی راست دفن شده اند در جهت جنوبی بوده اند.ظاهرا رسم بوده است که سر مرده به طرف شرق باشد .البته تعیین وضعیت دقیق اسکلت در داخل قبور ،به دلیل تغییرات حاصل از فشار خاک چندان مقدور نیست .معمولا دو یا سه ظرف ظرف سفالی در قبور دین خواه تپه به دست امده است با این حال در دو مورد چهار ظرف سفالی ودر یک مورد یک ظرف سفالی در داخل هرقبر دیده می شود .ظروف اشاره شدهمتشکل از کاسه،بشقاب،تنگ و قوری می باشد .در داخل کاسه و بشقاب ،تکه گوشتی قرار می دادندکه استخوان های انا پیدا شده  است.ظروف سفالی در جای به خصوص در داخل قبر قرار نداشتند .به غیر از ظروف سفالی ،اشیای دیگری از قبیل سوزن،انگشتر ،خنجر،سرنیزه،پیکان ،چاقوی مفرغی ونیز مهره های مختلف به صورت گردنبند پیدا شده است.در گودین تپه نزدیک کنگاور ،فقط سه قبر مربوط به اواخر هزاره دوم پ.م شناخته شده است.این قبور در حاشیه تپه قرار گرفته و از نوع قبرهای ساده می باشند .مردها به صورت خمیده وانفرادی دفن شده اند .این قبور مربوط به اشخاص جوان هستند ودر یک مورد زنی با کودک نوزادی دفن شده است .به غیر از ظروف سفالی دست ساز ،ظروف فلزی ،خنجر،گوشواره،النگوی مفرغی و مهره های مختلف از داخل این قبور به دست امده است.

قبرستان تپه گیان نهاوند ،درقسمت های مرکزی تپه قرار گرفته و محوطه وسیعی از تپه را در بر می گیرد.۵۲ قبر از این قبرستان حفاری شده است که همه مربوط به اواخر هزاره دوم واوایل هزاره اول پ.م می باشد.در سطح تپه هیچ نشانه ای از وجود این قبور دیده نمی شود .این قبور بیشتر از نوع قبور ساده (چاله ای )هستند.در داخل قبور فقط یک اسکلت دیده می شود که به صورت خمیده هم به پهلوی راست وهم به پهلوی چپ دفن شده اند (جدول۳).این قبور جهت مشخصی ندارند ولی در اکثر موارد صورت مرده ها به طرف شرق بوده است (جدول۱).در سنت های تدفین کودکان و بزرگسالان ظاهرا هیچ تفاوتی مشاهده نمی شود وبه نظر می رسد هر دو گروه با سنت های مشابهی دفن گردیده اند .در داخل هر قبری معمولا ۲تا۳عدد ظرف سفالی دیده می شود ولی این تعداد هرگز از ۵عدد تجاوز نمی کند وبه ندرت فقط یک ظرف سفالی  در داخل قبور دیده می شود .با این حال معمولا کاسه ها و تنگ ها در اطراف سر و فنجان ها در اطراف پای مردگان نهاده شده اند .به غیر از ظروف سفالی اشیا متنوع دیگری از قبیل اشیا فلزی،مهره های سنگی ،همره های استوانه ای ،مجسمه های گلی کوچک حیوانات در داخل قبرهای گیان دیده می شود .محل خاصی در داخل قبور برای قراردادن این قبیل اشیا در نظر گرفته نشده است.برای مثال خنجرهای مفرغی و اهنی به طور معمول به کمر بسته می شوند ،در داخل قبو ردر بالای سر ویازیر سر ،جلو یا زیر دست راست و چپ گذاشته شده است .جالب توجه است که در دو مورد خنجرهای قرار داده شده در داخل قبور به عمد شکسته شده است.این موضوع می تواند در ارتباط با سنت های تدفینی مردان در پژوهش های اینده مورد توجه قرار بگیرد.

در غرب منطقه لرستان استقرارهای مربوط به اواخر هزاره دوم و اوایل هزاره اول پ.م کشف نشده است.اما قبرستان ها معمولا در زمین های مسطح نزدیک رودخانه قراردارند .در بعضی از قبرستان ها از جمله «بردبال»نشانه های وجود دیوارها که محوطه قبرستان را احاطه کرده اند نیز مشاهده شده است .در حال حاضر اکثر قبور در زیر قشر ضخیمی از خاک مدفون شده اند .بعضی از قبرها در دوره های مختلف مورد استفاده مجدد قرار گرفته است.قبرستان های غرب لرستان عموما در ارتباط با محل های استقراری (شهر وروستا )نبوده اند.از این نظر تاریخ گذاری دقیق انها بسیار مشکل است .در قبرستان بردبال قبرها در یک مساحت محدود واقع شده اند.۷۲قبر در این محل مورد حفاری قرار گرفته است که به لحاظ ساخت به دو نوع قبر چاله و قبر سنگی تقسیم می شوند.قبرها بین ۴۰ تا ۸۰ سانتی متر عمق دارند.در کنار قبور بزرگ قبرهای کوچک از نوع ساده و چاله ای دیده می شود که در ان کودکان را دفن کرده اند .جهات قبور متفاوت بوده ولی جهت شمال غربی و جنوب شرقی غلبه دارد .در داخل قبرها اغلب یک اسکلت ودر موارد نادری دو اسکلت به دست امده است.در داخل قبور به غیر از ظروف سفالی که عمدتا برای نوشیدن مایعات کاربرد  دارند ،جنگ افزارهای فلزی،سنگهای چاقو تیز کن با دسته های فلزی و مهرهای استوانه ای به دست امده است .یکی از اشیا مشخص قبور ،تیغه های سنگ چخماق می باشد .از نظر تعداد ظروف داخل قبرها الگوی مشخصی در قبرهای غرب لرستان دیده نمی شود.در غرب لرستان قبور سنگی نسبت به انواع دیگر عمومیت بیشتری دارد.دیوارهای این گورها با چیدن سنگ های به اندازه های متفاوتی ساخته شده است.قبرهای غرب لرستان در یک جهت ساخته نشده اند .اشیا داخل انها تقریبا یکسان است وتفاوت فاحشی در انها دیده نمی شود .اشیا داخل قبور را می توان به سه گروه زیر تقسیم کرد :جنگ افزارهای مفرغی با شکل های مشخص ،لوازم مشخص و ظروف سفالی نخودی رنگ .از نظر تعداد ظروف سفالی داخل هر قبر هیچ الگوی مشخصی قابل مطالعه نیست وبه طوری که در داخل بعضی از قبور ۱۵ عدد ظرف سفالی و در بعضی دیگر فقط یک ظرف سفالی دیده می شود .دو قبرستان الف و ب که از نظر زمانی متفاوت می باشند ودر تپه سیلک کاشان حفاری شده است این قبرستان ها در محوطه بیرونی تپه سیلک واقع شده اند .در قبرستان ااف حدود ۱۵ قبرموردکاوش قرارگرفته است ولی به نظر می رسد این قبرستان حاوی قبور بیشتری بوده است .این قبور بیشتر از نوع قبرهای ساده چاله ای هستند .مرده ها به غیر از یک مورد به صورت خمیده و انفرادی دفن شده اند (جدول۴).جهت انها اغلب شمالی است وصورت مرده ها در اکثر موارد به طرف شرق می باشد(جدول۱).شمار ظروف سفالی با فرم ها و شکل های گوناگون در داخل قبرهای سیلک متفاوت می باشد .به طری که در بعضی از قبرها ۱۷ عددظرف سفالی دیده می شود .در حالی که در  بعضی دیگر اصلا ظرف سفالی قرار داده نشده است .جای قرار گرفتن ظروف درد اخل قبرها نیز متفاوت است .بهطوری که در ۸مورد ظروف در بالای سر مرده ودر۳مورد در اطراف پاهای مرده قرار داده شده است.به غیر از ظروف سفالی اشیای دیگری نیز در داخل قبور سیلک دیده می شود.ازجمله پیکان ها و سر نیزه های فلزی که اغلب در اطراف سر و پاهای مرده قرار داده شده اند .همچنین داس های فلزی که محل دقیق انها درداخل قبور مشخص نیست.جالب توجه است که بر خلاف قبور همزمان در نقاط دیگر ایران،خنجرهای فلزی لز داخل قبور سیلک پیدا نشده است.به غیر از جنگ افزار و الا ت فلزی که اشاره شد تعدادی زینت الات فلزی و نیز تعدادی مهر ومهره های استوانه ای  از داخل قبرها به دست امده است.

در قبرستان خوروین ۱۴ قبر مورد حفاری قرار گرفته است.که در گزارش منتشر شده جهت مرده ها و قبور مشخص نشده است وفقط به بیضی شکل بودن انها اشاره شده است .عمق قبرها از سطح زمین های اطراف بین ۵۰ تا ۷۰ سانتی متر می باشد .نعداد ظروف سفالی داخل هر قبر متفاوت است .به طوری که در داخل بعضی از قبور فقط یک ظرف سفالی و در بعضی دیگر این تعداد به ۹ظرف سفالی نیز می رسد .به لحاظ شکل و فرم ،این ظروف عبارتند ازقوریها،کاسه ها و فنجان ها که عمدتا در اطراف سر مرده قرار داده شده اند.شایان توجه است که از داخل قبورخوروین به غیر از ظروف سفالین فقط یک خنجر و پیکان مفرغی پیدا شده است که در اطراف سر مردگان قرار داده شده بودند .

قبرستان قیطریه تهران بزرگترین قبرستان عصر اهن منطقه شمال مرکزی ایران به شمار می رود. از این قبرستان ۳۵۰ قبر ساده بیضی شکل کشف شده است .مردگان معمولا به صورت انفرادی دفن شده اند .اکثر مردگان به صورت خمیده به پهلوی راست یا به پهلوی چپ دفن شده اند(جدول۳).در این قبرستان اغلب مردگان روبه شمال دفن شده اند و صورت انها در اکثر موارد به طرف شرق می باشد(جدول۱).اشیا داخل قبرها به غیر از ظروف سفالی عبارتند از :اشیا مفرغی شامل چاقو ،سرنیزه ،پیکان،اینه و اشیای کوچک.به غیر از این ها تکه کوچک زرین نیز در داخل قبر دیده می شود .اثار گوشت که در داخل ظروف سفالی قرار داده شده بودند نیز کشف شده است .به طور متوسط ۶ ظرف سفالی در داخل قبرها قرار داده شده که به لحاظ فرم و شکل متشکل از قوری ها ،تنگ ها و ظروف دیگر است که عمدتا مقابل سر مرده و گاه در اطراف پای مرده قرار داده شده اند .قبرستان مارلیک هم از نظرکمیت هم از نظر کیفیت اثار و اشیای نفیس جای ویژه ای در بین قبرستان های عصر اهن ایران دارد.در این قبرستان بسیار معروف ،۵۷قبر کاوش شده است.از همه مهمتر این که گزارش کامل و نهایی حفاری مارلیک چاپ و منتشر شده است . از نظر ساختمان قبرهای ان به چهار دسته تقسیم می شود .دسته اول قبرهایی هستند که به شکل نامنظم در بین سنگ ها بزرگ طبیعی  ساخته شده اند ودر ساخت دیواره های انها از سنگ و ملات گل استفاده شده است .ابعاد این قبور ۵در ۳ متر می باشد و ازط داخل انها اشیای  نفیس زیادی به دست امده است .بر اساس یافته های داخل قبور به نظر می رسد که مردمان ساکن مارلیک کلیه اشیا قیمتی هر شخص را با خود او دفن می کردند .نوع دوم از قبرهای مارلیک به شکل مستطیل وبا استفاده از تخته سنگهای نازک و ملات گل ساخته شده اند ،سنگهای به کار رفته در این قبرها به رنگ قهوه ای و زرد می باشند که به نظر می رسد استفاده از این سنگ ها دلایل مذهبی داشته است .سطح دیواره های این قبور نیز با گل قرمز رنگ اندود شده است .این شیوه از قبور همزمان مارلیک گزارش نشده است .یکی دیگر از قبور مارلیک ،قبرهایی است که به ابعاد ۳در ۳متر که به شکل چهار گوش ساخته شده اند .در ساخت این قبور از قطعات سنگ و ملات گل استفاده شده است .اشیا پیدا شده از داخل انها بسیار محدود بوده است .اخرین دسته از قبور مارلیک ،قبرهایی هستند که به ابعاد۱×۲ متر که در ساخت انها از قلوه سنگ وملاط استفاده شده . فقط دندانها و دهنه مفرغی اسب در داخل انها دیده می شود .به طور کلی اشیای به دست امده از قبور مارلیک را می توان به سه دسته :تشریفاتی،مذهبی و ابزار و ادوات مورد استفاده روزانه تقسیم بندی کرد .این اشیا و نیز نوع قبور و بعضی سنت های تدفینی در قبرستان مارلیک نشان می دهد که مردمان ساکن در این منطقه دارای هویتی بوده اند که قبلا سابقه نداشته است.

نتیجه:

اگر چه اظهار نظر دقیق و قطعی درباره سنت های تدفین عصر اهن ایران و ارتباط ان با اعتقادات مذهبی این دوران بنابر دلایلی که در ادامه به انها اشاره خواهد شد عجولانه است،اما با توجه به داده های موجود می توان نمای اجمالی از روندها و سنت های تدفین این دوران را ترسیم کرد:

۱-همگانی شدن تدفین مردگان در قبرستان ها .به نظر می رسد این پدیده ربط چندانی با گسترش و تمرکز اجتماعات در این دوره نداشته است.چون که شمار زیادی از قبرستان های این دوره بدون ارتباط با محل های استقراری و سکونت دایم می باشند.اگر اینگونه از قبرستان ها را متعلق به مرمان کوچنده در نظر بگیریم،در این صورت موضوع وضوح و شفافیت بیشتری خواهد داشت .

۲-احترام به قبرستان ها به عنوان نماد احترامبه ارواح نیاکان و در گذشتگان و نیز اسایش مردگان پس از مرگ مورد توجه بوده است.به طوری که در هیچکدام از قبور مطالعه شده علائم و نشانه های تخریب عمدی دیده نمی شود .افزون بر ان بیشتر قبرستان ها در محل های سرسبز ،کنار رودخانه و بالای تپه های مشرف به دره های سرسبز واقع شده اند .

۳-نحوه قرار گرفتن جسد در داخل قبور(پهلوی راست یا چپ)،جهت قبور،جهت صورت ،خمیدگی اسکلت ،اشیا داخل قبور همگی تحت تاثیر سنت های تدفین بوده است.اما تحلیل دقیق ارتباط موارد یاد شده با سنت ها و نیز عملکردهای ائینی انها به دلیل نبود  توازن در داده های به دست امده از مناطق مختلف ایران امکان پذیر نمی باشد .در عین حال می توان به الگوهای مشترک تدفین در این دوره اشاره نمود .در این راستا به نظر می رسد الگوهای مشترک تدفین ناشی از الگوهای مشترک مذهبی بوده است.

۴-در سنتهای تدفین عصر اهن ایران،در بیشتر موارد صورت مرده ها به طرف شرق می باشد.این موضوع می تواند به عنوان اهمیت جهت شرق در اعتقادات و باورهای دینی مردمان این روزگار مورد توجه پژوهشگران قرار گیرد.اما جزئیات این مسئله هنوز به اندازه کافی روشن نیست.کمبود داده ها،عدم انسجام در روش های حفاری قبور ،شیوه های نا کارامد ثبت وضبط داده ها ،وسعت و تنوع اقلیمی ایران ،مهاجرت اقوام مختلف در طول هزاره دوم پ.م موانع اصلی در مطالعه و بررسی دقیق سنت های تدفین به شمار می روند.مجموعه این مشکلات هر پژوهشگر باستان شناسی را مجبور می سازد که میدان فرض و گمان را گسترش دهد .جهت برطرف کردن مشکلات اشاره شده لازم است راهکارهای جدید علمی در حفاری و مطالعه قبرستان های عصر اهن ایران مورد توجه قرار گیرد .هدف های از پیش تعیین شده در حفاری قبرستان های این دوران باید در انطباق با یافتن پاسخ های لازم به سوالات مطرح شده باشد .افزون بر ان،جهت رسیدن به حداکثر اطلاعات تخصصی باید روش هماهنگ در حفاری قبرستان ها به کار گرفته شود .در زمینه تحلیل یافته های قبور دیگر نمی توان به روش های سنتی از جمله یافتن و انتقال اشیا داخل قبور به مجموعه های خصوصی و موزه ها و توصیف سطحی انها اتکا نمود .با توجه به اینکه تک تک اشیا داخل قبور ،ساختمان قبور و وضعیت قرار گرفتن اسکلت بر اساس سنت های خاصی صورت گرفته است لازم است به غیر از گونه شناسی اشیا و توصیف ساختمان قبور ،کاربرد اشیا و نیز شناخت نوع موادناپایدار داخل ظروف سفالی با استفاده از شیوه های ازمایشگاهی انجام شود.استفاده از شیوه های پیشرفته مطالعاتی این امکان را برای باستان شناس به وجود می اورد تا میدان فرض و گمان را هر چه بیشتر در مطالعات خود محدود نماید.

 

نام قبرستان

 

شمال جنوب شرق غرب
دین خواه     ۱۷ ۳
گودین ۲ ۱    
قیطریه   ۲ ۹ ۸
گیان ۷ ۵ ۱۶ ۱۱
سیلک A ۲ ۱ ۷ ۴
سیلک B ۱ ۱ ۳  
جمع ۱۲ ۱۰ ۵۲ ۲۶

جدول۱:جهت صورت مردگان در قبور عصر اهن ایران

نام قبرستان

 

شمال جنوب شرق غرب
دین خواه ۱۱ ۱۴ ۵ ۱
گودین       ۳
گیان ۲۶ ۱۱ ۳ ۵
سیلک A ۴ ۳ ۴ ۲
جمع ۴۱ ۲۸ ۱۲ ۱۱

جدول۲٫جهت سر مردگان درقبور عصر اهن ایران

نام قبرستان به پهلوی راست به پهلوی چپ به پشت  
دین خواه ۹ ۱۱ ۱۲  
گودین ۱ ۲    
گیان ۱۵ ۲۰    
سیلک A ۶ ۹ ۴  
قیطریه ۱۱ ۱۸    
جمع ۴۲ ۶۰ ۱۶  

جدول۳:وضعیت قرارگیری اسکلت در داخل قبورعصر اهن ایران

نام قبرستان      
گیان ۱۷ ۲۷ ۴
سیلک a   ۸ ۷
سیلکb   ۲ ۱۰
یانیک تپه   ۱  
جمع ۱۷ ۳۸ ۲۱

جدول۴-وضعیت خمیدگی اسکلت در قبور عصر اهن ایران



:: برچسب‌ها: تدفین مردگان باستان , اسرار گنج های گمشده , گنج یابی , گنجگرام آکادمی گنج تلگرام , فرید باقری ,
:: بازدید از این مطلب : 2277
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری

DOWSING

روشی عجیب برای پیدا کردن زیرخاکی و گنج و دفینه ها در زیر زمین,گنج یابی و دفینه یابی و پیدا کردن زیرخاکی با استفاده از تکه چوب

 

یابی و دفینه یابی و پیدا کردن زیرخاکی با استفاده از تکه چوب

 

روشی عجیب برای پیدا کردن زیرخاکی و گنج و دفینه ها در زیر زمین

مرد، چوب به دست، آرام آرام حرکت می کند، انگار که به دنبال چیزی می گردد، جمعیتی از دور او را تماشا می کنند، بیابان بی آب و علف را می پیماید، بدون اینکه کلمه ای حرف بزند.

ناگهان می ایستد، انتهای چوبی که در دست دارد تکان می خورد و به سمت پایین خم می شود. در این لحظه فریاد می زند «پیدا کردم». با شنیدن این جمله، همه سراسیمه به سمت او می دوند و شروع به کندن زمین می کنند، این جادوی آب است.

یکی از عجیب ترین روش های کشف آب های زیرزمینی، سنگ های قیمتی، نفت و هرگونه زیرخاکی، «دازینگ» نام دارد. از آنجا که در این روش از هیچگونه تجهیزات علمی استفاده نمی شود، برخی بر این باور هستند که افرادی که قادر به دازینگ کردن هستند، نیروی خارق العاده ای دارند.

دازینگ روشی فراتر از علم برای یافتن گنجینه ها و آب های معدنی است. البته هیچگونه شواهد علمی مبنی بر اینکه نتیجه دازینگ به صورت تصادفی درست است وجود ندارد. تنها وسیله مورد نیاز این کار، یک چوب به شکل حرف انگلیسی ایگرگ (Y) است که به آن «چوب دازینگ» می گویند که این چوب به «چوب جادو» نیز مشهور است.

 

روشی عجیب برای پیدا کردن زیرخاکی و گنج و دفینه ها در زیر زمین,گنج یابی و دفینه یابی و پیدا کردن زیرخاکی با استفاده از تکه چوب

روش دازینگ در دوران رنسانس در آلمان ظاهر شد و از آن موقع به بعد طرفداران خاص خود را پیدا کرد، به افرادی که این کار را انجام می دهند «دازر» گفته می شود.

 

دازینگ در طول تاریخ

مورخین معتقدند دازینگ از قرن پانزدهم یعنی زمانی که تب جست و جوی فلزات گرانبها داغ شده بود در آلمان به وجود آمده است اما در سال ۱۶۶۲، این روش به عنوان یک عمل خرافه و یک عمل شیطانی معرفی شد چرا که تعدادی از قضات آلمانی معتقد بودند که این نیروی شیطانی است که چوب را هدایت می کند. با اینحال مدت زیادی نگذشته بود که اعلام شد از آنجا که هدایت چوب توسط شیطان به اثبات نرسیده، این روش ممنوع نیست و به این ترتیب بار دیگر دازینگ به عنوان روشی مرسوم برای یافتن زیرخاکی ها به کار گرفته شد.

در قرن هفدهم میلادی، دازینگ جای خود را بین پلیس ها و کارآگاهان نیز باز کرد و فرانسوی ها برای دستگیری جنایتکاران و قانون شکنان از این روش استفاده کردند اما سوءاستفاده از دازینگ و متهم کردن بیگناهان باعث شد در سال ۱۷۰۱، «قانون منع استفاده از دازینگ در موارد پلیسی و جنایی» به تصویب برسد. در قرون نوزدهم و بیستم، کشاورزان و گله داران جنوب «داکوتا» در آمریکا برای اینکه جای پر آب و علفی پیدا کنند، از روش دازینگ استفاده می کردند.

 

روشی عجیب برای پیدا کردن زیرخاکی و گنج و دفینه ها در زیر زمین,گنج یابی و دفینه یابی و پیدا کردن زیرخاکی با استفاده از تکه چوب

اما استفاده از دازینگ تنها در کشاورزی و گله داری مرسوم نبود. شاید باور نکنید اما در طی جنگ ویتنام، بعضی از سربازان نیروی دریایی ارتش آمریکا برای پیدا کردن زاغه مهمات و تونل های اسلحه دشمن، از روش دازینگ استفاده می کردند. حتی در سال ۱۹۸۶ وقتی ۳۱ سرباز ناتو در یکی از کوهستان های نروژ گرفتار بهمن شدند، ارتش نروژ برای پیدا کردن آنها از چوب ساده ایگرگ شکل کمک گرفت.

اگرچه علمی بودن دازینگ به اثبات نرسیده است اما حتی امروزه هم بسیاری از کشاورزان در اروپا و آمریکا برای تعیین محل آب هیچ روشی را مناسب تر از دازینگ نمی دانند.

 

تجهیزات مورد نیاز دازینگ

چوب چنگالی

در روش سنتی، رایج ترین چوبی که در دازینگ استفاده می شود، چوبی به شکل چنگال یا ایگرگ است که آن را از شاخه درختان جدا می کنند. بعضی از «دازرها» ترجیح می دهند چوب مورد نظرشان را از شاخه درختان خاصی انتخاب کنند. مثلا در اروپا استفاده از شاخه درخت فندق، هلو و بید بسیار رایج است. دو شاخه چوب ایگرگ شکل در دست گرفته می شود و قسمت سوم یعنی دم آن به صورت مستقیم نگه داشته می شود. سپس دازر به آهستگی شروع به راه رفتن در نقاط مختلف می کند و بعد از مدتی راه رفتن ناگهان می ایستد و می گوید که در آنجا آب در زیر زمین جریان دارد.

 

روشی عجیب برای پیدا کردن زیرخاکی و گنج و دفینه ها در زیر زمین,گنج یابی و دفینه یابی و پیدا کردن زیرخاکی با استفاده از تکه چوب

دازرها ادعا می کنند که در چنین نقاطی، شاخه به سمت پایین کشیده می شود یا آنکه شروع به پرش های کوتاه می کند. این روش به نام «جادوی بید» نیز شهرت دارد.

 

ردیاب القایی dowsing آکادمی گنج فرید باقری

میله فلزی بجای چوب

بسیاری از دازرهای امروزی، استفاده از چوب ایگرگی را کنار گذاشته اند و به جای آن، دو میله فلزی L شکل را در دست می گیرند. هر یک از میله ها در یک دست نگه داشته می شود و قسمت کوتاه شیء اِل شکل به سمت بالا نگه داشته می شود.

دازرها درباره روش پیدا کردن آب و اشیای زیرزمینی با استفاده از این روش ادعا می کنند که وقتی دازر به شیء مورد نظر در زیر خاک نزدیک می شود، میله ها به سمت یکدیگر خم شده و شکل ایکس را تشکیل می دهند.

علاوه بر میله های فلزی، دازرها از میله های پلاستیکی و شیشه ای نیز استفاده می کنند. میله های صاف نیز برای این کار مناسب است اما تا اوایل قرن نوزدهم در انگلیس استفاده نمی شد.

 

شاقول و ردیابی القایی dowsing آکادمی گنج فرید باقری

پاندول یا همان شاقول

برای دازینگ کردن گاهی از پاندول کریستالی، آهنی یا فلز دیگری که از یک زنجیر آویزان است نیز استفاده می شود که به آنها شاقول گویند.

برای این کار، در ابتدا دازر تعیین می کند که حرکت پاندول در چه سمتی علامت «بله» و در چه سمتی علامت «نه» است. او سپس سوالات مورد نظرش را از شخصی که پاندول را در دست دارد می پرسد. فردی که پاندول را در دست دارد می بایست تا جایی که می تواند آن را بی حرکت در مرکز نگه دارد، زمانی که پاندول به حرکت درمی آید پاسخ سوال داده می شود.

 

دازینگ در دنیای مدرن

امروزه در دنیای مدرن، پلیس برخی از کشورها از تجهیزاتی شبیه چوب دازینگ اما به شکل پیشرفته تر نیز استفاده می کند که البته کارآمدی آنها از جهت علمی تاکنون اثبات نشده است. علاوه بر آن، چندین وسیله شناسایی بمب نیز در آزمایشگاه های مختلف توسط نیروهای پلیس مورد استفاده قرار گرفته است که البته هیچ کدام از آنها در آزمایشات علمی نتیجه مثبتی نداشته اند.

به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۳ وسیله بمب یابی به نام ای دی ای ۵۶۱ به بازار آمد که از این وسیله در عراق برای بمب یابی استفاده شد اما نتیجه آن رضایتبخش نبود.

به این ترتیب در آوریل سال ۲۰۱۳، «جیم مک کارمیک» مدیر بخش تجهیزات فنی ارتش آمریکا – ساخت این وسیله را یک کلاهبرداری خواند. این در حالی بود که دولت انگلیس پیش از این واردات وسیله های «بمب شناس» را به کشور ممنوع اعلام کرده بود.

 

ارزیابی علمی دازینگ

سال ۱۹۴۸، در یک مطالعه علمی، توانایی ۵۸ دازر در شناسایی منبع آب زیرزمینی مورد آزمایش قرار گرفت. نتیجه آزمایش این بود: «دازرها به طور شانسی آب پیدا کردند.»

 

روشی عجیب برای پیدا کردن زیرخاکی و گنج و دفینه ها در زیر زمین,گنج یابی و دفینه یابی و پیدا کردن زیرخاکی با استفاده از تکه چوب

 

شاقول یکی از ابزار دازینگ

 

سال ۱۹۷۹ بار دیگر دازینگ کردن برای یافتن آب، مورد مطالعه دقیق تری قرار گرفت و باز هم نتیجه آن بود که منبع آب صورت شانسی پیدا شده است.

سال ۲۰۰۶ مطالعه روی قبرهایی که با روش دازینگ پیدا شده بود نشان داد که در این پرونده ها نیز، دازرها به طور تصادفی محل دفن اجساد را پیدا کرده اند و هیچگونه پایه و اساس علمی در این مورد وجود ندارد.

 

کانال گنجگرام آکادمی گنج فرید باقری در نلگرام 

مطالعه دازینگ در آلمان

سال ۱۹۹۰ در کاسل آلمان – کشوری که دازینگ از آنجا برخاسته بود – انجمن تحقیقات علمی ماوراءالطبیعه تصمیم گرفت مورد دازینگ را بررسی کند. «جیمز راندی» یکی از اعضای انجمن، برای دازری که در این آزمایش موفق شود، ده هزار دلار آمریکا جایزه تعیین کرد.

در این آزمایش سه روزه ۳۰ دازر انتخاب شدند. آنها از میان چندین لوله پلاستیکی که از زیر زمین عبور داده بودند می بایست تشخیص می دادند که در کدام لوله، آب جریان دارد. لوله ها ۵۰ سانتیمتر در زیر زمین قرار داشتند و مسیر هر یک از لوله ها توسط یک طناب رنگی مشخص شده بود. همه دازرها معتقد بودند که این آزمایش بسیار صادقانه صورت گرفته و جواب آن کاملا درست خواهد بود که البته صادقانه بودن آزمایش واقعا تایید شد: «هیچ یک از دازرها برنده نشدند».

آزمایش دیتر بتس

«هانس دیتر بتس» و چند دانشمند آلمانی دیگر، در فاصله سال های ۱۹۸۷ تا ۱۹۸۸ روی توانایی های خارق العاده ۵۰۰ دازر، آزمایشاتی انجام دادند که به «آزمایش مونیخ» معروف شد.

از میان این دازرها، ۴۳ نفر که احتمال می رفت نیروی خارق العاده ای داشته باشند، برای مرحله نهایی انتخاب شدند.

در این آزمایش، آب در داخل یک لوله که در زیرزمین یک انباری دو طبقه قرار داشت جریان پیدا کرد، پیش از هر آزمایش، لوله به یک سمت کشیده می شد و در طبقه بالا، دازر می بایست مسیر لوله را تشخیص می داد.

در طول دو سال، ۸۴۳ آزمایش آزمایش مختلف صورت گرفت. در میان ۴۳ دازری که مورد آزمایش قرار گرفتند، ۳۷ نفر از آنها ناتوانی خود را در این کار نشان دادند و فقط شش نفر موفق شدند که مسیر را درست اعلام کنند.

نتیجه آزمایش اینطور اعلام شد: «اگر شانس را کنار بگذاریم، فقط تعداد اندکی کاملا در این کار موفق شدند که البته به نظر می رسد تجربه باعث موفقیت آنها شده است و نه نیروی خارق العاده شان.»

پنج سال پس از مطالعات مونیخ، پروفسور روانشناس «جیم تی انرایت» مدعی شد که نتیجه آزمایش چندان واضح نیست. او معتقد بود که آزمایش بتس توسط خود دازرها، ادعای آنها را درباره داشتن نیروی خارق العاده رد می کند.

 

ردیاب القایی dowsing آکادمی گنج فرید باقری

 

توضیحات احتمالی و توجیه دازینگ

در توجیهات علمی اولیه در زمینه دازینگ، بسیاری بر این باور بودند که اجسامی که دازرها آنها را پیدا می کنند، از زیر خاک از خود پرتوهایی متصاعد می کنند که دازرها می توانند آنها را جذب کنند.

«ویلیام پریس» یک پزشک انگلیسی در این باره توجیه عجیب و غریبی دارد. او می گوید: «وقتی دازر به ماده معدنی نزدیک می شود، تعداد گلبول های خون بدن او افزایش می یابد و همین مسئله باعث می شود انتهای چوب خم شود و مکان شیء مورد نظر را پیدا کند.»

او البته می گوید: «گاهی اوقات بوی نامطبوعی که در اثر مدفون شدن اجسام در زیر زمین به وجود می آید، باعث می شود دازر به راحتی شیء مورد نظر را پیدا کند. اگرچه توضیحات پریس متقاعدکننده به نظر می رسد اما از نظر علمی تایید شده نیست.

سال ۱۹۸۶ مقاله ای در این باره در مجله «نیچر» منتشر شد. در این مقاله نوشته شده بود که دازینگ تا به امروز یک پدیده غیرطبیعی گزارش شده است اما با کمک علوم ارتدوکس، می توان آن را توضیح داد. افرادی که از دازینگ حمایت می کنند بر این باورند که در دازینگ، هیچگونه قدرت ماورایی وجود ندارد اما پدیده ای به نام «احساسات عمیق» روی آن موثر است.

گفته آنها خلاصه اش این می شود: «ضمیر ناخودآگاه افراد بدون اینکه آنها مطلع باشند روی بدن آنها تاثیر می گذارد و همین باعث می شود تا چوب دازینگ فرد را به سمت منبع مورد نظر هدایت کند.»

 

ردیاب القایی dowsing آکادمی گنج فرید باقری

نظریه اینشتین

آلبرت اینشتین معتقد بود که دازینگ پدیده ای واقعی است. او در این باره می گوید: «من به خوبی می دانم که بسیاری از دانشمندان به دازینگ همانطور نگاه می کنند که در قدیم به علم نجوم می نگریستند. آنها امروزه، دازینگ را یک نوع خرافه باستانی تصور می کنند اما بنا بر آنچه که من می دانم، چنین نظریه ای چندان عادلانه نیست. چوب دازینگ یک وسیله کاملا ساده است که به سیستم عصبی انسان در برابر عناصر خاصی واکنش نشان می دهد. اینکه چگونه چنین چیزی ممکن است با توجه به علوم امروزی توضیحی برای آن وجود ندارد.»

 

ردیاب القایی dowsing آکادمی گنج فرید باقری

دازینگ در دوران باستان

نقاشی هایی که بر دیواره غارهایی در اسپانیا کشیده شده، نشان می دهد که در ۴۰ تا ۵۰ هزار سال پیش از میلاد مسیح (ع)، مردم باستان از روش دازینگ استفاده می کردند.

حتی نقاشی هایی در غارهای عراق کشف شده که دازینگ را نشان می دهد و قدمت آن به هشت هزار سال پیش برمی گردد، همچنین در مقبره فرعون توت آنخ آمون نیز شیءای شبیه به وسیله دازینگ کشف شده است. دو عدد چوب دازینگ مشهور در جهان وجود دارد که یکی از آنها در چین است و گفته می شود که دو هزار سال پیش از میلاد مسیح (ع) مورد استفاده قرار می گرفته است. چوب دوم متعلق به انگلیس است که در سال ۱۵۳۰، معدنچیان انگلیسی از آن برای یافتن کانی های مورد نظر کمک می گرفتند. در زمان ملکه الیزابت اول، معدنچیان آلمانی به انگلیس فرستاده شدند تا دازینگ را به معدنچی های انگلیسی آموزش دهند.

مورد مشهور دیگری که در مورد دازینگ در تاریخ به ثبت رسیده است مربوط می شود به سال ۱۶۳۰، در این سال در فرانسه جنایتی خونین رخ داد که در جریان آن یک تاجر و همسرش به قتل رسیدند. پلیس فرانسه در این پرونده، از یک دازر برای حل معمای این جنایت کمک گرفت و نکته عجیب این است که دازر پلیس را به سمت قاتل هدایت کرد.

 

حسی شبیه به حس پرندگان

به عقیده برخی از محققانی که درباره دازینگ تحقیق کرده اند، دازینگ کردن یک نوع حس است که در پرندگان، ماهی ها و حیوانات نیز وجود دارد تا بتوانند غذا و آب پیدا کنند. آنها می گویند ماهی های سالمون با کمک همین حس، به زادگاه خود برمی گردند یا پرستوها به دنبال آب و غذا کوچ می کنند. باورکردنی نیست اما پروانه های سلطنتی حتی بعد از سه نسل دور بودن از زادگاه اجدادی شان قادر هستند با کمک همین حس به زادگاه اجدادی خود بازگردند.

 

ردیاب القایی dowsing آکادمی گنج فرید باقری



:: برچسب‌ها: dowsing , گنج یابی , ردیاب آنتنی , گنجگرام آکادمی گنج تلگرام , فرید باقری ,
:: بازدید از این مطلب : 5183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری

علائم و نشانه ها در حفاری کومش نا آکادمی گنج و کانال گنجگرام تلگرام فرید باقری

 

 همونطور که قبلا قولش را داده بودم که درباره ی علائم و نشانه هایی که در حین حفاری امکان دارد با آن مواجه بشوید اطلاعاتی در اختیارتان قرار بدهم :

در حین حفاری امکان داره که با علائم و آثار زیادی مواجه بشید که در اکثر مکان ها مشترک است و امکان داره با آثاری هم مواجه بشید که تا حالا نمونه اونو از نزدیک مشاهده نکرده باشید و یا نشنیده باشید . اما این آثاری که در زیر می نویسم ، عمومیت بیشتری داشته و معمولا برای هدف های کوچک و متوسط استفاده می شده است.

اول اینکه در سطح زمین باید نشانه هایی وجود داشته . مثلا تخته سنگی که نظرتونو جلب کنه و با بقیه سنگهای منطقه فرق داشته باشه و یا نوشته و نشانه هایی بر روی سنگ وجود داشته باشه و یا موارد دیگر مانند درخت کهن سال . چشمه ی آب . تپه خاکی.

اینجا باید اضافه کنم که بعضی از افراد فکر می کنند که هر تپه ای نشانه ی بار است . در صورتی که از نشانه های بار داشتن یک تپه اینه که اولا جنس تشکیل دهنده ی تپه از خاک باشه یعنی در اصل دست ساز باشد و نه اینکه ساختارش از سنگ باشد! ضمنا تپه در محلی قرار گرفته باشه که در اون منطقه مشابه اون تپه کم باشه و در نزدیکی اون تپه آثاری همچون درخت کهن سال و چشمه ی آب باشد. همه ی این علائم برای اینه که با آثار و شواهد و دلیل و انگیزه ی بیشتری برای کاوش و حفاری داشته باشید و البته صرف یافتن این علائم نمی توان نتیجه گیری کرد که حتما در آنجا دفینه و گنج وجود دارد.

ضمنا توجه به این نکته هم حایز اهمیت است که هیچگاه برای یک دفینه (حتی کوچک) فقط یک علامت قرار نمی دادند و حتما قبل و یا نزدیک علامت آخر علائمی دیگر قرار می دادند تا محل گنج خود را بعدها گم نکنند.

از دیگر نشانه ها  اینکه، در هنگام کاوش ، در عمق یک الی یک و نیم متری آثار خودشو کم کم نشون میده مثلا به سنگچین یا جسد انسانی با حالتی خاص یا سفال و کوزه هایی شکسته یا سالم و وارونه و نیز  ذغال چوب و خاکستر و سنگ و گل صابونی (طوسی مایل به سبز و بسیار چسبناک) که در قدیم جهت عایق و جلوگیری از عبور آب برای محافظت از اموال استفاده می کردند .

اما وجود ذغال چوب یا سنگ هم از دلایل وجود بار نیست . چون در گذشته امکان داشته چوپانی و یا فردی در آن مکان آتشی روشن کرده باشد و یا شاید بر اثر جنگ و حملات دشمن بنا و ساختمانی به آتش کشیده شده و این لایه های ذغال ، بقایای یک آتش مهیب از آتش گرفتن سقف های چوبی بوده باشد و خلاصه در کل، نشانه بودن ذغال چوب در آن مکان وقتی تائید می شود که دیگر نشانه ها نیز وجود داشته باشند و صرف تنها دیدن ذغال چوب، نمی توان نتیجه گیری برای وجود گنج نمود.

از دیگر نشانه ها، سنگچین یا وجود سنگ های بزرگ طبیعی و هم غیر طبیعی در عمق های یک و نیم به بالا است که با رنگ و شکل های مختلف از قبیل سیاه . سفید و سبز و ... که اغلب با این چند رنگ به وفور یافت می شوند و نیز دیگر نشانه ها مثل آجر و خشت های خام و به صورت مربع و یا مستطیل بوده و به صورت پلکانی یا منظم و یا به ظاهر بی دلیل چیده شده باشند و درصد اینکه این مکان مسکونی بوده رو قوت نبخشد . و از دیگر نشانه ها وجود آهک و یا گل آهک است که اغلب جهت مقاومت و جلوگیری از نشست خاک بدین منظور استفاده می شده است و در جاهایی که از این نوع ملات و آهک استفاده می شده ، معمولا قبل از رسیدن به محل مورد نظرتان لایه ای از آهک خالص و سفید(مانند لایه گچ دیوار سفید یکدست) که حداقل 10 سانت قطر دارد را خواهید یافت و سپس خاک نرم و دونه دونه و ریز شده و با فشار در مشتتان به هم نمی چسبند و خاک رفته رفته کمی به رنگ طوسی متمایل می گردد و ...

این بحث در آینده با تجزیه و تحلیل مراحل مختلف یک کاوش و حفاری با عنوان کومش نا (به معنی حفاران)  دنبال خواهد شد.



:: برچسب‌ها: حفاری , گنج یابی , گنجگرام آکادمی گنج در تلگرام , فرید باقری , کومش نا ,
:: بازدید از این مطلب : 32897
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری

به تمام سنگ‌هایی که بعد از تشکیل فضای غار بر اثر چکیدن آب‌های فرو رُو به‌وجود می‌آید غارسنگ (speleothem)، غارنَهِشته یا سازندهای غار می‌گویند. زمانی که آب از شکاف‌ها به درون غارها می‌رسد برخی ترکیبات حاضر در دیواره‌های غار نظیر کلسیت، آراگونیت، یا گچ در این آب حل می‌شود. هنگامی که این محلول به محوطه‌های پر از هوای غارها می‌رسد دی‌اکسید کربن آب تخلیه می‌شود و این امر باعث تبخیر ترکیبات یادشده از آب می‌شود. با گذر زمان، که ممکن است ده‌ها هزار سال به‌درازا بکشد، رسوب کردن آرام آرام این مواد تبخیری بر روی سطوح غار تشکیل غارسنگ‌ها را می‌دهد. سرعت تشکیل غارسنگ‌ها بستگی به میزان دی‌اکسید کربن موجود در محلول، دما، و دیگر عوامل دارد.

غارسنگ‌ها معمولاً در غارهای سنگ آهکی و غارهای تشکیل‌شده از صخره‌های دولومیتی (انحلال‌پذیر) پدید می‌آیند. غاری که در آن رطوبت وجود دارد و غارسنگ‌ها در آن رشد می‌کنند غار زنده یا غار فعال و غاری که در آن رطوبت وجود ندارد و غارسنگ‌ها در آن رشد نمی‌کنند غار مرده یا غار خشک نامیده می‌شود. بررسی غارسنگ‌ها می‌تواند در خصوص تعیین آب و هوای گذشته کمک کند.

غار سنگ آکادمی گنج و گنجگرام تلگرام فرید باقری

چکنده (استالاکتیت) و چکیده (استالاگمیت) از معروف‌ترین غارسنگ‌ها هستند.

 

 

وقتی که آب وارد لایه‌های زمین می‌شود، ممکن است در حین حل کردن آهک به رگه‌هایی از فلزات و مواد معدنی دیگر برخورد کند و مقداری از آنها را حل کرده و با خود به فضای درون غارها ببرد و در زمان شکل گرفتن تشکیلات آهکی این رنگ در آن تأثیر بگذارد. رنگ سفید شیری که در مواقعی به زردی می‌زند رنگ خالص تشکیلات آهکی است؛ و دیگر رنگها در نتیجه املاح موجود در کربنات کلسیم است. البته مواقعی هم پیش می‌آید یک بخشی از تزئینات آهکی به چند رنگ دیده می‌شوند که این عوامل بودن چند نوع مواد مختلف را در درون لایه‌های زمین نشان می‌دهد. این مواد و املاح باعث ایجاد رنگ‌های زیر می‌شوند:

گوگرد: زرد

آهن: سیاه

مس: سبز زنگاری

گل رس: قرمز

زغال‌سنگ: سیاه

جیوه: نارنجی مایل به قرمز

غارسنگ‌ها بسته به این‌که آب بچکد، نشت کند، تقطیر شود، جریان یابد یا در یک جا جمع شود اشکال مختلفی پیدا می‌کنند. در زیر تعدادی از این اشکال رسوبی را  مشاهده می نمایید:

 

غار سنگ و مروارید غار آکادمی گنج و گنجگرام تلگرام فرید باقری

ماده‌ای است به صورت انباشته‌ای نرم سفید و خامه‌مانند که در درون غارها یافت می‌شود را ماه‌شیر گویند که این پدیده از ته‌نشین شدن سنگ آهک پدید می‌آید و از بلورهایی ریز تشکیل شده که معمولاً از کربنات‌هایی چون کلسیت، آراگونیت، هیدرومگنزیت، و یا مونوهیدروکلسیت ساخته می‌شود. ماه‌شیر حتی ممکن است در اثر فعالیت‌های باکتری‌ها نیز، ایجاد شود.

 

غار سنگ و مروارید غار آکادمی گنج و گنجگرام تلگرام فرید باقری

تابیده‌سنگ چکنده‌هایی هستند که کانالی مرکزی دارند که از آن شاخه‌های مارپیچی و تابیده و موئینه‌مانندی بیرون آمده که در خلاف جهت جاذبه رو به پایین زمین روئیده‌اند!

 

غار سنگ و ستون سنگی و مروارید غار آکادمی گنج و گنجگرام تلگرام فرید باقری

 

چکیده ستونی از مواد معدنی است که از کف غار بالا آمده باشد. چکیده در زیر قندیلی به نام چکنده به‌وجود می‌آید. در مسیر سقوط از چکنده مقدار کمی از آب قطره دوباره بخار شده و در نتیجه بخشی از دی اکسید کربن آن آزاد می‌شود و قطره به محض رسیدن به کف غار جزء کوچکی از کربنات کلسیم خود را در محل برخورد با کف غار رسوب می‌دهد و تداوم این فرایند چکیده‌های را در کف غار به شکل‌های گوناگون در می‌آورد مانند ستون لوله‌های توخالی یا به شکل گل کلم، خوشه انگور یا گوش فیل و غیره.

چکیده غول‌پیکری که در غار شاپور کازرون وجود داشته از آن مجسمه ۵ متری شاپور ساسانی را ساخته‌اند نیز از چکیده‌های معروف می باشد.

 

غار سنگ و مروارید غار آکادمی گنج و گنجگرام تلگرام فرید باقری

 

از موارد بسیار یافت شده در کاوش های گنج یابان و نیز گردشگران و باستان شناسان ، سنگی است گرد و صیقلی و بسیار سخت که حتی زیر پرس چند تنی هم نمی شکند! و  آن را مروارید غار یا نوعی دُر کوهی می نامند.

مروارید غار از دانه‌های شن یا ماسه که در پوشش آهکی قرار گرفته است تشکیل می‌شود و ممکن است به اندازه یک توپ گلف درآید. زمانی که آب از بلندی زیاد به کف غار می‌چکد باعث می‌شود که دانه‌های بلور بارها و بارها بچرخد تا جایی که شکل این دانه‌ها به صورت گوی‌های صافی از کربنات کلسیم درمی‌آید.

 

 



:: برچسب‌ها: مروارید غار , گنج یابی , باشگاه گنج پژوهان ایران , گنجگرام آکادمی گنج تلگرام , فرید باقری ,
:: بازدید از این مطلب : 2964
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری

لینک دانلود رایگان کتاب اسرار نشانه ها بخش اعظمی از کتاب کلید اسرار - فرید باقری میباشد که برای آن دسته از عزیزانی که تاکنون موفق به تهیه این کتاب نگردیده اند و نیز جلوگیری از سودجویی بیشتر افرادی همچون علی عزیزیان و ... بعنوان عیدی از جانب فرید باقری به شما سروران گرامی اهدا می گردد:

 

فرید باقری آکادمی گنج

 

لینک دانلود:

http://s6.picofile.com/file/8201821400/asrare_neshaneha_ebook.zip.html

 

توضیح اینکه :

فایل pdf کتاب دارای رمز می باشد و لذا پس از دانلود کتاب جهت دریافت رمز ورود به کانال گنجگرام آکادمی گنج در تلگرام مراجعه نمایید.

https://telegram.me/ganjegram



:: برچسب‌ها: دانلود رایگان کتاب , اسرار نشانه ها , فرید باقری , علی عزیزیان , گنجگرام آکادمی گنج ,
:: بازدید از این مطلب : 25850
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری



:: برچسب‌ها: گنجگرام آکادمی گنج , تلگرام فرید باقری , گنج یابی , اسرار گنج های گمشده , علی عزیزیان ,
:: بازدید از این مطلب : 2749
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 6 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری



:: برچسب‌ها: گنجگرام آکادمی گنج , تلگرام فرید باقری , گنج یابی , اسرار گنج های گمشده , علی عزیزیان ,
:: بازدید از این مطلب : 2453
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 6 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری

 



:: برچسب‌ها: گنجگرام آکادمی گنج , تلگرام فرید باقری , گنج یابی , اسرار گنج های گمشده , رموز گنج خدایان ,
:: بازدید از این مطلب : 2436
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 6 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری

توجه :

در هنگام حفاری می بایست به کوچکترین تغییرات خاک دقت شود تا خدای ناکرده باعث تخریب و از بین بردن علائم و یا آثار باستانی ارزشمند نشوید.



:: برچسب‌ها: حفاری , گنج یابی , گنجگرام آکادمی گنج , فرید باقری ,
:: بازدید از این مطلب : 3781
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری

چکیده
عقیده به معاد نگاهی بود که مردم به مرگ داشتند و این یک اصل مشترک و واحد بین همه آدمیان در تمام دورانها و در سرزمینهای مختلف بوده است .در جوامع اولیه تصور روح و روان بسیار مبهم و پیچیده است . بشر نخستین اجداد و اموات خود را می پرستیدند و این پرستش نیاکان خالی از فکر بقایای روح نبود .ادامه و باقیمانده این باورهای دینی یکی از جریانهایی است که در تدفین های تابوتی و خمره ای و ... دخیل بوده است .

آیین تدفین در عهد باستان

نوع تدفین در هر سرزمین و در هر تاریخی همواره نشانگر نوع عقاید ،آداب ، رسوم ،سنتها و باورهای یک قوم یا مردم آن سرزمین بوده است مطالعه تدفین در بررسی ها و مطالعات مربوط به مردم شناسی و شناخت جوامع ابتدایی و تاریخ تحولات آن بسیار موثر است. زیرا در طول تاریخ ، مرگ عامل مرموز و ناشناخته ای برای بشر بوده است که تنها راه شناخت وتجربه آن ، خوابها و خرافه ها ،داستانها و افسانه های خودساخته مردمان بوده است.


تدفین مردگان در عصر آهن

باستان شناس ها معتقدند که در عصر آهن تغییرات عمده ای در شیوهٔ تدفین بوجود آمده و بر خلاف سابق که مردگان در درون منازل دفن می شوند ، در این عصر به محوطه هایی به نام قبرستان منتقل شده اند . تغییر وضعیت در تدفین با ورود اقوام مهاجر و نفوذ فرهنگ مهاجمین در فرهنگ اقوام بومی تأثیر عمیقی داشته است . تجوه تدفین مردگان در اکثر نقاط فلات ایران به سه نوع است :
  1. قبور حفره ای
  2. قبور خمره ای باستان شناس ها معتقدند که در عصر آهن تغییرات عمده ای در شیوهٔ تدفین بوجود آمده و بر خلاف سابق که مردگان در درون منازل دفن می شوند ، در این عصر به محوطه هایی به نام قبرستان منتقل شده اند . تغییر وضعیت در تدفین با ورود اقوام مهاجر و نفوذ فرهنگ مهاجمین در فرهنگ اقوام بومی تأثیر عمیقی داشته است . تجوه تدفین مردگان در اکثر نقاط فلات ایران به سه نوع است : قبور حفره ای با پوشش سنگی
    1. قبور حفره ای
    2. قبور خمره ای
    3. قبور حفره ای با پوشش سنگی

    قبور حفره ای ساده
    این نوع قبور به طرز خیلی ساده در داخل خاک کنده شده ، دفن شده که دارای هیچگونه بافت معماری خاصی نیستند و فقط با خاکبرداری از زمین به شکل قبر در آمده اند . در این نوع قبور نخست حفره ای را که کمی بیش از طول و عرض بدن انسان بوده می کندند و مرده را داخل حفرهٔ کنده شده قرار می دادند و روی آن را با تیرهای چوبی ، شاخ و برگ درختان پوشانیده و سپس روی آن را خاک می ریختند . معمولاً خاک دستی ( خاک نوبت دوم ) را خاک رس بسیار نرم که با خاک زمین های اطراف قبر تفاوتی اساسی دارد ، تشکیل می دهد . دربارهٔ جنسیت افراد به خاک سپرده شده در این قبور می توان اظهار داشت که در این قبور جنسیت های مختلف اعم از زن ، مرد و کودک دفن شده اند . مردگان را در این قبور گاهی به پهلوی راست و گاهی به پهلوی چپ و گاهی به صورت چمباتمه خوابانیده اند . در تپه حصار مردگان را در یک یا چند لباس پیچانیده اند که این از بقایای پارچه ها در قبرستان این تپه مشهود است . وجود قبرهای زیاد در تپه شمالی حصار نشان می دهد که بیشتر مردم برای دفن اجساد ، مرده ها را در محلی خاص دفن می کردند .


    قبور خمره ای
    در این نوع قبور ، مردگان را در خمره هایی قرار می دادند . بیشتر محققین معتقدند که نوع تدفین ارتباط نزدیکی با وضعیت جنین در داخل رحم مادر دارد ؛ یعنی همان طور که انسان در رحم مادر قرار گرفته ، پس از مرگ نیز به همان حالت به خاک سپرده می شود . این نوع تدفین گویای فلسفه ی مرگ و زندگی است ؛ تولدی نو ، بدین معنی که همین جسم با این اعتقاد زندگی جدید را شروع کرده است و حیات دوباره در جهان دیگر خواهد داشت . به همین منظور ابزارکاری که او به طور کلی که به هنگام حیات با آنها سروکار داشته ، با او در درون قبر نهاده شده است .


    قبور حفره ای با پوشش سنگی

    این قبور همانند قبور حفره ای ساده با خاکبرداری از زمین شکل گرفته و دارای بافت معماری خاصی نیستند و اندازهٔ آنها هم به قامت انسان که دفن می شود ، بستگی دارد . در اطراف این قبور و روی آنها تخته سنگهایی قرار می دادند و مرده را به صورت چمباتمه و از پهلو به طرف جهات اصلی می خوابانیده اند . آنان با این کار می خواستند آرامگاهی نظیر خانه های جهان زندگان به مردگان بدهند . گاهی هم دیواره ها و با کف قبر را سنگ فرش می کردند که نشانهٔ فرد از مقام در اجتماع ( در زمان حیاتش ) بوده است . گاهی هم از این قبور به عنوان قبرهای خانوادگی استفاده می کردند به این ترتیب که گاهی مرده اول را با لایه ای از خاک می پوشانیدند و مرده دوم را قرار می دادند و گاهی هم وسایل درون گور و استخوانهای مرده اول در گوشه ای از قبر جمع کرده و مرده دوم را قرار می دادند .


    عقاید و آئین تدفین
    ساکنان فلات ایران در دوران بسیار کهن عقیده داشتند که انسان پس از مرگ در دنیای دیگر به زندگی خود ادامه می دهد . از این رو مقداری غذا در ظرف های سفالین بالای سر و پای مردگان با ابزار و اثاثیه و اسلحه و سایر لوازمی که وی در طول زندگی به آنها نیاز دارد ، را همراه او دفن می کردند . البته این عمل در اقوام مختلف دارای شدت و ضعف بوده است . جالب توجه است گور دختری در تپه حصار که در این قبر علاوه بر انواع جواهرات و اسباب بازی زمان کودکی ، مقداری ظرف و اثاثیه که در زمان بزرگی دختر و شوهر داریش لازم می شده ، با او دفن کرده اند . از این موضوع می توان نتیجه گرفت که در آن زمان مردم معتقد بودند که دختر پس از مرگ ، در عالم دیگر به حد بلوغ می رسد و احتیاج به وسایل دیگری غیر از اسباب های زمان کودکی دارد .


    تدفین مردگان در طبقه اول تپه حصار
    تقریباً در تمام قبرها پاهای مردگان خم و یکی از دستها به طرف دهان آورده شده ، از این رو معلوم می شود عقیدهٔ این مردم چنین بوده که انسان پس از مرگ از بین نرفته و همچنین قرار دادن ظروف ، اغذیه و جواهرات اشاره ای به زندگی ماوراء زمینی باشد . در طبقه اول تپه حصار ، مردگان را به سمت مشرق ، جایی که خورشید طلوع می کند ، دفن می کردند . این نشانگر این است که خورشید و آفتاب مورد توجه آنان بوده است . اما صورت مردگان به یک طرف نبوده ، به نظر می آید که در هر زمانی از روز که می خواستند مرده را دفن کنند ، بدنش را به سمت مشرق و صورتش را به سمت جایی که افتاب در آن لحظه آنجا بوده است ، قرار می دادند .

  3. به طور کلی مردگان را به سه شکل دفن می کردند :
    1. دفن مردگان به پهلوی چپ : این روش تدفین که تقریباً نیمی از تدفین را در فلات مرکزی به خود اختصاص داده است ، شامل سه حالت << خم شده >> ، << جمع شده >> و << چمباتمه >> است . در حالت << خم شده >> ، تنها دستان مرده ( گاهی یک دست ) را به طرف دهان و سر او قرار داده و او را دفن می کنند . در نوع دیگر یعنی در حالت << جمع شده >> ، همچنان که دستان به طرف دهان و سر جمع شده اند ، زانوهایشان هم کمی خم شده اند . اما در حالت << چمباتمه >> که به << جمع شده کامل >> و << تدفین جنینی >> هم معروف است ، دستها و پاها کاملاً جمع شده اند ، درست همانند جنینی در رحم مادر ( دربارهٔ علت آن در گذشته بحث شد ) ، به همین دلیل هم به تدفین جنینی معروف گشته است . باید دقت داشت که این نوع تدفین تنها در قبور خمره ای رسم نیست و گاهی در قبور حفره ای هم دیده شده است .

    2. دفن مردگان به پهلوی راست : این نوع تدفین که خیلی کم در فلات مرکزی ایران رایج بوده است ، بیشتر در تپه حصار مشاهده شده است . در این نوع تدفین حالت دستها معیار خاصی ندارند ، گاهی بروی شکم ، نزدیک زانوها و گاهی به سمت کوزه ها و ظرف های دفن شده همراه گور دیده شده است . هنوز اطلاعات دقیقی از علت تمایز این دو نوع تدفین که نوع دوم بیشتر در حصار و در جاهای دیگر کمتر دیده شده ، منتشر نشده است .
    3. دفن مردگان به حالت طاقباز : در این نوع تدفین که به ندرت و حتی کمتر از نوع دوم در فلات مرکزی مشاهده شده ، تقریباً بر سه نوع است : طاقباز با پاهای جمع شده به حالت چمباتمه ، طاقباز با پاهای به حالت نشسته و طاقباز با پاهای روی هم انداخته شده ، تنها چند نمونهٔ انگشت شمار از این نوع تدفین گزارش شده که ان هم در تپه حصار دامغان می باشد . ما در اینجا به بعضی از خصوصیات اولین قبر اشاره می کنیم . در اولین نمونه مرده به پشت یا طاقباز دفن شده است ، دستها روی سینه و پاها روی هم افتاده است که متعلق به یک مرد بالغ است . در بعضی از این موارد یافت شده هم یکی از دستها زیر چانه قرار داشته است.  بر گرفته شده از آرشیو وبلاگ های قبلی فرید باقری



:: برچسب‌ها: جوغان نامه مرجع , جوغن , گنج , گنج یابی , حفاری , رمزیاب , گور دخمه , فرید باقری , رموز گنج خدایان , رمزگشایی , نشانه ها , چاه , تله , مار , رمز , جوغان بیضی , لوزی , زیر خاکی , جوغان ها , جوغن شناسی , گنجگرام در تلگرام , دانلود رایگان , آکادمی گنج , تونل , چاه , قبر , مقبره , اسرار ,
:: بازدید از این مطلب : 1873
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری

وقتی در روی سنگی، ماری یافتید که زبانش بیرون می باشد و در جلوی سرش نیز یک جوغان گرد (کاسه) وجود داشته باشد، باید در مسیر سر مار رفته تا دهانه مسدود شده چاهی را بیابید و در انتهای دیواره چاه یک سنگ بزرگ یا ساروج که به منزله در ورودی نیز بوده، وجود دارد و دفینه آن در اتاقی پشت آن قرار داده شده است. باید متذکر شوم که این دفینه دارای تله بوده چرا که زبان مار از دهانش بیرون بوده که هم مسیر را برای شما تعیین می نماید و هم به وجود تله اشاره دارد و لذا باید تمام جوانب کار بررسی گردیده و با احتیاط ، وارد عمل شوید.

توضیح اینکه: چنانچه زبان مار به دو قسمت تقسیم شده باشد، یا اینکه اصلا زبان آن بیرون نباشد، می بایست درست بر عکس عمل نمایید و در این حالت باید دهانه چاه موصوف را در مسیر نوک دم مار، پیدا نمایید.

ضمنا همانگونه که در تصویر زیر مشاهده می نمایید، حفاری از بالای سر اتاق که احتمالا کمی برجسته تر از اطراف میباشد، کاملا اشتباه است، زیرا مانند این می باشد که ما بخواهیم برای نماز خواندن، از بالای گنبد سقف یک مسجد سقف را سوراخ کنیم و وارد آن شویم!! که امری تقریبا دست نیافتی خواهد بود.

در پایان باید اضافه نمایم که این دفینه معمولا در عمقی در حدود 5 الی ۷ متری بوده ولیکن امکان دارد، بنابر شرایط مناطق مختلف کشور ، عمق آن بیشتر یا حتی کمتر از این میزان هم باشد.

مار و جوغان



:: برچسب‌ها: جوغان نامه مرجع , جوغن , گنج , گنج یابی , حفاری , رمزیاب , گور دخمه , فرید باقری , رموز گنج خدایان , رمزگشایی , نشانه ها , چاه , تله , مار , رمز , جوغان بیضی , لوزی , زیر خاکی , دانلود رایگان , آکادمی گنجگرام در تلگرام , گنج , تونل , چاه , قبر , مقبره , اسرار ,
:: بازدید از این مطلب : 3115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری

در اينجا مطلبي کوتاه در مورد علائم شناسی آنهم در خاورميانه براي شما مي گذارم. البته در رابطه با این مطلب حرف و سخن بسیار است و کسانيکه توضیحات بیشتری را در اين رابطه، نياز دارند، مي توانند به كتابهاي موجود مراجعه فرمايند.

اما علائم شناسی در ایران با خیلی جاهای ديگر دنیا فرق می کند و خیلی از آقایان فقط در سایتها و وبلاگهای خارجی دنبال معنی و مفهوم آنها می گردند بخصوص آقایانی که به زبان ترکی استامبولی تسلط دارند، فقط سایتهای ترکیه را عينا ترجمه كرده و منبع و مورد استفاده قرار داده و تازه آنکه مطالب آنها را نیز وحي منزل مي پندارند!؟ و خود را نيز چنان مدعی نشان می دهند که گاهی من هم به خود شک میکنم که نکند اونها استاد من بوده و هستند و به فراموشی دچار گشته ام!!؟

اما حتی همان سایتها نیز دچار اشکال و خطاهاي بسيار هستند و يا اينكه بسياري از مطالب آنها اصلا به درد كشورمان نمي خورد!

وقتي این افراد، به يكباره (ظرف كمتر از يكماه) استاد گرديده اند یا بهتر بگویم خود را به جای استاد جا زده اند!! و حداقل داراي تجاربي عملي در اين مقولات نيستند، بدون داشتن اطلاعات مورد نياز اين رشته (چه تجربی و چه علمی) و با استناد به آن مطالب سايتهاي تركيه، اقدام به رمزگشايي كرده و بسیاری از کاوشگران را نيز به دردسر و سر در گمی هدایت می کنند!!

حال بنده نمي خواهم بگويم كه نظرات بنده تماما درست و بي غلط مي باشد، اما ميتوانم بگويم كه لااقل جزء کسانی هستم که برای رسیدن به اين نقطه امروز، سالها در این عرصه خاك ها خورده ام! البته همانطور كه بارها ذكر كرده ام، هيچكس نمي تواند ادعا نمايد كه در رشته باستان شناسي (خصوصا علم نشانه ها) یک استاد کامل مي باشد، زيرا هر لحظه ممكن است با كشف جديد دیگري، تمام محفوظات گذشته اش به يكباره زير رو گردد و به كل، نظريه امروزش به بايگاني تاريخ بپيوندد!

امروزه در اكثر نقاط دنيا چه در موارد مجاز و چه غير مجاز، با روش هاي علمي بدنبال گمانه زني و گنج پژوهي و گنج یابی ميروند که در اینجا ضمن احترام به تمامی پیشکسوتان و استادان آکادمیک این رشته، بايد متذكر شوم كه گاهی حتي از علوم مکتوب دانشگاهی، فراتر هم وجود دارد! كه آن را تجربه می گويند و به راستي كه تجربه خود به تنهايي می تواند، یک استاد راهنما باشد و در همين جا بايد اعتراف نمايم كه برای خود بنده با آنهمه تجارب عملي و نيز تحقیقات وسیع علمي، بسیار پيش آمده است كه از چنين افرادي كه سالیان سال خاك این کار را خورده و سينه سوخته اين رشته به حساب می آیند، بدون هراس از افراد مغرض و زالو صفت، به خدمت آن بزرگواران رفته و ساعتها در محضر ایشان مانده ام تا بتوانم با استفاده از تجارب آنان درسهایی جدید، بیاموزم! نه مانند این آدمها کوتوله و پرمدعا خود را علامه دهر بدانم!

باید به این نکته توجه داشته باشید که ابتدا با فهميدن و درك مفهوم علائم و ... و سپس دقت در نکات کلیدی و حساس، ميتواند موجب موفقيت شما در كارهايتان باشد. لذا اكيدا توصيه مي نمايم كه اگر خود علم كافي و نيز تجاربي تاثير گذار، نداريد، تا زمانيكه پیر و يا استاد ندارید، به دنبال این کار نروید! کسانی که به دنبال حفاری میروند باید علائم شناسان خوبی نیز باشند و اگر علائم شناس خوبی نباشید حفار خوب و موفقی نيز نخواهید بود. زيرا هر علامت و نشانه اي، برای خودش داستان و حکایتی زیبا و حتی پیچیده و مرموز بدنبال دارد! مانند خطوط تصویری که هر کدام از آنها حرفی برای گفتن دارند!

به طور مثال باید بدانید که سگ یا گاو ، لاک پشت و ماهی، مار و مرغ و یا هر تصویری چه مفهومی دارد تا بتوانید يك گنج یاب حرفه ای و موفق باشید، و بالاخره از  زحماتتان نيز، نتیجه لازم را دريافت داريد.

بسیاری از آقايان، در سایتها و وبلاگهاي موجود، خود را باستان شناس و ...  معرفي نموده و دفتر و دستكي به راه انداخته اند که از همه مزحک تر همین مهدی شریفی است که با وارد آوردن اتهام واهی کلاهبرداری و شیادی، آنهم به کسی که او را از فروپاشی زندگی تازه زناشویی اش نجات داد و از وی بعنوان کمک و همکار یاد می کرد و استفاده می نمود، (منظور خود بنده یعنی فرید باقری می باشد.) حال با گستاخی و بی شرمی پا را فراتر گذاشته و برای تخریب روحیه و شخصیت بنده و تحریک من، فحاشی را سر لوحه خود قرار داده است و حالا خود را باستان شناس یا بقول خودش : فوق لیسانس زبان  و فرهنگ مردم باستان از دانشگاه شهید بهشتی معرفی می کند! (با استعلام از دانشگاه مذکور متوجه خواهید شد که نامبرده یک لیوان آب هم توی بوفه دانشگاه نخورده است!) و وقتی یه سوال ساده از ايشان می پرسید، يا يكسري چرنديات تحويلتان مي دهند.

شریفی و مدرک دروغ گویی و جعل عنوان جهت ارائه به قوه قضاییه

مدارک توهیسن و هتک حرمت

شریفی موجودی خطرتاک

 

و يا اينكه مانند استاد دهر جناب علی عزیزیان که کمی هوشمندانه تر از مهدی شریفی دروغ پردازی می نماید؛ در اظهاراتی کاملا جدید و در تماس تلفن با کاربران وبلاگش بنده را بیسواد و خود را با مدرک دکترای باستان شناسی از کشور ترکیه معرفی مینمایند!! و هر چیزی را که متوجه نمی شوند، فورا با استنادي تكراري و مسخره پاسخ مي دهند كه آن مكان چيزي نيست و علامت شما كلا بكر و طبيعي است یا جوغان ها نشانه ای برای دفینه و چیزی  نیستند و ...!!  که البته حتما آن مواردی که توسط بسیاری از باستان شناسان و یا گنج پژوهان ایران و جهان از درون قبرها و مقبره هایی که نشانه جوغان نیز داشته اند ، یافت شده است، تماما بقول تکه کلام ایشان : کذب محض می باشد!!؟

دستگیری آقای دکتر علی عزیزیان یا نویسنده کم سواد!

 

جالبتر از همه اینجاست که کل مطالب وبلاگ و وبسایت و حتی نام وبلاگ و وبسایتشان را از مطالب شخص بنده و بدون اجازه برداشت نموده اند و حتی هنوز از اسم من بر سر بسیاری از مطالبشان بوده و از نام من نیز سود می برند! و آنوقت هر از گاهی برای مطرح نمودن وبلاگ ها و وبسایتهایشان به مطالب درون وبلاگ آکادمی گنج هم آویزان میشوند و با نامهای مستعار و غیر واقعی سعی در گل کردن آب برای ماهی گیری بهتر را دارند!  

با اینکه علائم شناسی چندین واحد دانشگاهی و یا حتی می تواند بعنوان یک پایان نامه قوی بکار رود چطور این آقایان به شما و دیگران به این راحتی پاسخ ميدهند و با يك نگاه سطحي آنهم يك يا چند عكس و بدون بررسي و دقت لازم، به اشتباه، پاسخ داده و اينگونه شما را راهنمایی می کنند!؟ 

در اينجا بنده به اختصار به چند نمونه از نشانه های دفينه و چگونگي گمانه زني جهت شروع به کاوش را برایتان ذكر مي نمايم تا كاملا متوجه عمق مطلب بالا بشوید:

به طور مثال، شما بايد همواره خصوصیات هر حیوان را مد نظر خود داشته باشید تا بتوانيد درست نظر دهيد و يا اينكه گاهي اوقات متراژها و فواصل از محل نشانه تا هدف ، به چند سانت هم خلاصه می شود و همچنين بايد به یاد داشته باشید که هدف شما میتواند در یکی از مكانهاي داراي شرايط دفينه گذاري، قرار گرفته باشد! و نبايد فقط به یک یا دو نقطه معطوف نشوید و حتما به علائم موجود (هر چند كوچك) توجه كامل داشته باشيد.

تمامی علائم و نشانه ها این معنی را دارا مي باشند كه هدف در کنار سنگ یا در پهلوي تپه اي و یا یک نشانه طبیعی، وجود دارد. ضمنا علامت و نشانه هايی هم می تواند گمراه کننده نيز باشد و یا اصلا دفینه اش را در گذشته ها برداشته باشند.

از ديگر علائم و نشانه هاي مهم، نشانه اي است كه در ابتداي ورودی و دهانه غار قرار گرفته باشد كه نشانه عدم وجود تله فیزیکی يا شيميايي است و یا دانستن اين مطلب كه در ديگر موارد خصوصا در غارها و تونل هايي كه به نوعي بسته يا مسدود گشته اند، وجود تله فیزیکی بسیار محتمل خواهد بود ! لذا به دیوارهای کناری به هيچ عنوان نبايد بدون مشورت با اهل فن، دست بزنید!

 

گنج یالبی و کاوش علمی در آکادمی گنج

 

بايد بررسي نماييد كه آثار و علائم بجاي مانده يا نشانه هاي مورد استفاده، متعلق به کدام دوره باستانی است، زيرا علائم در دوره های مختلف با هم فرق می کردند و توسط سربازان حکومتی، پادشاهان، وزیران و یا راهزنان بعنوان نشانه دفینه يا مقبره اي که در انبار و یا اتاقك يا اتاقهايي در زیر زمین مخفی مي شدند، مورد استفاده قرار مي گرفتند.

 

بايد توجه داشته باشيد كه نشانه هاي دفینه راهزنان و گنج های حکومتی، با هم تفاوت دارند. حتما ابتدا بايد زیر خود نشانه مورد بررسی واقع گردد (بهترين روش در اين حالت، استفاده از تجهيزات و لوازم فلزيابي و گنج يابي است)، نكته ديگر اينكه در محل قرار و ملاقات راهزنان با يكديگر، وسایل کمی می گذاشتند، و بدليل وجود نشانه در محل قرار گيري سرمال و مطلع بودن تعداد زیادی از این افراد  (دفینه اش را قبلا برداشته اند).

 

نشانه ها حتی به ما می گویند چه کسی و با چه تعداد نفراتي، دفینه را در اینجا گذاشته اند و بطور مثال: دفینه ایی که توسط دو نفر راهزن مخفی شده باشد، حتما قبري در جلوی نشانه است كه داراي دفينه ميباشد.

 

گنجینه اي كه در خزینه (سفيدخانه و تنور) قرار دارد، متعلق به راهزنان یا سرداری مي باشد که معمولا مانند ذخبره دم دستی از آنها استفاده می شده است.

 

نشانه دفینه های اصلی همواره براي آنها سوگند خورده شده و داراي مال بزرگی مي باشد و گذارنده برای خود در نبودش نفرین گذاشته است (نفرين همان طلسم يا موكل مي باشد)، چند متر به سمت راست، سپس چپ و نيز شمال و جنوب نشانه را، مي بايست بررسی کنید، همه موارد (همچون تله، قسم، نفرين و ...) در علائم آنجا موجود مي باشد و شما با فهمیدن آنها میتوانید به راحتی به هدفتان دست پيدا کنید و کارهایی که چندین نفر در طول یک ماه به آن میرسند شما به تنهایی و يا بهمراه يك يا حداكثر دو نفر ديگر، در عرض یک تا پنج روز میتوانید، به آن دست یابید! و نهايتا ثمره تجربه و علمتان را از زمین بگیرید، اما هیچوقت به آثار و میراث فرهنگی بی احترامی نکنید و به آنها صدمه اي وارد ننماييد تا لااقل برای آیندگانمان چیزی برای یافتن، باقی بماند!! همانطور که پیشینیان ما برای ما به یادگار گذاشته اند- موفق باشيد.

 

 آکادمی گنج فرید باقری

 



:: برچسب‌ها: کتاب چشم طلایی , جوغان نامه مرجع , جوغن , گنج , گنج یابی , حفاری , رمزیاب , فرید باقری , رموز گنج خدایان , رمزگشایی , نشانه ها , چاه , تله , مار , رمز , جوغان بیضی , لوزی , زیر خاکی , نشانه دست , تونل , دانلود رایگان , آکادمی گنج , تونل , چاه , قبر , مقبره , اسرار ,
:: بازدید از این مطلب : 4433
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری

پاسخ کاربران توسط فرید باقری در تلگرام

پاسخ متمم به : AMIR K

نشانه ماهی در ماهی

 

آبراهه و نماد راهرو و مقبره

مقبره ای ارزشمند و عالی

راهرو و نشانه مقبره مهم

 



:: برچسب‌ها: جوغان نامه مرجع , جوغن , گنج , گنج یابی , حفاری , رمزیاب , گور دخمه , فرید باقری , رموز گنج خدایان , رمزگشایی , نشانه ها , چاه , تله , مار , رمز , جوغان بیضی , لوزی , زیر خاکی , دانلود رایگان , آکادمی گنج , تونل , چاه , قبر , مقبره , اسرار , راهرو , آبراهه ,
:: بازدید از این مطلب : 7120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری

سردیس طلایی باستانی

 

طلا، فلز بسیار گران بهایی است که ارزش بالایی دارد. با این وجود مطالب مهمی در باب آن وجود دارد که  بسیاری از مردم حتی علاقه مندان به طلا نیز کاملا از آن ها بی اطلاع می باشند.
بر اساس گزارش بانکی ،ده حقیقت بسیار جالب و خواندنی در باب این فلز گران بها هست که ممکن است بسیاری از این موارد را بیش از این نشنیده باشید و ندانید.
1.طلا احتمالا اولین فلزی بوده است که توسط انسان های ماقبل تاریخ نیز کشف شده است. قدمت کشف طلا بر اساس علم باستان شناسی و یافته های آن  به 4000 سال ماقبل میلاد حضرت مسیح بازمی گردد که این خود، جای تامل دارد.
2.در قرن هفتم میلادی از رگه های طلا برای ساختن دندان مصنوعی توسط دندان پزشکان ایتالیایی استفاده می شده است. تا ابتدای قرن 16 میلادی ،استفاده از طلا برای پر کردگی دندان رواج داشته است.
3.در آزتک، منطقه ای واقع در جنوب مکزیک فعلی طلا را به نامی متفاوت می خواندند. تئوکیوت لت که معنای ورقه های طلا را می داده است.قدمت این نام مجددا به عمر بسیار بالای کشف طلا اشاره دارد.
4.طلا خاصیت کشش و چکش خوری بالایی را دارد که :در ریختگری می توان از هر انس طلای خالص ، 5 میلیون طلای خرد شده یک اینچی را شکل داد . در حالتی دیگر همان یک انس طلا را می توان در حدود 820 متر با قطر 5 میکرون  کشش داد. این میزان قطر طلا معادل یک دهم قطر یک تار مو است.
5.این فلز گران بها مقاومت بسیار بالایی دارد که به سختی خراب شده و از بین می رود.از زمان قدیم تا به حال  این مطلب گفته شده و این باور وجود داشته است که ” طلا قیمت خود را دارد.” بنابراین آن را می توان آب کرد و دوباره ساخت ولی از بین نخواهد رفت. تمام طلاهایی که در گذشته کشف شده اند،امروزه 85 درصد آن ها همچنان استفاده می شوند.
6.دیواره بیرونی فضاپیمای آپلو ، توسط ورقه طلا پوشیده شده است تا فضا نوردان را از خطر تشعشع اتمی حفظ کند. در حال حاضر نیز کلاه های مخصوص فضانوردی با لایه نازکی از طلا پوشانده می شود تا چشمان فضانوردان را از شدت نور محافظت کند.
7. راه های دستیابی به طلا در مواردی به محیط زیست آسیب وارد می کند. معادن طلا محلی است که مقدار بسیار بالایی از مواد شیمیایی خطرناک و کشنده را وارد راه های آب کرده و هم چنین اکسید نیتروژن و اکسید سولفور به هوا تبخیر می شود.
8. در ذخیره طلا، کشور ایالات متحده آمریکا ،مقام اول را دارد. با این وجود اگر بخواهیم به طلا به عنوان یک زینت نگاه کنیم، کشور هند بالاترین مقام را در استفاده طلا از این جهت دارد، به طوری که بیست درصد کل طلایی که در دنیا به عنوان زیورآلات مورد استفاده است، در لباس ساری هندی ها به کار رفته است.
9. بر روی زمین، بزرگترین میزان تجمع طلا در اقیانوس ها است.تخمین زده می شود که میزان طلای موجود در اقیانوس ها در حدود یک میلیون تن است. تا به حال متاسفانه راه کار مناسبی برای استخراج طلا از اعماق اقیانوس ها ارائه نشده است.
10.با این وجود، این میزان از طلا اشاره شده در مقابل مقدار موجود درفضا بسیار کم است.بر اساس آخرین اطلاعاتی که از سفینه “نیر” در سال 1999 به دست آمده است ، مقدار طلا تنها در یکی از سیاره ها به نام اروس بیش از کل میزان طلایی است که تا به حال بر روی زمین استخراج شده است. متاسفانه، انسان هنوز نمی داند که باید چگونه در فضا می توان معدن حفر کرد.



:: برچسب‌ها: کتاب چشم طلایی , دانلود رایگان , آکادمی گنج , فرید باقری , گنج یابی , تلگرام , telegram , Farid Bagheriدفینه , زیر خاکی , فلزیاب , طلایاب , metal detector ,
:: بازدید از این مطلب : 891
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری

مفرغ: 

پس از مس مفرغ قدیمی ترین آلیاژ است. مفرغ ساده ساز دارد و نقش دار که بسته به حکومتها فلزات متفاوت میشود و قلم آنها فرق میکند مفرق بیشتر از کلیه فلزات مصرف می شد چون فلزی عادی بود و همه مردم می توانستند آن را خریداری کنند. چون هم ارزان بود و هم فراوان و به همین دلیل است که در اکثر قبرهای قدیمی فلز مفرغ فراوان یافت میشود.

3- نقره

که خود بر دو قسمت تقسیم میشود:

1- نقره ساده :

که از آن سکه و مجسمه های زیبا می ساختند که اکثرآ با عیار بالا از آن استفاده میکردند و اصطلاحآ به آن نقره پنبه ای می گفتند.

2- نقره طلاشور :

که از آن بیشتر ظروف و مجسمه می ساختند و به نقره چند خط طلا میزدند (عیار میکردند) که عمر نقره زیاد شود.
شما می دانید که نقره وقتی به مدت طولانی بماند به صورت خاک نقره میشود و از بین میرود. نه اینکه ذات نقره از بین برود بلکه اکسید میشود و به صورت خاک نقره باقی می ماند ولی نقره هائی که طلا شور میشدند بسیار سالمتر از نقره خالص باقی می ماندند و به همین دلیل هست که کاهی اوقات در حفاری ها در خمر ها فقط خاک نقره یافت میشود.

4- طلا

که به ذات خود نه تنها فلزی گرانبهاست که از استقامت بسیار بالائی برخوردار است و به هیچ عنوان از بین نمی رود.

همه می دانیم که وقتی فلزی به مدت طولانی در زیر خاک می ماند جرم خاک به روی آن می نشیند که در اصطلاح میگویند پاتین بسته است و کاملاً هم درست است ولی طلا به ذات خود پاک است و به همین دلیل هم هست که طلا وقتی به مدت طولانی در زیر خاک می ماند از خاک پاتین نمی بندد و اکثر کسانی که کار تقلبی میسازند در این قسمت کار مشکل دارند که نمیتوانند طلا را پاتین بندی کنند.

این را میگم که بدونید که پاتین طلا از خود طلا است که به صورت ذرات به روی کار مینشیند چون طلا همه چیز را از خود دور میکند بغیر از طلا.

5- هفت جوش :
در زمانهای قدیم اجناسی را که میخواستند محکم درست کنند که از بین نرود و عمری طولانی داشته باشد ، هفت آلیاژ را با هم ترکیب میکردند که درجه ذوب آن بسیار بالا بود که و از نظر سختی به تیتانیوم فعلی معروف میباشد و از فلزات طلا ، نقره ، مس ، روی ، سرب ، آهن ، مسوار تشکیل می شد که قلم زدن هفت جوش بسیار سخت و طاقت فرسا بود و هنر مندان بسیار ماهری میخواست تا بتوانند این آلیاژ را بسازند و قلم بزنند. در مورد هفت جوش باید بگویم که از تمام فلزات سنگین تر است و چون ساخت آن بسیار سخت بود آن را قالب هم می ریختند.

6- سه جوش :
بعد از اینکه سختیهای هفت جوش نمایان شد و برای همه هنرمندان کار با آن مشکل بود ، آلیاژ سه جوش درست شد که کار با آن بسیار راحت تر از هفت جوش بود. این آلیاژ از ترکیب طلا ، نقره و مس ساخته میشود که قلم خوردن آن خیلی راحت تر از هفت جوش بود ولی باز هم از فلزات دیگر محکمتر و سخت تر است و یکی از دلائلی که نقره را طلا شور میکردند همین سختی آلیاژ هفت جوش و سه جوش بود.

 

پس توضیحات کلی را دادیم فقط چند تا نکته ریز مانده که در زیر برایتان بازگو می نمایم:

فلز نقره طلا شور را اکثرآ هنرمندان برای خاندان دربار می ساختند.

(طلا کوب با طلا شور فرق میکنه و این دو تا با هم قاطی نشوند.)

بعضی از نقره ها را طلا کوب میکردند و بعضی از طلا ها را نقره کوب.

بعضی از مفرغ ها را طلا کوب میکردند.

بعضی از مفرغ ها را نقره کوب میکردند. که این نیز برای شکیل شدن کار بود و اکثرا هنرمندان این کار را برای درباریان انجام می دادند.

بغیر از این چهار عمل بالا ، عملی برای کوبیدن با فلزات دیگر انجام نمیشد.



:: برچسب‌ها: طلسم , جوغان نامه مرجع , جوغن , گنج , گنج یابی , حفاری , , فرید باقری , رموز , رمزگشایی , نشانه ها , زیر خاکی , دانلود رایگان , آکادمی گنج , رموز گنج خدایان , تله , رمزیاب , چشم طلایی , نسخه دفینه , نقشه گنج , سنگ نگاره , مفرغ , هفت جوش , سه جوش , مس , طلا , نقره , طلاکوب , طلاشور , نقره کوب , برنز , مجسمه , اشیاء باستانی , دخمه , آکادمی گنج , فلزیاب , نقطه زن , شعاع زن , گنج یاب تصویری , طلایاب , باستانی ,
:: بازدید از این مطلب : 1194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری

مفهوم نشانه عقاب در گنج یابی

 

عقاب در تمام دوران ها نماد قدرت و قوت بوده و درنده می باشد. همیشه نمادگر پول قدرتمند می باشد. عقاب سمبل رب النوع دوران باستان، یعنی زئوس بوده است. در طول تاریخ و در بسیاری از تمدن ها این حیوان به عنوان سمبل قدرت،آزادی و اقتدار شناخته شده است. در زمان تمدن های روم، بیزانس و سلجوقیان،عقاب در اشکال متفاوتی نشان داده می شده است، به عنوان مثال می توان عقاب دو سر، عقاب با بال های باز یا با بال های بسته و اشکال متفاوت دیگری نظیر این ها را نام برد.با تصاویر عقاب اغلب در مناطق مسکونی مربوط به تمدن روم و سلجوقیان بیشتر روبه رو می شویم. همانطور که عقاب سمبل قدرت و آزادی تمدن ها بوده است،ممکن است در زمینه گنج ها نیز از تصاویر این پرنده استفاده شده باشد، در این حالت باید به برخی از نکات توجه داشته باشیم.تصویر عقاب باید در محل های مرتفع و صخره ای قرار گرفته باشد. این گونه سمبل ها گاه بصورت مجسمه این پرنده و گاه بصورت برجسته کاری بر روی سنگ ها هستند.

 

در هر دو حالت محل پنهان شدن گنجینه در چشمان عقاب پنهان شده است. اینگونه دفینه ها را می بایست در اراضی خاکی و محل های بازجستجو کرد.عقاب در تمام دوران ها نماد قدرت و اقتدار بوده است. در زمینه پول نیز این مطلب صادق است. این سمبل همیشه نشانگر پول زیاد می باشد. این گنجینه به احتمال زیاد اموال یک جنگجو یا فرمانروایی است که طرز استفاده از شمشیر رامی دانسته است.اگر بر بالای تصویر عقاب نقش صلیب نیز وجود داشته باشد، به احتمال بسیار این گنجینه متعلق به زمان روم یا بیزانس می باشد. و صلیب اشاره به دفینه دارد. میتواند مزار پادشاه باشد. اگر عقاب با بالهای باز به تصویر کشیده شده باشد، این ثروت پس از مرگ شخص و به منظور یادبود او دفن شده است. آن محل مزار شخص مورد نظر نیست اما با این حال اشیایی همانند شمشیر، نقاب قبر، کلاه خود جنگی،و غیره متعلق به او همراه پولهای او دفن شده است. اگر بال های عقاب بسته باشدو در حالت نشسته ، دفینه اش در غاری بسته می باشد.در مکانی که نماد عقاب وجود دارد، باید در داخل سنگ به دنبال دفینه بود.سنگ زیر پای عقاب نیز مهم می باشد. سنگ های اطراف باید با دقت بررسی شوند، سنگ های متفاوت باید کاوش شوند. جهت نگاه عقاب و یا جهتی که دمش نشان می دهد را باید جستجو کرد.به وسیله این تصاویر نمی توان تعین مسافت نمود اما به احتمال زیاد یک علامت صلیب یا یک غار در جهت نگاه چشمان عقاب وجود دارد. در جهت نگاه عقاب یک دشت مسطح یا بقایای شهری قدیمی وجود ندارد، حتما باید منطقه ای صخره ای باشد. درباره این موضوع سخنان و روایاتی نیز وجود دارد که نمی توان از صحت آنها مطمئن بود، با این حال ما این سخنان را در اینجا می آوریم:

– اگر بر بالای سر عقاب صلیب قرار داشته باشد آنجا مزار یک پادشاه یا شخصی صاحب قدرت است و به معنای سوگند و یا تأیید نیز می باشد.

– اگر بال های عقاب باز باشد آن محل یک مزار نیست بلکه مکان یا لوحه یادبودی است که برای شخص مورد نظر ساخته شده است.

– اگر در نزدیکی تصویر عقاب، قبر شخص مورد نظر قرار گرفته باشد، به همراه پیکر او اشیای شخصی اش ) همانند شمشیر، زره، و کلاه خود( نیز دفن شده است.

– اگر تصویر عقاب به شکل کنده کاری شده باشد، معنادار نیست و سمبل حکومتی می باشد و در اینجا باید به دنبال علایم کنده کاری شده دیگری بگردیم که آنهانیز ما را به مکان گنج راهنمایی خواهند کرد.مار نیز می تواند به عنوان نشان دوم وجود داشته باشد.

در مورد عقاب توجه کردن به این موارد نیز می تواند مفید واقع گردد:

الف) اگر در تصویر عقاب شیء گوی مانندی در میان پنجه های او قرار گرفته باشد،امکان دارد کهان تصویر نشان یک گورپشته)تل خاکی( باشد.

ب) اگر منقار بالایی عقاب بلندتر باشد، گنج پنهان شده را باید در طرف جلوی تصویر جستجو کرد، و در حالت عکس یعنی زمانی که نوک پایینی عقاب بلند باشدباید در پشت تصویر به دتبال گنجینه گشت.

ج) اگر چشمان عقاب بیش از حد معمول برجسته شده باشد در این حالت نیز بایداحتمال وجود گور پشته را در نظر گرفت.تصویر عقابی که سر آن خمیده و رو به پایین باشد، تصاویری برجسته هستند که دراجتماع های ارمنی- رومی و بخصوص در کلیساها و میادین شهرهای آنان قرار داده می شده است و مفهوم « سر سلجوقیان را خم کردیم »را به همراه داشته است.عقاب بر وجود قبر شاه نیز دلالت می کند و قالبا دفینه موجود در آن در دامنه کوه و در غار یا دخمه ای مسدود شده، می باشد.از نشانه های دیگر عقاب نیز به میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

 

 نشانه عقاب در گنج یابی

 

۱-  وقتی دو بال عقاب بسته باشدروبروی دید عقاب درست آنطرف دره، سنگی خاص یا دهانه ای بسته شده، وجوددارد، از سمت راست یا چپ آن ، به طول یک و نیم متر باید حفاری کنید.

۲- وقتی عقاب در حال پرواز باشدهدف بر روی تپه یا بالای کوه مقابل می باشد و مستقیماٌ می بایست زیر آن محل را حفاری کنیم.

۳- وقتی دوبال عقاب کاملاً جمع شده و سرش کاملاً پایین باشد می بایست درست زیر همان محل را حفاری کنید.
۴- عقابی که بالهایش را جمع کرده و در جلوی منقار و پشت سرش دو جوغان وجود داشته باشدکم کردن مسافت بین دو جوغان از منقار تا پشت سر عقاب و سپس تقسیم عددحاصل بر طول سر تا گردن و سپس به همان سمتی که خمیدگی منقارش نشان می دهد، حرکت کرده و آنجا را حفاری نمایید.

 ۵- عقابی که بالهایش را جمع کرده و در وسط آن جوغانی باشدفصله بین جوغان تا انتهای پایین دم یا پاهای آن را محاسبه نموده و حاصل راتقسیم بر طول سرتا گردن کرده و به سمت منقارش حرکت کرده و سپس حفاری کنید.

 ۶- عقابی که به پایین نگاه می کنددفینه درست در محل نگاهش می باشد.

۷- عقابی گه به بالا نگاه می کند و بال هایش را جمع کرده است دفینه درست در بالای سر آن قرار دارد.

۸- عقابی که بالهایش نیمه باز باشند و آماده ی پرواز باشد از پشت سر تا زیر پرهای بالش را حساب کرده و به سمت منقارش رفته و حفاری نمایید.

۹- پرندگان شکاری دیگر نیز، تفسیر و راه حلی مشابه عقاب دارند با این تفاوت که حجم دفینه های دیگر پرندگان کمتر از حجم دفینه عقاب می باشد.



:: برچسب‌ها: جوغان نامه مرجع , جوغن , گنج , گنج یابی , حفاری , رمزیاب , فرید باقری , رموز گنج خدایان , رمزگشایی , نشانه ها , چاه , تله , مار , رمز , جوغان , لوزی , زیر خاکی , دانلود رایگان , آکادمی گنج , قبر , مقبره , جوغان مستطیل , نشانه چشم , عقاب , تاج , اسرار ,
:: بازدید از این مطلب : 7285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری

نشانه دول دول سنگ

 

دول دول سنگ یا "سنگ دول دول" سنگی است که شبیه کله قند با هیبت یک اسب بوده و معمولا در مسیرهای مال روی قدیمی قرار می گرفته است.

ساختار این سنگ به صورت برجی کوتاه بوده که حداکثر تا ارتفاع دو متر هم دیده شده است و معمولا از سنگ و ملات ساروج مستحکم ساخته می شد و رنگ آن نیز، معمولا سفید یا شیری رنگ بوده و با دیگر سنگهای آن منطقه ، تفاوت داشته است. معمولا در بالای این سنگ، آثاری همچون صم اسب، حکاکی می نموده اند که البته گاهی به غیر از صم اسب. از نشانه های دیگری مانند جوغان یا نعل اسب نیز بهره می گرفتند. این قبیل آثار و نشانه ، در زمان ساسانیان رواج زیادی داشته و از آن، در مسیر یابی راههای مال رو ، استفاده میکردند تا در مسیر مال رو قدیم، کسی گم نشود . 

 ولی در این آثار نیز دفینه ای مستتر می نمودند تا در صورت لزوم از آن برای مقاصد دولتی استفاده نمایند. لذا معمولا دفینه آن را در داخل خود سنگ قرار می دادند و شکم یا پهلوی دول دول سنگ را، به صورت برجسته در می آوردند و دفینه را در داخل همان قسمت قرار می دادند به قسمی که گویی سنگ، حامله است.  در بعضی از این سنگها، یک پله یا سه پله هم طراحی می نمودند و روی پله نیز آثار جای صم اسب را، حجاری می کرده اند که در حالت یک پله، دفینه در زیر همان پله بوده و در حالت سه پله دفینه در پله وسطی (دومی) می باشد که در نوع آخر، اگر سه پله بصورت سه تخته سنگ بر روی هم باشند، آنرا سنگ سه سوار هم می گویند که این پله و پله ها معمولا برای استفاده شاه و حاکم و اشراف زادگان تعبیه می گشت تا در صورت لزوم، برای سوار شدن مجدد بر اسب و مرکب خویش، از آن سود ببرند.

باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که این نوع سنگ ها بعد ها و در دوران پس از اسلام، دول دول سنگ نام گرفته است تا توسط مردم ، تخریب و مورد دستبرد واقع نگردد! حتی در بسیاری از نقاط ، سنگهایی که دارای برآمدگی (سنگ حامله) بودند آنها را مقدس شمرده تا آنجا که زنان نازا برای گرفتن حاجت و حامله شدن به زیارت آن می رفته اند و  خود را به سنگ می مالیدند تا شاید حامله شوند!؟



:: برچسب‌ها: جوغان نامه مرجع , جوغن , گنج , گنج یابی , حفاری , رمزیاب , فرید باقری , رموز گنج خدایان , رمزگشایی , نشانه ها , زین , تله , اسب , سوارکار , رمز , جوغان , زیر خاکی , دانلود رایگان , آکادمی گنج , قبر , مقبره , سنگ سه سوار , دول دول سنگ , نعل , صم اسب , سنگ حامله , , نشانه ها , اسرار ,
:: بازدید از این مطلب : 2195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری

پاسخ کاربران توسط فرید باقری در تلگرام

ارسال شده توسط : AMIR

روش گمانه زنی قبرهای باستانی

نشانه قبر سردار

پاسخ فرید باقری و رمزگشایی علائم و نشانه ها در آکادمی گنج

نشانه فوق، به ما می گوید که در سمت نگاه سردار قبر وی وجود دارد.

---------------------------------------

حفاری اشتباه و نشانه قلب و قبر مهم

 

نشانه قبر و اسکنه در دیواره سنگ

لاپیا و نشانه ای که جوغان نیست



:: برچسب‌ها: کتاب چشم طلایی , نمادها و نشانه ها , دانلود رایگان , اسرار نشانه ها , فرید باقری , گنج یابی , دفینه , زیر خاکی , رموز گنج خدایان , درخت دخیل , نشانه اسب , سر انسان , مقبره , گنجینه , لاپیا , تونل , دخمه , گور , باستان , نشانه قلب , مثلث , فلزیاب کبرا , شعاع زن کبرا x21 , گنج یاب , طلایاب , نقطه زن , رمزنامه گنج ور , رمزگشایی , سمبل ,
:: بازدید از این مطلب : 3300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری

پاسخ به اعضا دائم آکادمی در تلگرام

مطرح شده توسط: آقای قوامی

 

نیایشگاه و نشاتنه تونل



:: برچسب‌ها: جوغان نامه مرجع , جوغن , گنج , گنج یابی , حفاری , رمزیاب , فرید باقری , رموز گنج خدایان , رمزگشایی , نشانه ها , چاه , تله , مار , رمز , جوغان بیضی , لوزی , زیر خاکی , دانلود رایگان , آکادمی گنج , تونل , چاه , قبر , مقبره , اسرار ,
:: بازدید از این مطلب : 2276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری

پاسخ به کاربران در نوبت پاسخ:

 سنگ کروکی کشف شده در مسیر حفاری یک مقبره مهم

 

 



:: برچسب‌ها: طلسم , جوغان نامه مرجع , جوغن , گنج , گنج یابی , حفاری , , فرید باقری , رموز , رمزگشایی , نشانه ها , زیر خاکی , دانلود رایگان , آکادمی گنج , رموز گنج خدایان , تله , رمزیاب , چشم طلایی , نسخه دفینه , نقشه گنج , سنگ نگاره , ضربدر , دخمه , باستانی ,
:: بازدید از این مطلب : 1670
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری
فرید باقری در سفر کارشناسی (آرشیو)

فرید باقری

فرید باقری

 



:: برچسب‌ها: جوغان نامه مرجع , جوغن , گنج , گنج یابی , حفاری , رمزیاب , فرید باقری , رموز گنج خدایان , رمزگشایی , نشانه ها , چاه , تله , مار , رمز , جوغان بیضی , لوزی , زیر خاکی , نشانه دست , تونل , دانلود رایگان , آکادمی گنج , تونل , چاه , قبر , مقبره , اسرار ,
:: بازدید از این مطلب : 2587
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری

+



بیشتر ما این علامت را درقبرستان مسیحیان میبینیم  .میگویند که در دوران مسیحیت این علامت استفاده شده حدود2000 سال پیش اما گاهاجاهایی را ما میبینیم که تا 3000 سال قدمت دارند و علامتی بشکل+ مشاهده میشود و این یعنی ...

اما در مکانهای پربار هم این علامت به کار برده شده.

در تفسیر این علامت خیلی باید دقت کرده چون مهم این است تشخیص دهیم این علامت به مال تعلق دارد یا نشان سنگ مزاراست.

 

گاهی به معنی اشاره به جای دیگر است: یعنی هر 4 ساق صلیب را اندازه بگیر هر کدام که بزرگتر بود به آن طرف برو.گاهی آن ساق که کوچکتر است مسیر را نشان میدهد.اگر هر 4 ساق هم اندازه بود به همانجا اشاره دارد.خیلی باید دقت کرد .باید یک کارشناس حتما در کنارتان باشد.

صلیبها به شکلهای خیلی متنوعی طراحی شده اند. مثلا در آذربایجان این صلیبها از دوران بیزانس به یادگار مانده اند.

صلیبها گاهی درکنارشان علامت دومی هم دارند مثل یک+ یا o
که به ما مقیاس میدهند.
به سر خاچ باید دقت کنید که بسته باشد.اگه خاچ ما تکی بود درست است 1-3-5-7-11به دنبال مزار باشید.



:: برچسب‌ها: جوغان نامه مرجع , کلید اسرار , چشم طلایی , دانلود رایگان , اسرار گنج های گمشده , تلگرام , دفینه , فرید باقری , رمزگشایی , جوغن , گنج , گنج یابی , حفاری , , فرید باقری , رموز , نشانه ها , زیر خاکی , نمادها , صلیب , آکادمی گنح ,
:: بازدید از این مطلب : 1372
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری

قبر حفره ای با پوشش سنگی

 

 

این قبور همانند قبور حفره‌ای ساده با خاکبرداری از زمین شکل گرفته و دارای بافت معماری خاصی نیستند و اندازهٔ آنها هم به قامت انسان که دفن می‌شود، بستگی دارد . در اطراف این قبور و روی آنها تخته سنگهایی قرار می‌دادند و مرده را به صورت چمباتمه و از پهلو به طرف جهات اصلی می خوابانیده اند . آنان با این کار می خواستند آرامگاهی نظیر خانه‌های جهان زندگان به مردگان بدهند . گاهی هم دیواره‌ها و با کف قبر را سنگ فرش می‌کردند که نشانهٔ فرد از مقام در اجتماع ( در زمان حیاتش ) بوده است . گاهی هم از این قبور به عنوان قبرهای خانوادگی استفاده می‌کردند به این ترتیب که گاهی مرده اول را با لایه‌ای از خاک می پوشانیدند و مرده دوم را قرار می‌دادند و گاهی هم وسایل درون گور و استخوانهای مرده اول در گوشه‌ای از قبر جمع کرده و مرده دوم را قرار می‌دادند .

 



:: برچسب‌ها: جوغان نامه مرجع , جوغن , گنج , گنج یابی , حفاری , رمزیاب , گور دخمه , فرید باقری , رموز گنج خدایان , رمزگشایی , نشانه ها , چاه , تله , مار , رمز , جوغان بیضی , لوزی , زیر خاکی , دانلود رایگان , آکادمی گنج , تونل , چاه , قبر , مقبره , اسرار ,
:: بازدید از این مطلب : 2901
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری
توضیحاتی پیرامون تونل و دالان کشف شده یکی از کاربران

 



:: برچسب‌ها: جوغان نامه مرجع , جوغن , گنج , گنج یابی , حفاری , رمزیاب , فرید باقری , رموز گنج خدایان , رمزگشایی , نشانه ها , چاه , تله , مار , رمز , جوغان بیضی , لوزی , زیر خاکی , نشانه دست , تونل , دانلود رایگان , آکادمی گنج , تونل , چاه , قبر , مقبره , اسرار ,
:: بازدید از این مطلب : 3085
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری
تاریخ انتشار : جمعه 20 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری
تاریخ انتشار : جمعه 20 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری

یکی از مسائلی که در محافل حفاری بسیار رایج است و تمام شما نیز چیزهائی در ارتباط با آن شنیده اید یا فیلمهای در ارتباط با آن دیدهاید جسد مومیائی است که ریشه آن در مصر باستان هست و مردم ما به اشتباه فکر میکنند در ایران هم به وفور یافت میشود ، در صورتی که اینطور نیست.

در ایران تعداد کمی مومیائی وجود دارد که آن هم متعلق به دوران هخامنشیان هست.

وقتی ایران مصر را شکست داد و آنجا را به کشور پهناور ایران ضمیمه کرد ، دخترانی زیبا از درباریان مصر به ایران آورده شدند و با درباریان ایرانی وصلت کردند که هر کدام از این زنها که میمردند به رسم خودشان در ایران مومیائی میشدند.

ولی هیچ پادشاه یا درباریان ایران ِ باستان در اینجا مومیائی نشدند.

ایرانیان تکنیکی داشتند بسیار پیشرفته تر از مصریان که به آن در اصطلاح امروز شیمیائی میکویند و جنازه کاملا ّ سالم میماند انگار که همین دیروز مرده است و پادشاهان و سرداران و درباریان ایرانی که مرده اند شیمیائی شدند.

حالا سعی میکنم بصورت کامل و مختصر برای شما توضیح بدم.

 

در زمانهای قدیم ایرانیان باستان خاک شناسانی داشتند که از تبحر و علم بالائی برخوردار بودند و خاکهای مناطق مختلف را برسی میکردند.

همه ما میدانیم که وقتی کسی از دنیا میرود و او را به خاک می سپارند بعد از چند روز چیزی از بدن آن شخص باقی نمی ماند جز استخوان و به اصطلاح امروزی میگوئیم تجزیه شد. تجزیه شدن کاری است که موجودات در خاک انجام میدهند مثل مورچه یا هر جاندار دیگر که گوشت و کلیه اعضای داخلی انسان را میخورد.

خاک شناسان ایران باستان توانسته بودند خاکهائی را پیدا کنند که به هیچ عنوان موجودات به آن خاکها نزدیک نشوند و به خاطر نوع و جنس خاک از گزند کلیه جانوران در امان باشد. وقتی شخصی را در جائی به خاک می سپردند که خاک آن از این نوع خاص بود ، بدن افراد به هیچ عنوان تجزیه نمی شد و برای همیشه سالم می ماند که این تکنیک خود نوعی سالم نگه داشتن اجساد بود.

اگه رفتید جائی حفاری و قبری را شکافتید و به یک چنین مسئله ای برخوردید نه بترسید نه فکر کنید که حتما باید به بار برسید. چون احتمالا وقتی قبر بغل ان را نیز بشکافید به همچین مسئله ای بر می خورید و این به خاطر خاک آن منطقه می باشد.

چه بسیار هستند خاک هائی که ظرف چند روز جسد را تجزیه میکنند و خاکهائی که سالها زمان میبرد تا یک جسد کاملا تجزیه شود و خاکهائی که دانشمندان باستانی ما کشف کردند که جنازه در آن به هیچ عنوان تجزیه نمیشود. و مثل روز اول سالم میماند.

در ارتباط با اجساد مومیائی مطلبی برایتان بنویسم که اطلاعات شما در رابطه با این مسئله بیشتر شود.

کلاّ سه کشور در دنیا اجساد را مومیائی میکرد

۱- مصر باستان که خود به دو صورت این کار را انجام میداد

2- هند که البته جزئی از ایران بود

3- ایران که در این کار توفقی کسب نکرد و موفق نشد

در مصر باستان به دو صورت اجساد را مومیائی میکردن اول طبقه مرفه و دوم طبقه متوسط. طبقه متوسط را شکمشان را باز میکردن و توی آن را خالی میکردند و در سر سوراخی درست میکردند و مغز را از آن در می آوردند و جسد را مومیائی میکردند. ولی طبقه اشراف و پول دار به این صورت بود که کلیه اعضای داخلی بدن را از معقد در می آوردند و مغز را از بینی و بعد جنازه را شش ماه در آب نمک می گذاشتند و چربی های آن را کاملا آب می کردند و سپس جسد را مومیائی میکردند. در کنار اجساد مومیائی مصری کنیزان و نوکران و سگ و گربه خانگی و هر چیزی که صاحب جسد به آن تعلق خاطری داشت را با جسد مومیائی و دفن میکردند که در زندگی پس از مرگ مشکلی نداشته باشد.

هندی ها نیز اجساد را مومیائی میکردند ولی به دلیل مصرف ادویه فراوان در هند اجساد مومیائی شده کیفیت مطلوبی ندارند.

در ایران به علت نبودن آن نمک خاص و گیاهان خاص برای مومیائی کردن اجساد موفقیتی حاصل نشد و ایرانیان به تکنیک شیمیائی کردن اجساد پرداختند که اجساد بسیار سالم تر از مومیائی میماند. ( تقریباّ کاملاّ سالم و مثل روز اول)

وقتی یک جسد را شیمیائی میکنند سالها مو و ناخن های دست و پا رشد میکنند تا به نقطۀ ایست رشد برسند!

شیمیائی کردن اجساد به این روش بود که در آن زمان ایرانیان باستان موادی را که امروزه آن را رادیو اکتیو می نامیم، شناخته بودند و با استفاده از سنگ رادیو اگتیو که آن را به صورت پودر در می آوردند و روی جسد می پاشیدند و جیوۀ سرخی که دانشمندان آن زمان توانسته بودند تولید کنند به شیمیائی کردن اجساد می پرداختند .

 

فکر کنم این توضیحات در مود اجساد مومیائی و شیمیائی و خاکهای شناخته شده که اجساد را کاملاّ سالم نگه میدارد کافی باشد


:: برچسب‌ها: جوغان نامه مرجع , جوغن , گنج , گنج یابی , حفاری , رمزیاب , فرید باقری , رموز گنج خدایان , رمزگشایی , نشانه ها , چاه , تله , مار , رمز , جوغان بیضی , لوزی , زیر خاکی , دانلود رایگان , آکادمی گنج , تونل , چاه , قبر , مومیایی , آیین تدفین , رسوم , نماد مذهبی , هخامنشی , تابوت , مقبره , اسرار , گنج پژوه , عتیقه , یشم , آکادمی گنج , فلزیاب , گنج یاب , شعاع زن , ردیاب , نقطه زن , کبرا ایکس 2 ,
:: بازدید از این مطلب : 1018
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری

سوراخهای ناشی از باد و آب

گودال ها و منافذ به وجود آمده بر روی سنگها و صخره های آهکی همچون نمونه هایی که در عکس فوق مشاهده مینمایید ، جوغان نبوده و توسط عوامل طبیعی فرسایش زمین به وجود می آیند که در زمین شناسی به آنها لاپیا نیز گفته می شود و لذا این موارد نشانه های باستانی ساخته شده توسط بشر به حساب نمی آیند و به هیچ وجه با تکیه بر چنین علایمی ( با ویژگی زیر ) اقدام به هرگونه کاوش ننمایید.

ویژگی ها :

اکثرا رو به یک سمت هستند و به صورت عمودی و نیمه عمود دیده میشوند زیرا توسط وزش بادهای موسمی بوجود آمده اند.

داخل این سوراخها که گاه به 60 سانت میرسد، دارای برجستگی و فرو رفتگی های سوزنی شکل بیشماری می باشند . ( اگر مشتی آب داخل آن بریزید درون سوراخ های ریز سوزنی آن ، مقداری آب باقی خواهد ماند .

و اینکه معمولا در اواسط کوهها و تپه های صخره ای بلند آهکی قرار دارند.

و نهایتا اینکه در این قبیل موارد، هیچ نشانه دیگری در کنار آنها یافت نمی گردد که بتوان با اطمینان از وجود قبر یا مقبره و امثالهم سخن به میان آورد.



:: برچسب‌ها: جوغان نامه مرجع , جوغن , گنج , گنج یابی , لاپیا , چشم , کسه سنگ , حفاری , رمزیاب , فرید باقری , رموز گنج خدایان , رمزگشایی , نشانه ها , مرغ , پرنده , مقبره شاهان , مجسمه , رمز , جوغان بیضی , لوزی , زیر خاکی , دانلود رایگان , آکادمی گنج , قبر , مقبره , اسرار ,
:: بازدید از این مطلب : 8129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرید باقری

پاسخ به کاربران در نوبت پاسخ:

سنگ نگاره باستانی و نماد مذهبی و سر پرنده



:: برچسب‌ها: جوغان , فرید باقری , علی عزیزیان , دانلود رایگان کتاب , نمادها و نشانه ها , رموز گنج خدایان , اسرار گنج های گمشده ایران , پیکان , فلش , رود , گنج یابی , دفینه , آکادمی گنج , جوغان نامه مرجع , گمانه زنی , چشم , حفاری گنج , زیر خاکی , رمزیاب , مقبره ,
:: بازدید از این مطلب : 3986
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 آذر 1394 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد